Внимание! Нова телефонна измама!!! Точат пари от телефонната сметка

  • 12 779
  • 65
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 143
Абе за рожден ден пращат смс, а за абонаменти с вируси - не.А номера откъде? Нали се усещаш кви ги ръсиш?Все едно детето ми да не пипа таблет.Него ли наричаш балък?
Не знам какъв си, но може би си търсиш да се заяждаш по темите.
И с какво си полезен в тая тема? П.п. пробвам с митничар или нещо под пагон, имаш  особен, глуповат ( но надменен) изказ.Ха ха.
Благодаря за комплимента! Идеята за митничар ми харесва, но не е подкрепена с аргументи.
Виж ако детето ти ползва таблет с поставена сим карта не е балък. Балък е този който му го е тикнал в ръцете. Stuck Out Tongue Winking Eye И за да е по-забавно може въведеш и номер на кредитна карта в Гугъл плей акаунта и да разрешиш плащания без потвърждение ... на таблета!

# 16
  • София
  • Мнения: 17 591
Не хората са шарани, а моб.оператори са нагли.Разбира се, че имат много общо с измамата. Бази данни отдавна се въртят къде ли не.
Виждам, че ги разбираш нещата. Обясни как точно операторите има нещо общо с услуга която не се предоставя от тях? В конкретния случай DCB ( Direct Carrier Billing )


Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.

# 17
  • Мнения: 2 143
Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.
Вземи си договора и прочети къде в него е описано, че ти предоставят този вид услуги! В моите има само клаузите толкова минути разговори и толкова трафик интернет. На практика натискай линка, изпращайки SMS-а или сваляйки дадено приложение, ти подписваш договор с друг и се съгласяваш той да те таксува през телефонната ти сметка вместо да чарджи кредитната ти карта или да му платиш в брой. Това са взаимоотношения между теб и лицето което ти предоставя някаква услуга или достъп до съдържание.
Ако изтеглиш платено приложение от Гугъл плей сумата ти се дърпа от кредитна карта с или без потвърждение, ако си имал неблагоразумието да въведеш и запомниш в акаунта номера ѝ. Ако изтеглиш безплатно което е маркирано с Contains ads  Offers in-app purchases Гугъл ще те чарджи за всяка покупка и той няма да има нищо общо с твоите действия. Ти като ползвател изтегляйки приложението изрично си се съгласил Гугъл да посредничи между теб и продавача на услугите. И няма как да държиш гуглето отговорен ако не си доволен от услугата. DCB е подобно на това и посредника носи само кредитния риск.
Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика
Това е някакъв nonsense. Оператора като страна по договора се задължава да ти предоставя срещу заплащане определени и описани в него услуги. Не съществува друг случай той да се ползва от него, освен когато трябва да ти прибира дължимите суми - и забележи, ти си се съгласила с този изрично упоменат случай още при подписването. Оператора да предостави данните ти от договора на трети лица за събиране на дължими суми по него!

p.s. Ако все пак PureLove вече е изпуснала парата и е приключила с необоснованите нападки и обвинения към пишещите тук и българските оператори, може да насочи гнева си към
Скрит текст:
NTH AG и по-конкретно към българския му франчайзер NTH Media България ЕООД
Почти на 100% съм убеден, че услугата е тяхна или че те са посредника подобно на гуглето от примера.

# 18
  • Сф
  • Мнения: 10 583
Таблета е на майка ми.Тя не влиза в гугъл.На 70 години е, да е жива и здрава! Детето ми е 3 клас и ходи на гости.Та добре че ми каза.Моб нет е на теленор- пакет.
Сега съм пуснала заявка за електронна разпечатка, не знам дали пази тия смс и.Искам да видя сайта кой е и тн.Всичките ще ги подпукам по ред на номерата. Но тия пари са платени чрез теленор.Все едно със сметката ми за ток да ми дойде и сметката за ресторант, без да съм го искала.
База данни на теленор и трети лица- няма как да се случи.Ще държа в течение, могат да ги погнат и теленор да си ги озаптят" вирусите "от нета..Що пък на мен не ми се случи така с локалния ми доставчик? Па те така теленор ще оженят някой без да знае Simple Smile


