Частни училища - информативно-дискусионна тема - 55

  • 35 453
  • 755
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 62 595
Някой вярва ли наистина на приказките как нямало нужда от нищо, ей така, както си дойдат, така си показват? По един или друг начин повечето хора си подготвят децата, а от училищата могат да заявяват каквото си искат. Те и не могат да кажат, че очакват подготвени деца, защото ще са морално, ако не административно в противоречие. Като чуя "само с редовната програма от детската градина" ме досмешава. Хубаво програмата в детската градина е една и съща, но е важно какво допълнително се прави по програмата, а не се лежи на ухото кой колкото поеме и ако поеме.

# 676
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Ако трябва да съм честна, и аз не казах на детето, че отива но изпит, а да се позабавлява и да види дали ще се харесат с училището. Подготовка също не сме имали целенасочена, освен занимателни книжки, които по принцип вкъщи са си на почит още преди идеята за училище да се избистри. Градината - държавна и много лежерна.

Но сега вече като е вътре, съм му обяснила, че работата е сериозна и трябва да се старае, да внимава, да е изпълнителен и възпитан  Grinning  

И миналата година за ПУК в Питагор мисля приемът беше 80 деца. Относно кога се провеждат изпитите, миналата година часът за събеседване на младежа беше рано сутринта.

# 677
  • София
  • Мнения: 698
Аз също казах на сина си, че отиваме в СС да видим дали ще му хареса училището и дали е готов да ходи там. Не съм го стресирала по никакъв начин, не съм обяснявала, че ми е важно (може би защото не ми беше чак толкова), не съм го наричала изпит по никакъв начин. Наблегнах на това дали на него му харесва, за да преценим дали да е там или да си остане в градината.

При "подготовката" ни също никога не съм говорила, че се готвим за училище. Както съм писала и преди, ние реално 3 седмици преди януарския изпит взехме Азбука на мисленето и правехме задачи по 20-30 минути на ден (не всеки ден). Преди това сме правили каквото му е интересно на него - игри, книжки - когато поиска. Също беше в държавна градина и не е ходил на уроци...

Не съм сигурна въобще дали разбра, че е бил на изпит, че не всички деца са влезли и т.н. По същия начин и сега не беше разбрал, че е имало отсяване за някакви допълнителни часове по математика. Просто един ден ми каза, че някои деца са имали математика с друг клас, а другите са имали рисуване. Тук прочетох, че има такава практика и после питах класната и тя потвърди...

# 678
  • Мнения: 277
Писала съм и преди - детето ми не е ходило на градина, беше вкъщи с детегледачка. Не е имал и една секунда целенасочена подготовка за изпит и не сме му казвали, че отива на изпит. Казахме му, че отиваме да видим едно училище дали ще му хареса и че ще влезе вътре, където ще му дадат някакви забавни задачки да реши. Това с уговорката, че е дете на което се чете безкрайно много от бебе, обясняваме всякакви неща, букви, цифри, събиране, изваждане, животни, континенти, океани, изобщо всичко, за което попита. Това обаче го правим докато пътуваме в колата, ходим в планината или нещо такова. Вкъщи рисува, оцветява, изрязва - колкото и когато му е приятно. Сега е в ПУК в Питагор и входните нива са му супер. Та...не знам, какви са тия уроци, стрес и мъка от 4 годишно. Но хайде, няма да казвам голяма дума, че ме чака второто и да не се наложи да го водя на уроци, ама то май направо си е време да го записвам, ако ще е така.

# 679
  • Мнения: 5 986
Уроци за 1 клас... това първо.
И второ... че е било целенасочена подготовка за точно конкретен изпит никой не твърди. Ама все пак е подготовка. Това за ПУК.

Наистина понятието "липса на подготовка" в различните глави има различни измерения. Wink Но ще ми позволите да не вярвам на тоталните легенди - посредствена държавна градина без грам подготовка прието в селективно училище. Особено последните години. Випуск, който приемаха на общо основание без особени напъни на умни и концентрирани деца е 2008. Това за Питагор. После стана кърваво. Двуразов изпит за 1 клас и ревящи деца. Лично го видях, заради приятелка, чието дете заведохме на първи кръг.

# 680
  • Мнения: 6 335
И какво, като не сте казвали на детето, че отива на изпит? Как да не сте се готвили.
Подготовка също не сме имали целенасочена, освен занимателни книжки, които по принцип вкъщи са си на почит още преди идеята за училище да се избистри.
Е, а това какво е, ако не е целенасочена подготовка? И друг път си казвала, че още от 3 годишен всеки ден сте решавали занимателни книжки. Ами че точно вие сте от тези с най-голямата подготовка. Какво иначе според вас е подготовка за ПУК, да ходи на уроци при професори и да решава интеграли ли?

Както съм писала и преди, ние реално 3 седмици преди януарския изпит взехме Азбука на мисленето и правехме задачи по 20-30 минути на ден (не всеки ден). Преди това сме правили каквото му е интересно на него - игри, книжки - когато поиска.
Същата работа - решавали сте по 30 минути на ден "Азбуката"  - и това ако не е подготовка? Кое ще е подготовка, да решавате по 3 часа ли? Става дума за 4 годишни деца! 30 минути всеки ден плюс книжки хич не е малко.

Това с уговорката, че е дете на което се чете безкрайно много от бебе, обясняваме всякакви неща, букви, цифри, събиране, изваждане, животни, континенти, океани, изобщо всичко, за което попита. Това обаче го правим докато пътуваме в колата, ходим в планината или нещо такова. Вкъщи рисува, оцветява, изрязва - колкото и когато му е приятно.
Само за себе си говори написаното. Ми че това си е супер яка подготовка - също сте от тези, които най-много са си подготвяли децата.

Всички значи непрекъснато сте чели на децата, упражнявали са букви, цифри, събиране, изваждане, животни, контитенти, рисували са, оцветявали и изрязвали - ама не било подготовка, било игра. Ами супер е, че сте го правили като игра - как иначе при 4 годишни деца? Но си е подготовка, и то много яка. Интересно иначе как си представяте подготовката, която са имали децата, които според вас са се подготвяли, щом считате, че вашите не са. Мислите, че са ги вързвали с въжета за бюрото и са ги карали да пишат съчинения и да решават диференциални уравнения ли?

Вашето ако не е подготовка - здраве му кажи. Ние например сме правили много по-малко неща, отколкото сте писали в цитатите, и не всеки ден, и аз считам, че съм подготвял детето, и то сериозно, а вашето е в пъти повече.

# 681
  • софия
  • Мнения: 5 024
Да не каже родител на детето, че отива на изпит е от умните неща и само по- себе си говори за адекватни родители, което лично ако питате мен вече е добра заявка за успех. Със същата сила си представям, че тези хора вкъщи си играят добре и четат хубави книжки и развиват любопитството и осигуряват достатъчно начини за попиване на впечатления и умения. Но това си е работа с детето.
Със сигурност има и друга категория родители, които пък ще наваксат това с уроци навън. Малко тъпо в тази възраст, ама....
Пък и защо да е тъпо, зависи как е поднесено и как е изпълнено. Има родители, които нямат време. Имат детегледачка . Може тя да работи с детето, ми че това си е "работа", то не е задължително да си седнал на "чин".

Иначе тази лайсна с ненужността от подготовка върви по всякакви други изпити в значително по-горни класове за кандидатстване и за тях аз съм давала пари за подготовка, защото нито съм имала капацитета да развивам знанията, нито правилнитя инструменти и умения, най-малкото като начин на обяснения за определената възраст.  (освен това си признавам, че сме скачали в локви и сме събирали листа, пели сме, рисували сме и малко не съм се сещала за  сериозността на конкуренцията в даден момент)

За съжаление Фенси описа доста истинска картинка. Там вече няма спасение, но за такава сценка си представям точно "ходене на уроци" в негативния вариант.

# 682
  • Мнения: 6 166
Тихо, Мецане, нищо не са правили, детето е самородно злато и от вътре му идва да е селективно, въпреки че не е ходило на градина или е било само с детегледачка, която му е пускала филмчета на пепа пиг и дора.

# 683
  • софия
  • Мнения: 5 024
ама не се заяждайте на дребно сега.

Факт е, че когато става дума за "целенасочена подготовка, се визира платени уроци.

# 684
  • Мнения: 277

Само за себе си говори написаното. Ми че това си е супер яка подготовка - също сте от тези, които най-много са си подготвяли децата.
Вашето ако не е подготовка - здраве му кажи. Ние например сме правили много по-малко неща, отколкото сте писали в цитатите, и не всеки ден, и аз считам, че съм подготвял детето, и то сериозно, а вашето е в пъти повече.
Татко Мецан, аз това го възприемам като нормални занимания с детето. Какво да правя друго с него? Да му метна таблет или ТВ? Никога не сме го правили с идеята да бъде приет в ПУК в Питагор, а да му е интересно и да открива все повече неща. Буквите започнахме да му показваме, когато започна да пита. Виждаше навън по табели и питаше. Не сме сядали да кажем - ела тука, сега това е А, Б, В и после - айде, показвай сега коя буква е А.

