Как предпочитате да ви обслужват в заведенията и магазините?

  • 24 016
  • 199
  •   1
Отговори
# 150
  • SF
  • Мнения: 21 243
Не, не са го решили собствениците. Това си е част от търговията по света и у нас. Все едно да ти е неприятно, че собствениците са решили, че трябва да им се плаща. Рекламата, дистрибуцията също са част от целия този процес.

Защо пишеш прИмоция и рИклама? Аз не говоря така. Ако съм го написала с И, е някаква грешка на пръстите, не е от незнание или диалект.
Клиентът не трябва да влиза в положение на никого. Peace Може просто да е запознат защо му се случват разни неща.
А собствиниците трябва ли да влизат в положението на клиенти, които се дразнят? Нали навсякъде извън търговския си обект, те вече са клиенти.

# 151
  • Мнения: 15 960
Няма нужда да се съчувства на продавачи и касиери, но поне да не им се зъбят клиентите, защото не се правят на шутове по собствено желание.

# 152
  • София
  • Мнения: 62 595
Това пак е предизвикване на съчувствие и оправдаване - тя не е виновна, че трябва да досажда, защото я карат? И клиентът да търпи всичко това и да трябва да си изгражда стратегии за игнориране, т.е. клиентът вместо да прекара добре и да получи това, за което е отишъл и е в задълженията на персонала, трябва да се съобразява с нещо, което изобщо не му е работа да се съобразява. Ма, така било в търговията, така се инструктирали продавачите, ма така ставало, няма друг начин - примирявай се и плащай. Нещо като въ вица - няма не искам, две бири. Кой за чие удобство трябва да мисли - персоналът за клиента или клиентът за персонала?

# 153
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Този клиент никой не го е вързал в магазина или заведението. Като не му харесва - свободен е да си намери друг продавач, който може и на челна стойка да му застане.

# 154
  • Мнения: 15 960
Е какво толкова търпи този клет клиент? Предлагат му учтиво нещо, казва - не, благодаря и подминава. Предпочитам такъв персонал, отколкото вечно намусени ботури.

# 155
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо трябва да е или-или? Аз аз не предпочитам нито единия, нито другия вариант, защото са крайни и еднакво неприятни за мен. По-умереното поведение повече ми допада.

Да, Лиляна, никой не го държи, но дори веднъж да влезе и да е недоволен, клиентът намира начин да го сподели. Ето, тук само за една тема колко потребители се разписаха за Хепи. ще кажеш, че онези хич не ги интересува. Е, за пет отрицателни отзива може и да не, ама още стотици хора ще го прочетат.  А всъщност именно към веригите и типа Макдоналдс най-много дразнят, защото там клиентът е един прост таргет и нищо повече. Затова и рядко съм им клиент. А с това с "той и челна стойка може да поиска, никой не го държи" бизнес не се прави, особено ако е малък бизнес. Големите, да кажем, че могат да си го позволят, но малките си загиват от такова отношение.

# 156
  • Мнения: 15 960
Ами има и с умерено поведение, в кварталното магазинче не ми предлагат нищо. Всеки да си ходи, където му харесва.

# 157
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 763
А защо трябва да е или-или? Аз аз не предпочитам нито единия, нито другия вариант, защото са крайни и еднакво неприятни за мен. По-умереното поведение повече ми допада.

Да, Лиляна, никой не го държи, но дори веднъж да влезе и да е недоволен, клиентът намира начин да го сподели. Ето, тук само за една тема колко потребители се разписаха за Хепи. ще кажеш, че онези хич не ги интересува. Е, за пет отрицателни отзива може и да не, ама още стотици хора ще го прочетат.  А всъщност именно към веригите и типа Макдоналдс най-много дразнят, защото там клиентът е един прост таргет и нищо повече. Затова и рядко съм им клиент. А с това с "той и челна стойка може да поиска, никой не го държи" бизнес не се прави, особено ако е малък бизнес. Големите, да кажем, че могат да си го позволят, но малките си загиват от такова отношение.
От чисто любопитство, не заяждане искам да попитам дали си била някога на пазар примерно в Турция? И как се чувстваш там сред техният начин на обслужване на клиенти, с който са толкова известни.

