детето не сочи с пръст

  • 5 223
  • 38
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 11
здравейте, мами! Пиша ви с големи притеснения за сина ми, който е на година и 5 месеца. Не сочи с пръст и не ме имитира. Нито звуци, нито "чао-чао, пика-бу" и производните. Харесва му, когато пея и пляскам, но той не го прави с мен. Храни се добре, но не дъвче храната, гълта я директно. Посетихме психолог и невролог, според които детето е добре, отчитат добър очен контакт и ни съветват да не се притесняваме, но според мен има доста липси, които не зная как да компенсирам. Всеки ден му пея, посочвам частите на тялото, животни и обяснявам кое, какво е, но за сега в отговор нищо. Споделете ми развръзката, ако сте имали подобен на нашия проблем.

# 1
  • Мнения: 46 565
Според мен е прекалено рано за тези неща. Съгласна съм с лекарите.
Имате прекалено високи очаквания за тази възраст.

# 2
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 297
Двама специалисти казват, че с детето всичко е наред, но ти защо търсиш под вола теле?
Защо за теб е важно и дори задължително детето да сочи с пръст, да казва чао, или имитира животни? Може просто да не му е интересно. Има време за всичко.

# 3
  • Мнения: 2 764
На 1.5 г. е, за Бога. Успокойте се и овладейте майчинската невроза.

# 4
  • Мнения: 56
Вижте в темите за Аутизъм и Трудно проговаряне. Там има доста писано по въпроса. Аз също се притеснявах за моя син. Той започна да сочи и казва думички около 2 годишен.

# 5
  • София
  • Мнения: 6 010
Аз също бих се притеснила, честно казано. Две деца имам и двете вече правеха посочените неща. Пускате ли му да гледа телевизия или клипчета? Аз бих потърсила и консултация с логопед и ако той потвърди, че детето е добре може просто да е въпрос на време.

# 6
  • Мнения: 5 180
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

# 7
  • Мнения: 46 565
Ох, първия път прочетох, че е на 5 месеца, не на година и 5.
За повтарянето на думи - дъщеря ми казваше произволни звуци, но реално започна да повтаря и говори след 2 г. Педиатърката ни не го броеше за изоставане.
Относно соченето с пръст, някои деца просто не го правят, други започват по-късно.
Ако останали други показатели отговарят на възрастта, нямате повод за притеснение, особено щом педиатър, психолог и невролог не виждат проблем.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 35
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Племеницата ми беше по същия начин - до 3 годишна възраст абсолютно нищо, дори и "мама". В един момент като се отключи, направо си проговори като голям човек. Тя въобще нямаше период на бебешки език, което притесняваше всички ни, но после се оказа, че няма защо. Особено, че и лекари са го казали, мисля че трябва да продължите занимавките с детето спокойно и с разбиране, без притеснения - ще дойде момента. Simple Smile

# 9
  • Мнения: 12 865
Децата се развиват с различно темпо. Не прави едно, но пък прави друго. Добре ли е със слуха детето? Ако и това е добре, не виждам какво го мислиш.
На мен двете ми деца се развиваха съвсем различно, и какво? Темпото е без значение.

# 10
  • Мнения: 11
Аз също бих се притеснила, честно казано. Две деца имам и двете вече правеха посочените неща. Пускате ли му да гледа телевизия или клипчета? Аз бих потърсила и консултация с логопед и ако той потвърди, че детето е добре може просто да е въпрос на време.
ще се консултирам и с логопед за мое спокойствие: Не гледаме нито телевизия, нито телефони. Единствено за по 10 митути детски песнички

# 11
  • София
  • Мнения: 8 002
Сортери, низанки, пъзели с дръжки (да напасне конкретна фигурка в нейното място, а не пъзел с части). Да пресипва дребни части в чаши с тесен отвор/бутилки, под надзор, разбира се. Има и тактилни книжки, в които отделните елементи на картинката са от различна материя. Също кули от кубчета/кофички да реди, да храни плюшени животинчета и различни ролеви игри, в които говорите и обяснявате.
За храненето може да давате дълги парчета морков/краставица/гризина/солета, която да насочвате към кътниците, за да се научи да дъвче. В момента не усеща вкуса на храната, защото минава директно или най-много през резците.
Дайте още няколко месеца толеранс и ако няма промяна, се обърнете и към логопед. Ако продължава да гълта като пате, може и по-рано.

