Ще оцелея ли с БДЖ?

  • 5 695
  • 165
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 442
Комфорт в смисъл, че скоро ползвах Биомет и те си бяха доста прилични, с климатик, 2ма шофьори, в Търново правят май 20 мин пауза, не знам дали има друга към София. Та те са абсолютно лукс пред ЮнионИвкоки, към които от едно време имам задръжки и избягвам, заради кофти шофиране и това че спират на 6 места по пътя. За спален ме плашат, че нямс да мога да спя от шума, но в случая и като график не ми пасва, през деня ще се пътува. Бих навръщане, но е петък и всичко е изкупено. Самолет не  ми е опция заради цената, която още преди няколо дни беше брутална. Simple Smile
За 1 класа в този влак не очаквам климатик, нз дали има такива не съм виждала, по-скоро за малкото пътници и оттам.

Последна редакция: пт, 21 юни 2024, 18:20 от Miss_Kaprisse

# 136
  • Мнения: 11 661
От Търново е едно, но от София до морето или обратно... вече пътуването с автобус си е изпитание, особено пълен, без нито една свободна седалка.  И да, в спален вагон може да не се спи, но поне краката са ти изпънати, затваряш очи и почиваш някак. В автобуса не само, че са свити краката, ами седалките така за завряни една в друга, че всеки над 180 см просто се мъчи. Аз съм 186, има и доста над мене, не знам къде си слагат краката. И сутринта слизаш в 6 ч. от автобуса сдъвкан и изплют, не, благодаря. Предпочитам по-дълго пътуване, но с изпънати крака.
Самолетните билети, ако се купят още от пролетта или по време на промоции (но трябва да се дебне за тях), са доста изгодни.

# 137
  • Мнения: 1 650
На мен ми хареса спалния вагон, който ползвах през зимата. Топличко, чистичко и само две легла. Поспах си нез проблем, не беше шумно въобще.
Винаги избирам влака пред автобуса, защото даже и да не съм 180 и да не съм някоя дебелана, ми е тясно и неудобно в автобуса. Миналото лято ходих края на юни Бургас - София. Първа класа, вагона беше стар, но с 6 места. Мръсна жега вътре и на всичко отгоре нямаше и пердета, та и слънцето ни пържеше допълнително. На връщане обаче попаднах на нов вагон с климатик и беше съвсвм друго изживяване. Абе на късмет си е какво ще ти се падне.

# 138
  • Мнения: 11 661
Миналото лято ходих края на юни Бургас - София. Първа класа, вагона беше стар, но с 6 места. Мръсна жега вътре и на всичко отгоре нямаше и пердета, та и слънцето ни пържеше допълнително. На връщане обаче попаднах на нов вагон с климатик и беше съвсвм друго изживяване. Абе на късмет си е какво ще ти се падне.
Ама и това не е окей. Не трябва да е на късмет, а трябва да се знае човек като си купува билет, за какъв влак си купува билет. Ако е с нов, климатизиран влак да е малко по-скъпо, а ако е със стар, мръсен и неклиматизиран, да е по-евтино. И всеки сам да си избере. Това е и разлика в класата на самия влак. Защо са с еднакви цени? По същия начин и до Своге.. един ден ще ти се падне Сименс Дезиро, климатизиран, общ вагон, приятно се пътува. На другия ден стара червена електричка от 1972, сделана в Рига, Латвийская ССР, неклиматизирана, мега мръсна, ще се разпадне всеки момент. Срамота. И е на една и съща цена всичко!

Абсолютно същото трябва да важи и за градския транспорт в София, новите полски трамваи PESA са удобни, климатизирани, хладни през лятото, чисти... движат се по линии 1, 7, 27, 5, 18 ... Ама по другите линии стари, раздрънкани трамваи, дето ще се разпаднат всеки момент, а вътре 40 градуса лятото. Но цената на билетчето една и съща.

# 139
  • Мнения: 1 650
Аз не твърдя, че е ок. Просто обясних, че няма как предварително да знаем какво ще се падне. На отиване кондуктора каза, че се бил развалил вагона и го подменили в последния момент.

# 140
  • Мнения: 644
Такива са и моите наблюдения, въпрос на късмет какво ще ти се падне. Случвало ми е да пътувам в нов, чист, климатизиран вагон с пътнически влак, пуснат по селските линии. И с бърз влак до София, който да е стар, мръсен, дръжките на всички прозорци счупени и не могат да се отварят. По принцип пътуването с автобус за кратки разстояния не ми пречи, но ако е на дълъг път и не е по магистрала ми става лошо понякога, а във влака не, колкото и да е мизерен. И като цяло и аз предпочитам влаковете и разчитам на късмет.

    # 141
    • Мнения: 30 283
    Преди 15ина години пътувах София-Бургас, хем първа класа - такава мизерия рядко има. Мръсотия, смрад, всичко се разпада... Поне циганите не ги пускаха да влизат. Взех го уж за удобство, а се оказа супер гадост. Иначе, ако влаковете са от по-новите и чисти, е доста по-добре да се пътува.

    # 142
    • Мнения: 1 650
    На мен ми предстои началото на октоври пак Бургас - София. Надявам се до тогава да са пуснали вече новите немски влакове.

    # 143
    • Мнения: 11 661
    Надявам се до тогава да са пуснали вече новите немски влакове.
    Още днес в 6.15 ги пуснаха, но не са нови, а втора употреба. И не са влакове, а вагони. Локомотивите са си от нас, от ония старите ,чешките от 70-те и 80-те, дето се запалват постоянно Grinning Като пътуването е 6 часа, по разписание пристига към 12.10 в Бургас, но само ако няма закъснение. А това е почти невъзможно.

    Но октомври, ако искате от спалните, резервирайте си още от септември, месец преди пътуването и нямате грижи.

    Иначе и аз пътувах преди 12 години "първа класа" Бургас-София. И познайте... понеже бяха само два вагона, един втора класа, препълнен... и един първа класа... хората не се побираха в коридорите от втората класа и идваха в нашия вагон. И както бях първа класа, общо вагон... уж по-скъп, така вече правостоящите станаха повече от седящите и ми стъпваха на краката постоянно. И вече към Ихтиман и Елин Пелин се напълни с цигани, които си пътуваха гратис. Климатик йок, разбира се.

    # 144
    • Мнения: 19 359
    Абе, влак без климатик е в пъти по-добре от автобус без климатик.

    # 145
    • Мнения: 11 661
    Така е, отваряш прозорец, разхождаш се в коридора... свобода. В автобус си заклещен и си вриш в собствен сос. Автобусния транспорт изобщо съм го отписал, поне този в България.
    Скрит текст:
    Миналата седмица пътувах с автобус от Барселона до Андора... просто защото няма нито влак, нито самолет, нито нищо друго, това са планински зъбери и са нонстоп завои, единственият начин е с автобус. И да, пътуването е 3 часа и половина, не спира никъде. И слава Богу, че не спира, защото пътуването иначе ще е над 5 часа. Още преди тръгване, предупреждават всеки да ходи до тоалетната, ще изчакат всеки. Защото после няма да се спира. Освен, ако някой не види зор, разбира се.. и на някоя бензиностанция ще се спре. Климатизирани, чисто, USB вход на всяка седалка, да си зареждаш телефона, да, нямаше мониторчета на всяка облегалка, но с тия завои.. кой би гледал

    # 146
    • Мнения: 12 881
    Лятото линията София-Бургас-София е задължително със запазени места. Като свършат местата отказват да продават билети.
    От Варна, обаче, ако ще вземате запазено място (силно препоръчвам) го направете не на каса, а отстрани в другото помещение за предварителна продажба. Тези на касите вътре в чакалнята ще ви убеждават, че няма нужда от запазено място, само и само да се откажете, защото им е мега трудно и тегаво, особено ако не сте сам, а пътувате с деца или компания и искате да сте заедно. Системата е програмирана да дава места на произволен принцип и може да раздели родител и дете в различни вагони дори, затова касиерките правят промени и им е допълнително натоварване да издадат местата заедно. По-туткави и нежелаещи да го направят от варненските не съм срещала. В резултат на прословутото им нежелание да издават запазени места, миналата година, правейки връзка в Синдел по пътя Бургас - Карнобат - Синдел - Русе и със запазени места за всеки влак, при това като придружител на дете с инвалидна карта и второ със счупена ръка се озовах в ситуация да се разправям за запазените ни места с майка с дете, която не беше си направила труда да си вземе места във Варна, но и не искаше да освободи нашите. Още по-скандално беше, че кондукторката отказа да ми провери билетите, за да не бъде принудена да вземе отношение! След като подадох жалба до БДЖ получих извинението им за неудобството и обяснението на кондукторката и началник влака, че те нищо не са чули и разбрали, което си беше нагла лъжа - в общ вагон и на 5 метра няма от нас.