# 19
  • Мнения: X
Тези норвежци от Теленор накрая ще се окажат някои гърци минимум.

# 20
# 21
  • Мнения: 2 143
Но тия пари са платени чрез теленор.Все едно със сметката ми за ток да ми дойде и сметката за ресторант, без да съм го искала.
Възможно е ако ресторанта има такава договорка с доставчика на електроенергия. Виждал съм подобно нещо, но ставаше дума за доставка на пици и ... това не знам как да го изразя... да кажем, сумата ти се калкулира към месечна сметка за комунална услуга. Хората го имаха за страхотно удобство. Simple Smile
По темата - не е без да си го поискала, по-скоро ти или потърпевшия ползвател на таблета го е направил неволно или несъзнателно. Но потвърждение е имало. В предната тема ставаше дума за услуги на турски сайт и съм почти убеден, че абонамента е станал в резулат на "За да видиш най-новия епизод на кутловата турска сапунка натисни тук" и някъде в дъното "ако го натиснете се съгласявате с едиквоси" като едиквоси може да се прочете като "Да Ви го натоварвам седмично с 5 лв. без ДДС" NTH не са играч на дребно за да допуснат лесно финансова измама.

p.s. Никой оператор ( не само Теленор ) не може да носи отговорност за нещо което е извън неговите правомощия. Но ти като запознат с въжможните схеми на трети лица, можеш например да прегледаш какви позволения са дадени на приложенията инсталирани на устройството и да забараниш някой от тях. Например за какво му е на Вайбър да ти чете ( и съответно да изпраща ) SMS? Stuck Out Tongue Winking Eye

А като крайна мярка за непослушни деца и родители има едно нещо наречено SMS Center - просто добави една цифра по среда на номера който виждаш и никой няма да може да изпрати смс.

# 22
  • Мнения: 1 822
дали реално каза че е ОК да "кликнеш" някъде и да прочетеш "току що се съгласихте с нашите условия, а те са....."?

# 23
  • Мнения: 94
Условията се променят в движение.
Много често. Сключих договор с виваком. Много доволна. И понеже имам много минутки реших да изпробвам някои неща и кви глупости се случиха лелемайко.....
Та имат си единен колцентър с банките и други организации. Познати гласове се обаждат..
От дск ми блокира неква карта и реших да им изпробвам обслужването по телефона , напрово не ми се пише какви глупости неземни чух....
И в SG си направих сметка. Беше приятен човекът. После му стана нещо като ходих да си взема картата. После гледам на сайта сменили условията.

# 24
  • София
  • Мнения: 17 591
Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.
Вземи си договора и прочети къде в него е описано, че ти предоставят този вид услуги! В моите има само клаузите толкова минути разговори и толкова трафик интернет. На практика натискай линка, изпращайки SMS-а или сваляйки дадено приложение, ти подписваш договор с друг и се съгласяваш той да те таксува през телефонната ти сметка вместо да чарджи кредитната ти карта или да му платиш в брой. Това са взаимоотношения между теб и лицето което ти предоставя някаква услуга или достъп до съдържание.
Ако изтеглиш платено приложение от Гугъл плей сумата ти се дърпа от кредитна карта с или без потвърждение, ако си имал неблагоразумието да въведеш и запомниш в акаунта номера ѝ. Ако изтеглиш безплатно което е маркирано с Contains ads  Offers in-app purchases Гугъл ще те чарджи за всяка покупка и той няма да има нищо общо с твоите действия. Ти като ползвател изтегляйки приложението изрично си се съгласил Гугъл да посредничи между теб и продавача на услугите. И няма как да държиш гуглето отговорен ако не си доволен от услугата. DCB е подобно на това и посредника носи само кредитния риск.
Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика
Това е някакъв nonsense. Оператора като страна по договора се задължава да ти предоставя срещу заплащане определени и описани в него услуги. Не съществува друг случай той да се ползва от него, освен когато трябва да ти прибира дължимите суми - и забележи, ти си се съгласила с този изрично упоменат случай още при подписването. Оператора да предостави данните ти от договора на трети лица за събиране на дължими суми по него!

p.s. Ако все пак PureLove вече е изпуснала парата и е приключила с необоснованите нападки и обвинения към пишещите тук и българските оператори, може да насочи гнева си към
Скрит текст:
NTH AG и по-конкретно към българския му франчайзер NTH Media България ЕООД
Почти на 100% съм убеден, че услугата е тяхна или че те са посредника подобно на гуглето от примера.


1. nonsense на български е "безсмислица". Употребата на чужди думи, които си имат аналози е... ами, некрасиво, в най-добрия случай. Не знам какво точно се опитваш да докажеш с това, но на мен винаги ми напомня на "Ваш син Христофор".

2. Става дума за ето това: http://www.telenor.bg/bg/digital-services/pay-telenor  Плати с Теленор

С услугата Плати с Теленор купуваш съдържание в Google Play лесно и бързо без кредитна карта:

Именно то им дава възможността да товари сметката с какви ли не "външни услуги".
При това не съществува начин да се откачиш от тази "услуга". (не, не е само глобул, другите също имат аналогични лостове за легализирана измама).

Забележи, в този случай не е нужно да се тегли каквото и да било "приложение", нито да се въвежда кредитна карта (каквато изобщо не притежавам), нито дебитна (каквато не съм въвеждала никога и никъде. Изобщо).

Забележи, всичките тези неща, които са описани на тази страница, също не са нужни. Аз изобщо нямам епъл ид, нито парола, та синът ми не би могъл да ги въведе тези неща - случайно или преднамерено.


Телефонният ти номер, номерът на договора / сметката, името и др. подобни се явяват част от договора. Телекомите ги предоставят за ползване на трети лица при тази услуга.

Последна редакция: сб, 14 окт 2017, 00:56 от katiABV

# 25
  • София
  • Мнения: 17 591
А като крайна мярка за непослушни деца и родители има едно нещо наречено SMS Center - просто добави една цифра по среда на номера който виждаш и никой няма да може да изпрати смс.


Моля те, разясни ми го по-подробно това - като на човек, който никога не е имал каквото и да било желание да се запознава с такива "тънкости" (понеже нищо от тях по начало не ползвам) - как да го направя този трик? Моето дете би било мнооого щастливо да може отново да играе на майнкрафт от телефона си - и никога не е имал каквото и да било желание да изпраща или получава каквито и да било смс-и.  Ако твоето решение е работещо на него определено би помогнало - как, обаче, става?
Благодаря!

# 26
  • Мнения: 2 143
как да го направя този трик?
На моето устройство - Messages -> Settings -> SMS center -> променяш номера който виждаш -> ОК
Плати с Теленор
...
Именно то им дава възможността да товари сметката с какви ли не "външни услуги".
При това не съществува начин да се откачиш от тази "услуга". (не, не е само глобул, другите също имат аналогични лостове за легализирана измама).
Ами какво да ти кажа? Това, че два от операторите предлагат DCB плащане за точно определен вид съдържание си е екстра. Активира се автоматично, но регистрацията не е автоматична. Което пак ни връща на необходимост от потвърждение. При регистрирането и при всяко плащане. Оставям настрана факта, че има и ограничение за кредитирането - малко са прасетата които си позволяват лукса да кредитират безогледно.
Телефонният ти номер, номерът на договора / сметката, името и др. подобни се явяват част от договора. Телекомите ги предоставят за ползване на трети лица при тази услуга.
Confused Съжалявам, не съм правил проба да регистрирам устройство за DCB в Гугъл. И много се съмнявам, че Гугъл ще получи директно номера за тарифиране без твоето и на оператора съгласие - т.е. двете страни по договора.

# 27
  • Сф
  • Мнения: 10 583
О, аз ще се добера до това съгласие, естествено че там е разковничето. Ти Nazgul може и да се съмняваш че не е лесно, но всъщност е . Кажи ми въпроса " Ще продължите ли да ползвате настоящия си абонаментен план следващите 24 месеца " те навежда на мисълта, че току що си сключил нов двугодишен срочен договор от разстояние" и то от името на телеком? Това е същото.Допълнителна непоискана услуга със съдействието на Теленор.Кати го е обяснила. И с предоставянето на база данни.Теленор не само могат да я спрат от 123, ами сега ще разберат и как ще я махнат от фактурата..както ако си чел и в калдатата, вече са връщали пари.Все пак не съм титуляра и ще ми отнеме малко време, чисто логистично. Още повече не била платена, тъкмо имам време..Търси в кой са парите- арабска поговорка.Simple Smile.Те ги искат от тях ще ги взема.
Това се опитваме с Кати да ти обясним- изрично съгласие няма , пробват, ако мине номера..

# 28
  • Мнения: 1 822
Винаги съм смятал че при измама е адкси тъпо да се оплакваш на измамника. В смисъл той си знае че те е метнал дее*а. Казваш факти на човек, който ги знае. Та не знам как точно се действа ако измамника си е купил и контролиращия орган. Особено в Мека-та на измамите a.k.a БГ.

# 29
  • Мнения: 2 143
Кажи ми въпроса " Ще продължите ли да ползвате настоящия си абонаментен план следващите 24 месеца " те навежда на мисълта, че току що си сключил нов двугодишен срочен договор от разстояние" и то от името на телеком?
Не няма да продължа. Не и по телефона. Въпрос на принципи! Защото знам как се случват нещата.
И между другото ключовата фраза е "от името на оператора", а не от самия оператор. И не съм чел калдата. Парите от оператора ли са върнати? Защото не знам да има оператор който да връща пари при активен договор... Grinning

пффф! редакция!
Какво разбирате под "изрично съгласие няма"

Общи условия

Активация на акаунт