# 158
  • Мнения: 7 325
В една голяма верига супермаркети при нас имаха практиката да информират клиентите за намаленията. След време разбрах, че касиерките имат определена бройка от продукта на промоция, която трябва да продадат. На тримесечие получават бонус при изпълнена норма. Ако не се справят, след година май ги освобождават или ги наказват, не знам точно какво се случва. Заплатите са добри и има много кандидати за работа та могат да си позвлят да си правят каквото искат. Не се впечатлявах особено. Изслушвам я/го, благодаря и продължавам.
По едно време и в друг магазин започнаха да правят същото. Един ден си говорихме с една от персонала, че не им харесвало да го правят, но били задължени. Имало хора, които казвали благодаря и подминавали, други, които се възползвали от офертата и трети които се сопвали да не ги занимават за глупости.
Днес установих, че тази практика е изчезнала. Не бях обърнала внимание, но ще попитам каква е причината.

# 159
  • София
  • Мнения: 62 595
не, и не искам да ходя там на пазар. Аз и тук избягвам магазини с ориенталско обслужване, не ми е по вкуса.

не е точно за кварталното магазинче, има достатъчно магазини и заведения, които не са франчайз и съответно все още не ги карат да се държат като шутове.
Всъщност, аз и в големите магазини и т.н. имам изградени някакви отношения с някои от персонала, и си разменяме по някоя любезна дума и не ми досаждат. Но то е на лично желание, въпреки.

# 160
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 840
Очаквам да ме поздравяват на влизане и излизане от магазина, както аз го правя. Не обичам да ме разпитват и да се обяснявам като ученичка. Ама какво съм търсела...обикновено отговарям "нещо, което да ми хареса" Grinning То е ясно, че ако търся нещо конкретно и не го виждам - ще ги попитам, а не да си мълча като смутена девственица. Мразя и да ми вървят след д-то все едно съм крадла. Както и секунди след мен да отиват и да подреждат каквото съм гледала.

В заведенията мразя да ме третират като куче на каишка - тоест да ме водят точно до определена маса при условие, че има и други налични и нерезервирани и би трябвало да имам свободата да избера къде ми харесва. Това по повод на Хепи-то, което сте обсъждали по-назад в темата. Спрях да го посещавам, защото ми е унизително някакви девойки с ултра къси поли да ме спират на входа и да ми казват, че трябва да изчакам да дойдат да ме вземат и НЕ мога да вляза в заведението ooooh! ooooh! ooooh! Няколко пъти ги лекувах с директно влизане в залата, но честно - напрягам се. На входовете на 2те зали да ме чакат и да ме питат едни и същи неща преди да ме настанят. Като на интервю за работа в Пентагона Crazy Да не говорим за опашките от чакащи на паркинга вечерно време (Хепи-Била, Младост). Как пък не ще вися на опашка и то образувала се не от чакащи да се освободят маси, а от такива, които чакат да бъдат поети от 1-2-3 девойки и вкарани в кошарата Tired Лично за мен е унизително да ме третират така.

# 161
  • Down south
  • Мнения: 7 694

В заведенията мразя да ме третират като куче на каишка - тоест да ме водят точно до определена маса при условие, че има и други налични и нерезервирани и би трябвало да имам свободата да избера къде ми харесва. Това по повод на Хепи-то, което сте обсъждали по-назад в темата. Спрях да го посещавам, защото ми е унизително някакви девойки с ултра къси поли да ме спират на входа и да ми казват, че трябва да изчакам да дойдат да ме вземат и НЕ мога да вляза в заведението ooooh! ooooh! ooooh! Няколко пъти ги лекувах с директно влизане в залата, но честно - напрягам се. На входовете на 2те зали да ме чакат и да ме питат едни и същи неща преди да ме настанят. Като на интервю за работа в Пентагона Crazy
Странно, че поемането на гостите на ресторант от Host/Hostess се смята за унизително.
Тук е стандарт и никога не съм го намирала за унизително. Не можеш просто да влезеш и да седнеш, където посикаш. Има резервирани маси, има и свободни, ако не ти хареса къде те насочват, просто казваш и питаш, дали там или там е свободно.
Ясно, кратко и точно.
Подобни неща са в услуга на гостите, а не метод да им опъват нервите.

# 162
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 840
Странно, че поемането на гостите на ресторант от Host/Hostess се смята за унизително.
Тук е стандарт и никога не съм го намирала за унизително. Не можеш просто да влезеш и да седнеш, където посикаш. Има резервирани маси, има и свободни, ако не ти хареса къде те насочват, просто казваш и питаш, дали там или там е свободно.
Ясно, кратко и точно.
Подобни неща са в услуга на гостите, а не метод да им опъват нервите.
Зависи как се прави. Не знам къде е това "тук", но вероятно стандартите на обслужване са по-високи в заведенията от среден и висок клас.

В България някъде обслужването е елегантно, ненатрапчиво и ти посочват една маса или няколко и ти казват "харесайте си". А на други места те водят до някоя забутана маса на място, което не ти харесва. И се почват едни безсмислени спорове - "ама не може ли да седнем там"?! Не, не можело, ние сме били 2ма, пък то маса за 4ма. Нищо че е умряло време в 15ч следобяд примерно и е паднала бомба.

В Хепито в Младост..за незапознатите първо влизаш в предверието/зала за пушачи и после в това за непушачи....и е тъпо на всеки вход да ме спира някой и да ме пита всичко от начало. Ми да ме поемат още на входа и директно да ме вкарват. Излишни важности, фасони и усложнения. Пък разговори по уоки-токита, пък чакайте да дойдат да ви вземат, пък като ме вземат пак изпявам наизуст каквото съм казала и на предишната девойка. Само дето не ми искат да оставя лична карта и да ми дадат един бадж за влизане в така охраняваното място Laughing Точно това е унизително. Както и висенето на опашка 2-3-4-5 минути докато ме вкарат нанякъде. Т.е очевидно вместо улесняване - става усложяване.

# 163
  • Down south
  • Мнения: 7 694
Цитат
В България някъде обслужването е елегантно, ненатрапчиво и ти посочват една маса или няколко и ти казват "харесайте си". А на други места те водят до някоя забутана маса на място, което не ти харесва. И се почват едни безсмислени спорове - "ама не може ли да седнем там"?! Не, не можело, ние сме били 2ма, пък то маса за 4ма. Нищо че е умряло време в 15ч следобяд примерно и е паднала бомба.
Споровете в това отношение са ненужни, гостите би трябвало да бъдат насочвани, но не е заставяни да заемат определена маса. Ако това е практика, напълно разбирам изразеното недоволство.
Добре е, че все пак има места с елегантно и ненатрапчиво обслужване. Предпалагам, че са най-полулярни.

ПП "Тук" е САЩ.

# 164
  • Мнения: 7 519
Е какво толкова търпи този клет клиент? Предлагат му учтиво нещо, казва - не, благодаря и подминава. Предпочитам такъв персонал, отколкото вечно намусени ботури.
Виж сега, когато всяка сутрин влизам в едно и също кафене и си поръчвам само едно кафе, добрия продавач много бързо ще се сети, че нямам време и просто си губи времето да ми предлага каквото и да било! Обикновено влизам, поръчвам си кафето и излизам! Преди време ходех в друго кафе, където докато ме видеха и ми правеха кафето, без да ме питат защото знаеха какво ще поръчам!

Общи условия

Активация на акаунт