# 12
  • Мнения: 11
Децата се развиват с различно темпо. Не прави едно, но пък прави друго. Добре ли е със слуха детето? Ако и това е добре, не виждам какво го мислиш.
На мен двете ми деца се развиваха съвсем различно, и какво? Темпото е без значение.
Понеделник имаме час при ушен лекар. Според мен няма проблем със слуха, но това е по мое мнение. Темпото на развитие не ме притеснява а липсата на имитация и социални жестове.

# 13
  • Мнения: 5 317
Нашето второ дете има сходно развитие с вашето. Вече е на 2.4. Според мен при него си беше чиста форма на инат. И сега все още има прояви на същия инат, но в други форми. До преди 3-4 месеца не повтаряше, не желаеше изобщо да говори, повтаряхме, казвахме. Не и не. От около месец вече съвсем съзнателно започна да се опитва да произнесе думи, най-разнообразни, каквото чуе и му направи впечатление. Соченето с пръст също се появи наскоро. Започна да имитира мисля преди около 3-4 месеца, гледайки детско.
Голямото ни дете на неговата възраст говореше ясно, с думи и много. Но децата са различни, гледам да не ги сравнявам. Не съм го водила на никакъв лекар. Не мисля, че има нужда.

# 14
  • Мнения: 11
Нашето второ дете има сходно развитие с вашето. Вече е на 2.4. Според мен при него си беше чиста форма на инат. И сега все още има прояви на същия инат, но в други форми. До преди 3-4 месеца не повтаряше, не желаеше изобщо да говори, повтаряхме, казвахме. Не и не. От около месец вече съвсем съзнателно започна да се опитва да произнесе думи, най-разнообразни, каквото чуе и му направи впечатление. Соченето с пръст също се появи наскоро. Започна да имитира мисля преди около 3-4 месеца, гледайки детско.
Голямото ни дете на неговата възраст говореше ясно, с думи и много. Но децата са различни, гледам да не ги сравнявам. Не съм го водила на никакъв лекар. Не мисля, че има нужда.
а как беше с имитацията на жестове чао, пляскане ... при нас никаква форма на имитация няма и това ме притеснява

# 15
  • Мнения: 5 317
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).

# 16
  • Мнения: 11
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).
дано всичко се окаже само в моята глава. Разбира се, че не са по калъп, последното, което съм е амбицоозна майка, но явно притеснението надделява над разума ...

# 17
  • Мнения: 309
Тук при нас едно момченце на 6 годинки вече почна да говори, късно доста но той дори е запомнил песните, които майка му е пяла като е бил на 2 🙄 останах без думи... Споделям просто.

# 18
  • София
  • Мнения: 8 002
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.

# 19
  • Мнения: 309
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.
Никой, никого не е успокоявал само споделих, аз съм майка на такова детенце и си работим с логопед и това е. Решения има за всичко.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 06:36 от Andariel

# 21
  • Мнения: X
Психологът и неврологът не са хората които могат да дадат диагноза, а добър детски психиатър. Детето ви наистина изостава и добре сте разбрали че това със соченето и имитацията е притеснителен знак. Неговоренето не е толкова притеснително, но горните две са значителни крайъгълни камъни в детското развитие, за които трябва да се следи.

А за приказките как "ама то едно познато дете проговори на 6, па проходи на 15 и ей го сега, нищо му няма"...ще си замълча.

# 22
  • Мнения: 11
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.
и аз съм на вашето мнение ! Комуникацията ни е трудна поради липсата на жестове. Опитвам се да соча с неговия пръст животните, моите очи, уши и т.н , но той не го прави. Според мен това е инстинкт, който би трябвало да дойде от самосебе си, не с побутване, но разбира се и това правя. Смея да твърдя се занимавам много с него, но ... за сега без голям успех. Ще идем и на ушен лекар, логопед и ще продължаваме игрите, за момента това е, което ми идва на ум да предприема.

# 23
  • Мнения: 5 180
Камелия, опитвала ли да наблюдаваш как се държи детето, когато го оставиш само за няколко минутки?