Не разбирам ходенето на уроци, защото това чувам, че се прави. Както и не разбирам създаването на стрес у детето с - сега отиваш на изпит, трябва всичко да решиш, трява да те приемат и тн.

# 685
  • Мнения: 2 417
Аз съм взела доста занимателни книжки за моя юнак ( 4г.) , но той е адски опърничав и проявява голям отпор към моето настояване за занимания вкъщи. Всичко е с голям зор, просто от инат. Затова го записах на забавна  математика - там засега си стои без проблем, когато е с друг човек. Моята идея обаче не е Питагор или СС на всяка цена, това може да е само резултат. По-скоро искам да се подобри концентрацията, да се дисциплинира повече, да свиква с идеята за такъв тип занимания. А и да знае заради самото знание Simple Smile Пък от там нататък каквото стане…

# 686
  • Мнения: 6 335
А защо да е стрес!? Какво всички се обединихте около това колко било хубаво да не се казва на детето, че отивало на изпит.
Е, аз пък му казах. И какво? Знаеше, че трябва да се пребори, за да влезе, и да направи всички задачи, които му дават. Още за малкия ПУК в Дойче шуле, като беше едвам на 4. Дори му беше забавно.
Освен това, хубаво като сте го правили между другото, без детето да усеща. Еваллата ви, щом сте могли. Аз не можах, в смисъл, че той знаеше, че сядаме да решаваме книжки, да правим задачки от Крокотак, Моливко и т.н. Да не мислите, че искаше и му е било много забавно? Ами не, хич не искаше и не му беше особено забавно. Знаеше, че това е работа. Чувстваше го като работа. И предпочиташе да си гледа клипчета.
Затова се и разбирахме - сутринта идваш да направим еди колко страници или да порешаваме половин час, после играем на уно или нещо друго, което пак трябва да се мисли - научих го на табланет, защото там трябва да се смята! - и следобед гледаш клипчета.
И пак трудно се пазаряхме, но добре, че беше малък и се лъжеше, че има авария, като изключа кабела на рутера. Правех се, че се обаждам по телефона за аварията, и че те ми отговарят, че до 13 или 14 часа следобед ще я оправят.
Блазе ви на вас, дето толкова много са обичали децата да решават задачки, да оцветяват и рисуват и какво ли още не.
Моето предпочиташе да играе, да тича, да скача и да гледа клипчета.
И досега предпочита същото.

А, Поликсени е написала горе-долу същото, докато аз пишех...

# 687
  • Мнения: 445
Татко Мецан, значи при вас нещата са станалите с голям напън и амбиции от ваша страна. Приемете, че има деца, които се забавляват с Моливко и не е необходимо от допълнителни уговорки и условия, за да го правят. Децата са различни и в това е техният чар! Simple Smile

# 688
  • Мнения: 6 335
Не, не са станали с голям напън и амбиции. Станали са със занимания в пъти по-малко от вашите. И не е било голям напън, а съвсем нормално опъване, че трябва да прави нещо, което изисква някакви усилия - докато седне. По време на заниманията се справяше с лекота и дори удоволствие. Нито напън е имало, нито амбиции в такъв смисъл. Жалко, че толкова сте разбрали.
Ние разбрахме, че вашите са генийчета, радвайте се и това е.

# 689
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Под целенасочена подготовка имам предвид частни уроци, частна градина, която подготвя за академично училище, решаване до откат на задачи по формата на изпита.

Останалото не го считам за подготовка, а за нормално занимание дете-родител, което няма конкретна цел влизане в топ училище, НО безспорно страшно много помага за това. Така че си е подготовка.

Ако исках да кажа, че изобщо не сме се подготвяли, щях точно това да кажа, без уточнението, че по принцип вкъщи занимателните книжки са неизменна част от нещата, които правим.

Ако трябва да съм съвсем честна, не вярвах, че детето ще се справи в СС, слушайки как се подготвят останалите. Та той тогава още излизаше от очертанията като оцветяваше и фината моторика му беше зле. Плюс, че е роден декември и ме притесняваше конкуренцията с оставалите, родени в началото на годината. Но пък логическите задачи са му сила и на тях разчитах.

Общи условия

Активация на акаунт