Египет /Тема 15/

  • 42 546
  • 737
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 11 127
Дефакто единствената ми претенция е именно това, кацане в 20.30 означава настаняване около 22ч. и денят отдавна е приключил.

# 721
  • Варна
  • Мнения: 4 939
жгмъц, с най-добри чувства, но каква е жалбата ви към КЗП и с какво основание?
При вас изглежда не изключително редно да се предлага само 1 опция с думите "или тръгвате на друга дата, или парите изгарят" и съм меко казано в потрес това да излезе от агенция.
Предполагам, че е точно заради това, защото по въпроса с часовете на полета няма никакви нарушения.

# 722
  • Варна
  • Мнения: 3 077
По този повод искам да каже, че бях изключително доволна от часовете на полетите на Емералд за Шарм, просто перфектни-10 на тръгване и 17 на връщане.

# 723
  • Варна
  • Мнения: 4 939
Ivka, вие от къде летяхте?
За Април от Варна (15, 22, 29 ) полета за Шарм е за 15:20ч.
Но за Анталия първия на 28.04 е за 11:40.

# 724
  • Мнения: 188
Сега погледнах , че нашият полет на 2.05 . за Шарм също ще е вечерен . Надявам се поне обратният да не е сутрешен.

# 725
  • София
  • Мнения: 11 127
жгмъц, с най-добри чувства, но каква е жалбата ви към КЗП и с какво основание?
При вас изглежда не изключително редно да се предлага само 1 опция с думите "или тръгвате на друга дата, или парите изгарят" и съм меко казано в потрес това да излезе от агенция.
Предполагам, че е точно заради това, защото по въпроса с часовете на полета няма никакви нарушения.

В договора ни пише 8 дви/7 нощувки, при този късен полет първи ден липсва, полетът за връщане пък е в 10.30 сутринта. За да сме 2 часа преди полета на летището ще сме напуснали в хотела да кажем в 8.00. Аз не виждам и последен ден. Да не говорим, че можеха да предложат отлагане по наш избор за други дати с по-добри условия. Разговорите бяха пълни с грубост, съжалявам, че не съм ги записала.

# 726
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 778
Аз разбирам гледната точка. Ама тя си е персонална.
Голяма част от клиентите искат ранен полет на отиване и късен на връщане...За мен пък това е неприятно. Първия ден гърч, ранно ставане, път, чакане по рецепции. Последния ден обратното...Прибирам се изнервена, изтощена, в чудо как ще вдигам децата за училище и как ще работя. Предпочитам полети по обяд. И никога не избирам според предварителни часове на полета.

На хотелите се плащат нощувки. Резервирани 7, платени 7, получени 7. Няма нарушение.
Законът задължава да се посочва колко нощувки и колко дни е съответното пътуване. И на практика пак е така, без значение часовете на полетите.

Днес имам имейл от Абакс за промяна по резервация. Сменяме хотел. Предлагат по-скъп без доплащане. Ако не е съгласен клиент - връщане на пари.
Миналата седмица имаше овърбукинг в хотел в Шарм. Предложиха смяна на хотел с по-висок клас с минимално доплащане или връщане на парите.
Просто тонът им е друг.

# 727
  • София
  • Мнения: 11 127
Как да разбирам последното изречение ?

# 728
  • Варна
  • Мнения: 4 939
Това за нощувките и часовете на полетите е точно написаното от галактик и в това няма причина за жалба. За това и попитах.

Опция, че се дава само една или изгаря сумата ми стана любопитна и ако това беше основанието щях да следя развитието.
Всъщност търсих до сега и не намерих никъде точно и ясно разписано от никоя агенция как се процедира при различни проблеми. Може и аз да не съм открила.
Ние имаме пакетна резервация със самолетен транспорт за юни и на мен ми се наложи допълнително да питам какво следва, ако не се съберат нужния минимален брой пътуващи за датата.

Този оувърбукинг е дооооста чест за Египет(за Турция и Тунис не съм чула, а тези пакетни почивки следя).
На какво се дължи? Не се ли следи в реално време колко стаи са резервирани от агенцията и колко са продадени.
Агенциите нали реално правят резервациите към оператора резервирал стаите. Наистина е странно и е доста често, а не единичен случай.
Как се решава точно на кои хора да се предложи замяна на хотел?

# 729
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 778
Въпросът е доста обширен, но:
- от една страна и хотели и авиокомпании практикуват овърбункинг. Т.е. продават повече места от реално наличните. Защо? Защото винаги има определен процент откази от резервации. А продуктът в туризма е обвързан с времево ползване. Това не е като при стоките, слагаш на склад и нищо не губиш. В туризма щом датата на пътуването мине, вече си на 100% загуба за деня. Това е гледната точка на доставчика.
Друг е въпросът, колко умело се залагат тези проценти овърбукинг.
В такава ситуация примерно хотелите са длъжни да предоставят алтернатива на същите звезди, за тяхна сметка. Авиокомпаниите да предоставят алтернативен маршрут, полети. Ако се налага нощувки и храна за тяхна сметка.
Разбира се винаги клиентът има опция да се откаже и да си поиска връщане на парите.
- вторият момент е тип на работа. България е доста малък пазар за да могат туроператорите да поддържат 100% гарантирани и предплатени стаи за цял сезон във всички хотели. Така че често се работи на заявка - потвърждение.
- трето има си и чисто технически проблеми. Миналата седмица например един популярен хотел в Шарм е имал тотален срив. От там безумен овърбукинг.

Много колеги просто премълчават момента с връщане на сумата. Има си ситуации, когато това е абсолютно правило. Разчитат, че клиентът няма да е информиран.

# 730
  • Варна
  • Мнения: 3 077
Ivka, вие от къде летяхте?
За Април от Варна (15, 22, 29 ) полета за Шарм е за 15:20ч.
Но за Анталия първия на 28.04 е за 11:40.
От Варна.

# 731
  • Варна
  • Мнения: 4 939
Галактик, много благодаря за информацията!

# 732
  • София
  • Мнения: 11 127

Опция, че се дава само една или изгаря сумата ми стана любопитна и ако това беше основанието щях да следя развитието.


Развитие няма да има, и да - разбирам, че всичко е законно, друг е въпросът колко това е морално и редно. Но тези неща на територията не са важни и никого не вълнуват. Здраве да е. Ще пием поредната горчива чаша.

# 733
  • Мнения: 1 289
Трудно намерих чейндж бюро , което да ми развали 100 долара така, че да иамам и по един долар, но днес намерих,Зарадвах се, но после видях, че са  от стари емисии, 1999, 1989, 2001.  Дали ще стават за бакшиши?

# 734
  • Варна
  • Мнения: 4 939

Опция, че се дава само една или изгаря сумата ми стана любопитна и ако това беше основанието щях да следя развитието.


Развитие няма да има, и да - разбирам, че всичко е законно, друг е въпросът колко това е морално и редно. Но тези неща на територията не са важни и никого не вълнуват. Здраве да е. Ще пием поредната горчива чаша.

Вероятно е 100% законно, няма да се оставят с тези договори от по  10 страници, но явно и човешкия фактор продължава да е един от главните. Това го съдя по думите на Галактик.
Винаги има опция да се възстанови сумата, щом не е изпълнен договора, но за жалост има агенти (а и не е само в туристическия бранш), които предпочитат да не дават тази опция, ако изрично не попиташ.

Скрит текст:
Това ме подсеща за случка преди година и половина. Ще ми пристига вече автомобила и с дилъра доизкоментираме застраховки, регистрация... и чувам "каското е 4.2% в Х компания.. " но така само информативно.
Ама чакай, аз не искам в тази компания.
А, да, да, то ти си избираш.
Да де, аз си избрирам, но защото си казвам. Не ме питаш къде ще го правим да пускам документите, защото ако си замълча и мисля, че нямам опция, което би било абсурдно, щом аз плащам, ще пуснеш в удобната за теб и добре дошло.

Та и тук така.... за това щях да очаквам отговор от КЗП, защото наистина е абсурдно при отмяна от тяхна страна да имате една единствена опция за пътуване с различна и определена дата от тях. Понеже става въпрос за ден разлика явно са решили, че не е фатално и е нужно да ви спестяват предложенията. Жалко.... е, няма да се обърнете към тази агенция повече е ясно.

Общи условия

Активация на акаунт