# 24
  • Мнения: X
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

# 25
  • Мнения: 227
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 13:16 от Greyspirit

# 26
  • Мнения: 11
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?
детето е родено 1 седмица преди термина с предизвикано секцио. Безпроблемно беше раждането. Според мен не разбира всичко. Ела, дай, ам-ам ги разбира, но подай ми топкта да речем, няма да отиде и да ми я подаде. Ако е в ръцете му ще ми даде, но няма да я вземе от земята. Според вас за какво да питам при специалиста уши-нос ? Слуха е ясен, къса юздичка ? а

# 27
  • Мнения: 227
Кажете му какви са притесненията Ви и той ще извърши прегледа. Може и да няма проблем.

Синът ми е с месец по-голям от Вашия, той не сочи с пръст, не подава нищо и бяга от нас да не му го вземем. Опитва да имитира и да говори и се храни дъвчейки.
Въпреки това си е съвсем наред, според педиатър ката.
Съветвам Ви да го заведете при каквито смятате за нужно специалисти, за да се успокои те Вие. Децата се развиват неравномерно, ако все още ходи и се клатушка, всичките му сили ще са насочени натам и напредъка в другите сфери ще се забави малко. Хубаво е, че взимате мерки още от толкова рано, но не се притеснявайте толкова на този етап. Доверете се на специалистите, които наблюдават детето.

# 28
  • Мнения: 5 180
Ще си позволя да използвам сравнението по-горе - който се опасява да получи "мечешки" съвет не пита във форума. Дамата пита - хората отговарят според вижданията си, опита си и мнението си. За знаение има лекари - 1во, 2ро, 3то, 10то мнение и т.н.

Има и специалисти във форума, разбира се, но те не отговарят на случайни теми, а си имат собствени, които следят.

# 29
  • Мнения: 680
Какъв психиатър на година и 5 месеца??? Това дете е още бебе,стига сте вкарвали майката във филми. Плюс това и момче. Ще ви кажа моя случай. Синът ми проговори на 3г и 5м,с цели изречения,като възрастен. На дете под 2г никой толкова много няма да се задълбочи да му търси кусури. Единственото, което ви съветвам е проверете слуха. Щом е добре,всичко ще се намести. Дъщеря ми е на 1г и 3 месеца почти. Сочи с пръст, знае само как правят кравата и патето. Това да сочи по картинка,споко, много е рано. Обръща ли се по име,има ли очен контакт? Когато види,че някой излиза от скоро почна да си носи обувките и тя да ходи навън. Пак ви казвам никой на толкова малко дете няма да обърне кой знай какво внимание.

# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност да сочи по картинка хич не е рано. Сочат и като ги питаш онези глупави въпроси от типа "Къде е лампата?". Някои сочат и части на тялото си - къде ти е главата, къде ти е носът.  На годинка имат първа осъзната дума. Всичко се случва почти едновременно със соченето, имитирането и някакъв вид знание за собственото си тяло, разбирането.

# 31
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 297
Сочат. Дъщеря ми е на 18м и сочи постоянно и по картинки, и да показва части от тялото, и да покаже къде я е боцкала леля докторка. Лапмата я сочеше преди годинката. Но не говори.
При синът ми по- бавно се появиха тези неща. Може би защото беше твърде активен.
За психиатър и аз мисля, че е рано и , че няма да им обърнат внимание, особено ако няма тревожни маркери.

# 32
  • София
  • Мнения: 3 481
Въобще не му е рано да прави всичко, за което авторката се притеснява. Синът ми след няколко дни навършва 1г5м. От 2-3 месеца преспокойно разбира всичко, което му се говори. Команди от тип донеси ми/занеси еди-какво, затвори/отвори врата/хладилник/шкаф си разбира без да се посочва предмет в пълна стая с играчки (винаги е правилното). Изговаря думи (около 10тина), може да покаже къде са му уши, очи, уста, нос, знае как правят различни животни, познава ги по картинки в книжките и ги посочва, както и навън като види някои, познава и баби/дядовци/каки по снимки и казва кои са. Сочи, дава боц, пляска с ръце избирателно когато му е кеф.  Постоянно се мъчи да изговаря нови и нови думи.
Абсолютно не съм стояла да го уча като маймунка на номера, трябват му 1-2 показвания и запомня. Повтаря не веднага, но в следващите дни. На периоди е като цяло - научи ли нещо, спира да го прави, но повтаря докато може спокойно да го прави.
Аз също бих се притеснявала и по-добре да се отделят наколко часа при специалисти и да няма нищо, отколкото да се окаже, че е имало проблем, а майката се е успокоила като са й казали "ама той още е малък за това" (не, не е).
Логопед също мисля, че би могъл да помогне или поне да забележи, ако има нещо.