    # 147
    • Мнения: 1 650
    Знам аз, че са втора ръка, но ще са в пъти по-нови от нашите стари. До колкото четох за сега са със стари локомотиви, защото немските били с различно захранване от нашето и тепърва щяли да правят опити да ги нагаждат. Та за това казах, че се надявам до октомври да е ок вече. А иначе не знам защо се мъчите да си запазвате места на гарата, като е много по-лесно и бързо да си купите електронни билети и да си запазите местата по електронен път, където ти дава и сам да си ги избереш.

    # 148
    • Мнения: 12 881
    Ами защото не пътувам сама, а с документи за намаление за децата, на едното съм и придружител и два пъти годишно двете пътуваме безплатно. На електронно купуване на билети не съм видяла опция къде се въвежда номера на картата за намаление или безплатно пътуване.

    # 149
    • Мнения: 11 661
    като придружител на дете с инвалидна карта и второ със счупена ръка се озовах в ситуация да се разправям за запазените ни места с майка с дете, която не беше си направила труда да си вземе места във Варна, но и не искаше да освободи нашите.
    Охоо....да не иска да ги освободи, директно я хващам за ръката и ще хвърчи. Такива наглеци.. ако не разбират от дума, просто ги гоня с шутове. Бях в подобна ситуация при един полет на Пегасус, ама хайде, да не разводнявам темата. Наглеци винаги ще има. С предимство винаги е този, който има конкретно място и на билета му го пише. Оттам нататък действа законът на джунглата, щом не става с човешка дума.  Затова... с влак изключително рядко и то само на кратки разстояния.  През зимния сезон и до Бургас, това е.  До/от Варна изобщо не го имам като опция, при условие, че има полети целогодишно. Но ако човек иска за по-кратки разстояния ... до Плевен, до Горна... няма голям избор.  Нонстоп се возя на влакове в чужбина. Такава долна мизерия като у нас никъде не съм виждал.
    Скрит текст:
    Дори в Узбекистан, дето е считана за държава от третия свят, се возих миналата година на влак стрела (Афрозияб) между Ташкент и Самарканд, после до Бухара... Това са от тези влакове с острата муцуна, вътре климатизирани, седалки като кожени фотьойли, облегалката отива назад, отпред с елемент, повдигащ краката ,буквално може да лежиш, не да седиш. Масички, на които стюарди сервират включена в цената напитка и закуска някаква (а билетите са супер евтини, от рода на 8-10 евро), инфо табло, на което пише скоростта на влака, следващите гари, в колко часа ще пристигне на всяка една, температурата отвън, температура вътре, безплатен wi fi и т.н., и т.н. Това е в диктаторска, постсъветска държава. Какво да говорим просто...
    В Азербайджан - същата работа, влака от Баку до Сумгаит или Баку-Гендже.   В Мароко, също.. Африка, третият свят... преди повече от 10 години, пътувах с влака Казабланка-Рабат, двуетажен, климатизиран, навън над 40 градуса, вътре 20, всички екстри. Не споменавам Европа изобщо.  В Турция между Истанбул и Коня преди 2 години по време на пандемията пътувах с YHT - Yüksek hızlı treni - Високоскоростен влак. 700 км ги взе за 4 часа, вътре комфорт, охладено, интернет, храна, напитки, пълен комфорт, за около 15 евро беше. С две думи: кога ще ги стигнем узбекистанците, азербайджанците, турците, мароканците. Какво остава за европейците

    X Реклама

    Общи условия

    Активация на акаунт