73 СОУ - гимназиална степен /тема №2/

  • 77 517
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 5 135
Има учители, които правят всичко възможно (вие сте в това число, моето дете  е много доволно от ДО по мат). Но всеки знае, че маково се преписва. Имам познати, които си вземат отпуск при контролни и са плътно до децата си. Нещата не са нормални, но всеки се справя, какво то разбира, вероятно.
Има учители, които правят всичко възможно (вие сте в това число, моето дете  е много доволно от ДО по мат). Но всеки знае, че маково се преписва. Имам познати, които си вземат отпуск при контролни и са плътно до децата си. Нещата не са нормални, но всеки се справя, какво то разбира, вероятно.
Да, има елемент на преписване. Каква ще е ползата на дете, която преписва? Особено на деветокласник или десетокласник.  Никаква,  защото оценката (визирам моя предмет) в първи гимназиален етап няма  да му е необходима,  но за втори гимназиален етап (независимо дали е профил или не) ще му тря6ва- било за истински знания или за оценка за диплома за средно образование. И вече в 11 клас ще лъсне истината  за децата , които нямат нужните знания.

# 721
  • Мнения: 211
Аз мисля, че при нас тази учебна година не е загубена, макар и с доста ДО. Учителите се стараят и се преподава материал и обяснява съвсем подробно. Да, има елементи на преписване на контролните от определени деца по време на ДО, но всичко лъсва при следващото връщане в училище и се оказва безмислено.

# 722
  • Мнения: 148
Да речем, че е така. Като се абстрахираме от изцяло липсата на физическо, музика и изобразително изкуство (просто не стават за ДО, не заради преподавателите) и силно изоставане в основания НЕ . Но няма как всичко да е пълноценно.

# 723
  • София
  • Мнения: 728
Здравейте, може ли да споделите дали има практика в гимназията да се организират езикови лагери в Австрия или в Германия? Или всеки родител организира индивидуално за детето си?

# 724
  • Sofia
  • Мнения: 4 417
Здравейте, може ли да споделите дали има практика в гимназията да се организират езикови лагери в Австрия или в Германия? Или всеки родител организира индивидуално за детето си?

Няма практика. Някои родители бяхме организирали индивидуално за децата си миналата година, но лагерите не се осъществиха заради Covid Sad За съжаление тази година се очаква същото.

# 725
  • София
  • Мнения: 728
Благодаря, аз вчера проверих агенцията, с която училището, в което синът ми учеше до 7-ми клас ( отново с немски) организираха всяка година. Вече правят записвания за това лято и засега се надяват по-скоро да се осъществят.

Последна редакция: ср, 12 май 2021, 15:36 от bubanka

# 726
  • Мнения: 148
Благодаря, моля ви, при нова информация да я споделите тук, тъй като не всичко достига до децата, а ние също имаме интерес

Последна редакция: ср, 12 май 2021, 15:36 от bubanka

# 727
  • София
  • Мнения: 728
Да, разбира се.
Информацията ми е от агенция Велбург ООД. Ние сме ги ползвали, когато синът ми беше в 5 и 6 ти клас в 20-то ОУ. Там организацията вървеше през училището, но естествено правят индивидуални записвания, казаха ми, че и преди са имали от 73-то, но пак индивидуално.
 Предлагат езикови лагери в Австрия и в Германия. Засега все още се изисква ПСР или антигенен тест за децата, няма други ограничения, така, че лагери ще има. Следят изискванията в различните провинции и ако има промяна в изискванията ще уведомят. Обясниха ми, че част от миналогодишните записвания с ваучери ще пътуват това лято.
Естествено аз лично предпочитам да има деца от неговия випуск сега в 73, но тъй като сме 8-ми клас, нов клас, заради дистанционното обучение, като че ли не успяха дотолкова да се опознаят и да се организират..( децата и/или родители..)
Не ми се иска да го пускам сам, затова ще изчакам дали ще си намери друго дете, с което да замине. Но когато имам повече информация за курсовете, естествено ще я споделя

Ако някой друг има опит, моля да сподели, благодаря предварително.

Последна редакция: ср, 12 май 2021, 15:37 от bubanka

# 728
  • Sofia
  • Мнения: 4 417
Точно с Велбург бяхме запазили и ние миналата година. До преди 2-3 седмици капарото ми още беше при тях с надеждата да има лагер все някога, но те се свързаха с мен, за да ми върнат парите.
Ще ги чуя отново и дано наистина има реална опция за лагери!

# 729
  • София
  • Мнения: 5 135
Успех на всички зрелостници!
Бъдете благословени със здраве, ясна мисъл,  спокойствие и покажете всичко, което знаете и можете!

# 730
  • Мнения: 55
След две седмици има НВО за 10 клас, а не е взет цял раздел (стереометрия) по математика в нашия клас. Знае ли се дали този материал е отпаднал от темите включени в НВО-то?

# 731
  • София
  • Мнения: 478
Някакви отзиви за проведения днес изпит по немски  за 11 клас да има някой?

# 732
  • София
  • Мнения: 5 135
След две седмици има НВО за 10 клас, а не е взет цял раздел (стереометрия) по математика в нашия клас. Знае ли се дали този материал е отпаднал от темите включени в НВО-то?
Здравейте!
Казвам се Ганка Симеонова и ще Ви отговоря, защото преподавам по Математика на два десети класа- 10 б и 10 в клас. Съдейки по въпроса Ви, предполагам, че сте родител на дете от 10 а, 10 г или 10 д клас.
1) Да погледнем обективно на учебния материал и да направим проста аритметична сметка. Уроците в 10 клас за нови знания са 36, а учебните часове за годината са 2.36=72 часа ( 36 учебни седмици). Това означава само по още един час за упражнение за нови знания. Да, но трябва да включим часовете за преговор в началото на учебната година, часовете за контролни и класни работи и не на последно място- неучебните дни през годината, които никак не са малко. Какво се случва? Един голям недостиг от часове. Тук вина колегите нямат, вината е на безумния учебен план на МОН.
2) Знаете, че г-жа Арнаудова излезе през втори срок в неплатен отпуск и през февруари месец 10 а, 10 г и 10 д клас имаха заместник, който се оказа пълен провал. Това наложи г-жа Арнаудова да вземе 10 а, 10 д и 11 б клас в сряда( тоест тя се върна за един работен ден от седмицата), г-жа Жекова да поеме в петък 10 г и 11 г клас, а аз във вторник- 11 а и 11 в клас.
Тези 4 седмици с г-н Стефанов ( 8 учебни часа, които се оказаха на 100% непълноценни и загубени) принудиха колегите да повторят наново целия материал, просто, защото беше преподаден некачествено и неразбран.
Като отчетем и дните, в които не се учеше, заради ДЗИ 12 клас ( сряда и петък) , децата и колегите губят още по 2 часа.
И не на последно място:
Аз и г-жа Арнаудова още в началото на 2 срок създадохме една класна стая в Гугълкласрум, за "Извънкласни занимания по Математика, 10 клас", в която присъединихме целия випуск. В събота тя от 9 до 10.30 и в неделя аз от 10 до 11.30 решаваме примерни теми за НВО. Познайте от випуск от 5 класа (приблизително 150 ученици), по колко ученици се присъединяват. По около 20-30 най-много.
Лично аз Стереометрията я започнах, но не знам, дали ще мога да я довърша.
Ако има задача, предполагам, че ще е само една и то от затворен тип.
Не се оправдавам с написаното, само искам да изясня ситуацията. Ние, колегите правим всичко, което зависи от нас. Най- големият проблем са недостатъчните часове и безумното много наблъскан материал.

# 733
  • Мнения: 55
Благодаря много за отговора! Както винаги сте обяснили изчерпателно ситуацията. Решили сме със синът ми събота и неделя да прегледаме сами този раздел. Можете ли да ни посъветвате, на кое да наблегнем и кой урок бихме могли да пропуснем? Честно казано не съм си представяла, че ще уча отново математика за 10 клас, но ще го приема като предизвикеателство.
Това, което ме притеснява е, че този материал няма да се вземе до края на годината, а има деца които ще изберат профил математика.

# 734
  • София
  • Мнения: 478
Ганис, моите уважения за Вашите усилия. За съжаление, синът ми нямаше шанс да бъде Ваш ученик през изтеклите години. Искам само да знаете, че провалът в обучението при някои от класовете съвсем не се дължи  изцяло на въпросния преподавател, а на практическата липса на обучение по математика за голяма част от периода на пандемията и на вяло и безотговорно към учениците  и учебния процес отношение, както през последните две безумни години, така и преди тях. Зная, че дългогодишните колеги,  особено ако става дума за иначе приятни като лични качества хора, които в миналото са си заслужили репутацията Учители  (с главна буква), трудно могат да бъдат възприети в светлината на критики от страна на родители и ученици и просто импулсивно подобна информация  се отрича  и вътрешно не се приема за истина. Но моля за обективност и непримиримост към подобно поведение, както и за снизходителност към потърпевшите -децата, за които единствен изход са неизбежните частни уроци,  които се надявахме поне да ограничим, с приема в елитните гимназии. Защото е непростимо, когато това поведение и отношение става причина за  окончателно "скъсване" с преди любимата математика, по която са постигани успехи, загуба на желание за учене, ниско самочувствие поради несправяне с материал, които често не лошо, а никак не е преподаден. Съжалявам за негативизма, но нещо трябва да се направи, за да се спасят поне следващите випуски.
    Ако някой се интересува, да си отговоря сама за изпита по НЕ, който изненадващо се оказа, че трябва да бъде проведен за 11 клас като предпоставка за допускане до DSD. Труден бил, очаквано като обхват на материала  и формат на провеждане. Това е, което успях да изкопча Close
   Да пожелая на дванадесетокласниците да бъдат здрави, да постигнат  и надминат мечтите си, да осъзнаят истински важните неща в живота и да имат късмет точно с тях!:four_leaf_clover:

Общи условия

Активация на акаунт