# 33
  • Мнения: 1 171
Аз ще Ви посъветвам, ако се притеснявате, да направите консултация с опитен клиничен психолог. Не по-малко компетентни са от детските психиатри. И ще Ви дадат доста адекватни съвети, без да Ви плашат излишно.
Дъщеря ми пък сочеше с пръст, малко след годинката, към обекти, които са я впечатлили. И аз се успокоявах, че всичко е наред, но проговори с думички чак на 3 години. Тогава тръгна на логопед. Преди това говореше много, но на "собствен" език. Сега е на 5 г. и едва от няколко месеца съставя изречения. Нещата добре се развиват, но много бавно. Уви късното проговаряне влачи и други проблеми със себе си. По-бавна социализация и като цяло едно дете, като не може да се изрази добре (вербално), няма как това да не повлияе и на поведението. Затова, ако до 2 годинки не проговори, търсете логопед, който работи с малки деца. Поне за консултация.

# 34
  • Мнения: 2 170
Аз също мисля, че е “време” за тези неща. Поне при нас беше така - малко преди годинката знаеше къде е лампата, хладилника и изобщо такива неща. Сочеше с пръст. На 1.3 знаеше частите на тялото си, животните, показваше на книжките кое къде е. Помня че точно на 1.3 ходихме на ваксина и след като се прибрахме,си все докторския комплект и започна да ме боцка в кракът и да ме преслушва. Имитираше вече, но кога е започнал не помня точно. Знаеше кой кой е. Общо взето такива неща. Аз съм от майките, които по принцип се филмират за всичко. Така че не пиша от позиция на “мега спокойната майка”. Просто казвам как е било при моето дете тогава.

# 35
  • Мнения: 2 140
Имам две деца с аутизъм и точно след първата година и двете загубиха умения.
Понеже второто е по-малко ще дам пример с нея:
Къде са ти ръчичките? А крачетата? Показваше. Сега - не.
Имат десет години разлика и вече бях наясно, че нямам време за губене.
Посетихме детски психиатър в "Св.Никола" към Александровска болница и потвърдиха диагнозата.
Исках час, когато бе на 1г. и 4 мес., но заради пандемията ни отложиха с 1 година.През това време започна да посещава логопед и психолог, които работеха с нея.Напредъкът идва с години и е индивидуален за всяко дете.
Въоръжила съм се с търпение, здрави нерви и много любов.
Дори и без диагнозата започнете посещения при логопед и психолог.Потърсете услугите на Ранната интервенция във Вашето населено място.Попитайте в отдел "Закрила на детето".

# 36
  • Мнения: 11
Имам две деца с аутизъм и точно след първата година и двете загубиха умения.
Понеже второто е по-малко ще дам пример с нея:
Къде са ти ръчичките? А крачетата? Показваше. Сега - не.
Имат десет години разлика и вече бях наясно, че нямам време за губене.
Посетихме детски психиатър в "Св.Никола" към Александровска болница и потвърдиха диагнозата.
Исках час, когато бе на 1г. и 4 мес., но заради пандемията ни отложиха с 1 година.През това време започна да посещава логопед и психолог, които работеха с нея.Напредъкът идва с години и е индивидуален за всяко дете.
Въоръжила съм се с търпение, здрави нерви и много любов.
Дори и без диагнозата започнете посещения при логопед и психолог.Потърсете услугите на Ранната интервенция във Вашето населено място.Попитайте в отдел "Закрила на детето".
а какво друго Ви обеспокои у детето Ви, преди да потърсите професионално мнение ?

# 37
  • Мнения: 2 140
Другото бе стереотипното поведение и липсата на говор.
Триадата на аутизма може да я разгледате тук:
https://logopedico.com/autizam/

# 38
  • Мнения: 46
Как е дететбцето?

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт