Френската гимназия в София - квоти + влизане с връзки 2022

  • 2 797
  • 62
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 15
-   На четвърто и следващо класиране се приемат деца, на които им е обещано, че ще бъдат приети и точно затова са с изтеглени дипломи. Не защото са по-смели от останалите. Щях да рискувам да изтегля тази на дъщеря ми, ако в деня преди обявяването на свободните места вече не се знаеше кои момичета със свободни дипломи ще бъдат приети.

"това не е вярно"

Т.е. Вие знаете по-добре какво аз знам? Разбира се, на хартия и за пред хората не е така. Аз казвам как е на практика в момента, в който аз съм била вътре в тази ситуация.

"също е изключително желателно самата Вие да укротите тона и да не "набивате канчета" на тези, които са отговорили в темата Ви дори и да не сте съгласна с мненията им"

Не бих отговаряла с този тон, ако не бяха коментирали и хора, които очевидно не са прочели целия текст.

Май наистина никой не е прочел текста, преди да коментира.

"прочетох го"

Явно сте от изключенията дотук.

Или наистина смятате, че е нормално и дете да бъде прието в такава гимназия извън всички класирания, само с молба и без положено НВО?

"не, не е нормално, но това не се одобрява на ниво училище, а на много по-високо ниво и се спуска директно в гимназията"

Не мисля така и има доказателства от други гимназии. Но вероятно има и случаи като този, който Вие цитирате.
Който и да е прав тук, това прави ли тази ситуация по-приемлива и справедлива, защото не виждам коментари в тази посока?

субективност има и при изпитите по математика - макар и не толкова голяма

# 16
  • Мнения: 36 089
стигаме до надприказване в стил ЕЖК

# 17
  • Мнения: 19 344
-   На четвърто и следващо класиране се приемат деца, на които им е обещано, че ще бъдат приети и точно затова са с изтеглени дипломи. Не защото са по-смели от останалите. Щях да рискувам да изтегля тази на дъщеря ми, ако в деня преди обявяването на свободните места вече не се знаеше кои момичета със свободни дипломи ще бъдат приети.

"това не е вярно"

Т.е. Вие знаете по-добре какво аз знам? Разбира се, на хартия и за пред хората не е така. Аз казвам как е на практика в момента, в който аз съм била вътре в тази ситуация.

Скрит текст:
"също е изключително желателно самата Вие да укротите тона и да не "набивате канчета" на тези, които са отговорили в темата Ви дори и да не сте съгласна с мненията им"

Не бих отговаряла с този тон, ако не бяха коментирали и хора, които очевидно не са прочели целия текст.

Май наистина никой не е прочел текста, преди да коментира.

"прочетох го"

Явно сте от изключенията дотук.

Или наистина смятате, че е нормално и дете да бъде прието в такава гимназия извън всички класирания, само с молба и без положено НВО?

"не, не е нормално, но това не се одобрява на ниво училище, а на много по-високо ниво и се спуска директно в гимназията"

Не мисля така и има доказателства от други гимназии. Но вероятно има и случаи като този, който Вие цитирате.
Който и да е прав тук, това прави ли тази ситуация по-приемлива и справедлива, защото не виждам коментари в тази посока?

субективност има и при изпитите по математика - макар и не толкова голяма

Как точно сте била вътре в ситуацията, след като детето не е кандидатствало на 4то класиране?

# 18
  • Мнения: 29 879
Нинела, недоволни от приема родители и ученици винаги ще има. Независимо от правилата. Ако има квоти - защо има, ако няма - защо няма. Всеки си от неговата камбанария. Приеми нещата философски - ФЕГ не е била мястото на дъщеря ти и да продължава напред детето. Език може да се научи навсякъде, стига да има желание.
В крайна сметка къде е приета ученичката?

# 19
  • Мнения: 6 748
Не сте приети на първо, второ или трето класиране (по чия вина? - ако имахте по-висок бал, нямаше да има драма) и не сте участвали в четвърто класиране. Абсолютно безсмислена тема.

# 20
  • Sofia
  • Мнения: 4 468
Ninella Varbanova, изчетох всичко, имам син и дъщеря, наближава НВО на дъщеря ми. Във форума съм от много години и напоследък все по-често ми се случва да пиша постове и въобще да не ги публикувам - т.е. въздържам се. И преди малко направих така, но понеже виждам, че доста активно Ви нападат, аз ще напиша, че до голяма степен съм съгласна с Вас - дискриминация има; на 4-то класиране, а и след него се случват нечестни неща (личен опит); разочарованието е голямо, горчивината остава. Идеята за чисто момичешки клас обаче не ми харесва. Да си сядат на г__а момчетата и да учат! Как постигат високи резултати тези, които влизат в СМГ, ТУЕС и т.н. - някакви извънземни момчета ли са? Аз съм завършила АЕГ без квоти - имахме 8 момчета в клас от 25ма.
Като преминали един път през 7-мокласната истерия, психически сме подготвени за всичко - дъщеря ми също.

# 21
  • Мнения: 15
Нинела, недоволни от приема родители и ученици винаги ще има. Независимо от правилата. Ако има квоти - защо има, ако няма - защо няма. Всеки си от неговата камбанария. Приеми нещата философски - ФЕГ не е била мястото на дъщеря ти и да продължава напред детето. Език може да се научи навсякъде, стига да има желание.
В крайна сметка къде е приета ученичката?


Нямам ли право за 20 години съществуване на БГ мама да споделя нещо, което ме вълнува? Или ако не е свързано с любовни драми, манджи и клюки, няма смисъл?

Разбира се, че недоволни винаги ще има! Но след като непрекъснато се сравняваме с други, по-развити от нас държави, защо не вземем пример и в това отношение?

И защо никой тук не коментира думите на бивш еврокомисар, бивш министър, директори и др.? Или не са прочетени или няма какво да опонират на тях.


П.С. Остава да учи в НУКК.

# 22
  • Мнения: 11
 Аз също съм съгласна с Вас. За четвърто класиране и нататък нямам поглед, но за квотите опраделено сте права.
 Или квоти навсякъде, или никъде. Не може така - момически клас не може да има в ЕГ, но момчешки клас в МГ в може. Очевидни двойни стандарти.
 Много от нещата, които казвате в поста си, са и мои мисли.
 

 

# 23
  • Мнения: 15
стигаме до надприказване в стил ЕЖК



Явно има форумна лексика между хората, които живеят в Бг мама и от години пускат по десетки постове на ден. Неразбираеми за обикновени хорица като нас, които живеят извън форума.

# 24
  • Мнения: 36 089
"една жена каза"

# 25
  • Мнения: 2 177
Еднополови класове няма да се налага да има, когато проблемът с квотите бъде изчистен. Известно време може и да преобладават паралелки с повече момичета в по-желаните гимназии и университети, след това трайно ще остане в съзнанието на мъжката аудитория, че не са по-специални и всъщност трябва да положат също толкова труд.
И нека не отхвърляме напълно споменатото „ще уча за толкова, защото повече не ми трябва”….има го, доста при това. Жалко за родителите, които виждат децата си като абсолютни ангелчета, но нямат и идея как реално действат и как мислят техните деца. Естествено това не важи за всяко момче, но има и такива, и момичета има, за да сме напълно честни.
В последната година силно се интересувах от темата за кандидатстване по училища и университети. Е, да ви споделя нещо, което вероятно мнозина ще отхвърлят под предтекст, че е недостоверно. Става въпрос за кандидатстване в университет, момче идва на изпит „просто да се пробва”, успява да препише от околните по малко, изкарва 3 и 4 на изпитите, приет е. В същото време момиче се готви цяла година, изкарва 5 и над 5.50 на изпитите и остава на опашката. За мен това е недопустимо и далеч не влиза в представите ми за равен достъп до каквото и да е. 

Майка съм, имам и син, но смятам, че е време да се премахнат квотите. Тук идва едно „но" - тъй като този вид дискриминация е защитена от закона, няма много какво да се направи. Може да се фокусирате върху училища без квоти и допълнително изучаване на желания език. Има и друг вариант, който всъщност не е за всеки. Взех осъзнатото решение да запиша детето си в училище, което не е водено от МОН, не издава МОН-ска диплома. Вероятно нямаше да избера точно този вариант, ако образователната ни система беше добре направена.

# 26
  • Мнения: 90
Забравим ли за момент, че системата наистина не работи добре и определено не е справедлива, то трябва да признаем,че животът не свършва пред затворената врата на някоя гимназия, а набира скорост от там. Simple Smile
Светът е доста несправедлив, но ние се опитваме въпреки това да успяваме в намеренията и плановете си цял живот.
Такава е и идеята на средното образование - да предаде на децата знания, но най-вече умения и навици да са адекватни и справящи се в обществото ни въпреки всички и всичко.
Лично на мен ми е тъжно, че дъщеря ми ще прекара всеки "работен" ден от следващите пет години в един чисто дамски клас и съжалявам,че в нейното училище няма квотен принцип. Общуването в динамична среда въобще не е маловажен елемент от образованието, а в еднополов колектив би се изкривило доста.
В крайна сметка образованието подготвя младежта за пазара на труда, където език на ниво B2 е всичко, от което имат нужда 95% от работодателите, но не по-маловажни са социалните умения на хората в екипите им. Език се учи интензивно за няколко месеца, но е пълно с невероятно квалифицирани хора,владеещи перфектно по три езика, които не могат да се реализират. 
Много ми е тъжно за децата, които "трябваше" да покорят "top of the top" и на крехките 13-14 години преживяха един провал достоен за психиката на възрастните и то в очите на най-важните за тях -  родителите.
Тъжно ми е и за децата, които са готвени денонощно през последните 3 години и след две седмици ще попаднат сред едни изключително концентрирани, мотивирани и работливи деца, за които ученето е вдъхновение, а не каторга с частни уроци и невротични майки. В следващите пет години едните ще догонват другите в едно стресирано, трудоемко и безрадостно ежедневие, което би трябвало да носи чара на спокойния преход от детството към света на възрастните.
Най ми е тъжно за онези "с връзки", за тях следващите пет години ще са ад с любезното съдействие на любящите родители. 
За едно будно и целеустремено дете нищо не започва и нищо не свършва в 8ми или 12ти клас, слава на всички Богове! Simple Smile

Последна редакция: вт, 30 авг 2022, 13:24 от Pureandsimple

# 27
  • Мнения: 29 879
Нямам ли право за 20 години съществуване на БГ мама да споделя нещо, което ме вълнува? Или ако не е свързано с любовни драми, манджи и клюки, няма смисъл?

Разбира се, че може да споделиш какво те вълнува, но също така да приемеш, че не всички са на твоята вълна и с твоите възгледи.

Както казах, трябва да приемете нещата философски и да не търсите вината в другите (деца, квоти, резултати, влизане по втория начин и т.н.).

Аз казвам на моето дете, че само той е отговорен за знанията и представянето си в училище. Никой друг не му е виновен, ако не се е справил добре. И, ако се класира, то ще е благодарение на усилията му, а ако не - значи не е за това училище (което и да е то....)

# 28
  • Мнения: 15
Аз също съм съгласна с Вас. За четвърто класиране и нататък нямам поглед, но за квотите опраделено сте права.
 Или квоти навсякъде, или никъде. Не може така - момически клас не може да има в ЕГ, но момчешки клас в МГ в може. Очевидни двойни стандарти.
 Много от нещата, които казвате в поста си, са и мои мисли.
 

 


Да, наличието на двойни страндарти е, меко казано, неприемливо. Логично за хора, които имат капацитета да огледат един проблем от всички страни, както и да се поставят на мястото на други хора.

Което трудно се получава в нашето общество, виждаме го всеки ден и навсякъде около нас.

# 29
  • Мнения: 15
Нямам ли право за 20 години съществуване на БГ мама да споделя нещо, което ме вълнува? Или ако не е свързано с любовни драми, манджи и клюки, няма смисъл?

Разбира се, че може да споделиш какво те вълнува, но също така да приемеш, че не всички са на твоята вълна и с твоите възгледи.

Както казах, трябва да приемете нещата философски и да не търсите вината в другите (деца, квоти, резултати, влизане по втория начин и т.н.).

Аз казвам на моето дете, че само той е отговорен за знанията и представянето си в училище. Никой друг не му е виновен, ако не се е справил добре. И, ако се класира, то ще е благодарение на усилията му, а ако не - значи не е за това училище (което и да е то....)




Същото казвам и аз на моето.
Нейната отговорност обаче е до там, че няма по-добър резултат от 433,50 т., колкото е изкарала. И нямаше изобщо да реагирам, ако всички деца влизат според бала си, а не според пола си. Започвайки от най-високите оценки и докъдето стигнат.

Това, че влизат момчета с 100 т. по-малко, както и парашутисти, вече не е нейна отговорност, а е недъг на образователната система, който трябва да се пребори. И аз като майка правя каквото смятам за правилно.

П.С. Нямам проблем да чувам и приемам чужди гледни точки. Когато обаче хората, които спорят, са се запознали с темата. А от това, че от спорещите никой не коментира становища на бивши министри, еврокомисари, директори и др., ясно си личи, че изобщо не са я прочели.
Защо тогава коментират?

Общи условия

Активация на акаунт