Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 11

  • 5 168
  • 129
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 9 576
А в различните групи различни композиции ли дават?

# 91
  • Варна
  • Мнения: 2 269
В случай, че някой не е разбрал, в НУИ Варна ще има ден на отворените врати.

Миналата година бяха мисля по 8 или 10 в едно ателие в нашето НУИ. По номера ще ви кажат в кое ателие ще е детето. Композицията във всички е една и съща, както казва re_ge, на късмет е вече мястото в залата.

# 92
  • Мнения: 1 311
А в различните групи различни композиции ли дават?

Миналата година в НУИИ бяха сменили единия предмет от композицията за следобедната група първия ден. За втория ден нямам спомен някой тук да е споделял каква е била композицията. В другите две училища нямаше промени. Мисля, че НУИИ са единствените по принцип, които правят малки промени в композицията.

# 93
  • Once there was a Hushpuppy...
  • Мнения: 12 391
И в НГПИ е имало леки разлики в стаите. Мисля, че   по отношение на съда.

# 94
  • Мнения: 8 967
В НГПИ на отворените врати преди 2 години, имаше стая, в която бяха сложили съдовете и предметите, които ще има на изпита.

В НУИИ преди 2 години във всички стаи и сутринта и следобед беше едно и също, имаше алое, другите предмети не ги помня.

# 95
  • Варна
  • Мнения: 715
Някой може ли да ми обясни каква е разликата на изучаването на графичен дизайн в училище, което не е с изпит по изобразително изкуство? Как може деца, които не могат да рисуват да учат графичен дизайн?
Оказа се, че има такива паралелки в нашия град. Звучи несериозно.

# 96
  • Мнения: 155
Някой може ли да ми обясни каква е разликата на изучаването на графичен дизайн в училище, което не е с изпит по изобразително изкуство? Как може деца, които не могат да рисуват да учат графичен дизайн?
Оказа се, че има такива паралелки в нашия град. Звучи несериозно.

Ами, графичният дизайн няма пряка връзка с рисуването... Той се изразява най-общо в комуникация чрез изображения и комбиниране на цвят, текст, снимки с цел да се предаде определено послание. Въобще не е задължително един графичен дизайнер да може да рисува.

# 97
  • Мнения: 4 155
Потвърждавам от личен опит Wink

# 98
  • Мнения: 13 873
Като родител на дете в клас в който 1/3 от децата са с РГ/включващо Графичен дизайн в НУИ  твърдя съвсем обраното. Ако не сте в училище по изкуства- то рекламния дизайн е отбивка на номера. Ако сте в НУИ започвате в осми клас от съвсем дъното - дизайн на шрифтове, боравене с цветове и нюанси - буквално като ги използвате в рисуване в стил рекламна графика, творите плакати, правите изключително специфични неща. Паралелно от 8 клас имате т.н. рисуване -  с графични моливи - композиции, лица, фигури, крайници и така до 12 клас. Освен това завършвате с диплом за професионална квалификация и степен. Предполагам ще е специалист 3 степен.  Няма как на друго място да получите всичко това накуп.

П. С. Дописвам се. Имаме познато дете което влезе в UK нещо с рисуване , но беше завършило  обикновена езикова гимназия - компютърна анимация ли учеше -  нещо такова. Много трудно завърши, каза че концепцията на образованието по изкуства се базира на неща, които тя в бг дори с уроци по рисуване не е наваксала. Имаше проблеми с цветовите палитри, номера на цветовете... и скицирането което е било основа през първата година и особено т.н. бързи скици.

Последна редакция: пт, 10 май 2024, 10:47 от _re_ge

# 99
  • Мнения: 155
Е, че то точно в НУИ няма графичен дизайн... Има рекламна графика, графика, живопис, за които действително трябва рисуване... Даже по определение, според мен, се разбира, че не е необходимо: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1% … D0%B0%D0%B9%D0%BD
Пък и аз просто казвам, че не е задължително условие, а не че не би подпомогнало евентуална кариера в сферата.

# 100
  • Мнения: 625
Някой може ли да ми обясни каква е разликата на изучаването на графичен дизайн в училище, което не е с изпит по изобразително изкуство? Как може деца, които не могат да рисуват да учат графичен дизайн?
Оказа се, че има такива паралелки в нашия град. Звучи несериозно.
И в нашия град има такива паралелки, и аз го намирам за несериозно. Даже цяла гимназия има, в която всички паралелки са различни видове дизайн, а училището на сайта си е сложило ярък надпис, че не се изисква изпит по рисуване. Мисля си, че за да се наложи да го пишат в този вид, значи им е омръзнало да ги питат, а за да ги питат много хора, значи тези хора намират за логично да има изпит по рисуване, ама...
Затова при кандидатстването за нас имаше значение и начинът, по който дадено училище или паралелка организира приема си, както и начинът на балообразуване (за училищата към МОН). И при равни други условия, слагахме по-напред в желанията паралелки, чийто начин на прием считаме за по-уместен.
А от мои наблюдения и опит на детето, в последно време съм свидетел по предмет, свързан с анимация, колко много рисуване имат. При това става въпрос за един учебен предмет. А на други места е профил на паралелка, която е без рисуване, пък било и "компютърна". Същата работа и с графиката. Компютърът безспорно дава огромни улеснения за много неща, но децата предварително изграждат едни погрешни впечатления, че "той компютърът всичко си прави". А не е добре да се залита в крайност в тази посока. Винаги е нужно да имаш необходимите практически знания и умения - най-малкото, за да можеш да прецениш дали това, което ти е дал компютърът като резултат, е подходящо, или някой бъг те е метнал в недопустима посока.

# 101
  • Мнения: 155
Компютърната графика и компютърната анимация са съвсем различни от графичния дизайн Wink И едно от друго са различни. За компютърната анимация си е желателно рисуването.

# 102
  • Мнения: 625
Компютърната графика и компютърната анимация са съвсем различни от графичния дизайн Wink И едно от друго са различни. За компютърната анимация си е желателно рисуването.
Съгласна съм, че има разлики. Но има и паралелки "компютърна анимация" без рисуване.

# 103
  • Мнения: 155
Е, това вече е странно... Поне като балообразуващ предмет би трябвало да влиза.

# 104
  • Мнения: 13 873
Давам за уточнение нещо, "извадено" от нета. Според него едното е подмножество на другото. "Рекламната графика се явява художествена форма на съвременни комуникации, съчетаваща графичния дизайн, плаката и дигиталните технологии."
Вероятно ако дете не рисува ще добие някакви умения в това направление на  ГД в подобна паралелка без рисуване. Но е примерно да се усвоява професия в която да кажем само се боядисва косата, без да се мие, подстригва, издухва, оформя прическа.
В нашия клас сякаш много деца използват програми за компютърна анимация, излагат по изложби на училището. Имаха и не знам как се казва, като "клас" към анимационния ни фестивал миналото лято. Работиха на програма за анимация, но и с материали. Синът ми се съсредоточи върху анимация с фигурки от хартия и пластилин. Не бях виждала как става това и ми се стори много спечатляващо.

При нас в града ни има ГД само с НВО и успех и  без проверка за рис.

Последна редакция: пт, 10 май 2024, 10:57 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт