Търсене на справедливост или борба с вятърни мелници

  • 7 461
  • 106
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 78
Когато попадна в ситуация, в която имам мнение, но не знам как стоят нещата според наредби и закони, първо чета и чак след това отстоявам правата си, ако въобще съм права.
За конкретната ситуация с смс си е написано ясно и точно:
https://www.sofiatraffic.bg/bg/parking/parkirane-chrez-sms/p/1

# 31
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 609
Има правила за паркиране, но в случая потребителката няма полезен ход. Crazy
- Първи вариант - чака получаването на обратния СМС в колата 1 час и същевременно й изтича платеното време.
- Втори вариант - търси и купува талон, а след това получава и потвърждение за плащането чрез СМС - плаща 2 пъти за една услуга.
- Трети вариант - с глобата - отново плаща 2 пъти.
Не би следвало потребителите да са потърпевши от технически грешки в системата.
Струва ми се, че пускането на жалби към Мтел и съответната община е добър ход. За водене на дела - не мисля, че каузата и сумата си заслужават усилията. Peace

# 32
  • Мнения: 46 580
При вариант 2 ще има черно на бяло дублиране на плащането, така че без проблем ще може да изиска възстановяването на едното плащане.

# 33
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 609
Не знам дали и в този случай ще може да си възстанови платеното. ММ казва, че понякога не получава изобщо обратни СМС-и. В такива случаи търси общински служител и проверява дали в системата е отразено плащане и той му потвърждава, че е постъпило.

# 34
  • Мнения: 7 006
Авторката,вина нямаш!
Не им се връзвай на тея дето размахват пръст..
И не ти е нужен договор с оператора за услугата,той е сключен  с Градска Мобилност,не с гражданите.
Операторите са длъжни да връщат репорта своевременно,не след амнайсет часа,когато дефакто заплащането на услугата е изтекло...

Друг е въпросът,че масово става така,че репорт няма.
Хората пускат понякога по два sms ,а искат да заплатят за един час.
Чакат,чакат,няма репорт,набутват се с втори sms ,и чааак тогава им идва репорта и то за два  sms-a,не за един.И става..който се прецакал,прецакал...
Най-удобно е с талони.
Можеш да му хванеш спатиите,ама с sms - те е куче влачи рейс...
А като се сетя и доклада на Сметната палата кво гласеше..за столичната Градска Мобилност имам предвид..
Не очаквам в другите градове,да е по-различно....


Да припомним...


Разминаване в отчетите за синя зона

Според проверката на Сметната палата до октомври 2015 г. трите мобилни оператора системно са отчитали по-ниски приходи от sms-и за платено паркиране, отколкото Центъра за градска мобилност. "Това е индикатор, че редът за отчитане на приходите не е бил достатъчно ефективен и в полза на интересите на дружеството", обобщават от одитиращия орган. През одитирания период ЦГМ не е прилагал контрол върху приходите от служебен абонамент в синя и зелена зона, посочват още от Сметната палата.

При организацията на поставянето на "скоби" на неправилно паркирали автомобили също има съществени проблеми, твърди проверката. Процесът не може да бъде проследен и контролиран адекватно, защото не е планиран правилно според закона и указанията на Министерството на финансите.




http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/05/17/297 … radska_mobilnost/



П.п.В София
Талон за синя зона 1час -2 лв
Sms за синя зона - 2.40 лв
Талона за зелна зона 1час -1 лв
Sms- за зелена зона 1час -1.20лв


Не е луд тоя дето яде баницата...

Последна редакция: сб, 22 юли 2017, 23:04 от Какво?

# 35
  • Мнения: 78
Колкото и да не сте съгласни, има си правила. Пожелавам ви успех, ако не ви допадат и искате да ги промените. Но до тогава всички сме длъжни да спазваме актуалните закони, наредби и разпоредби, независимо дали ни харесват или не. В противен случай настава анархия.
Копирам от линка, който дадох по-горе:

"Сигналът за паркиране чрез SMS се подава веднага след паркиране на автомобила върху паркомястото в "Синя зона" или "Зелена зона", без да се напуска автомобила. Системата изпраща обратно отговор: "заплатихте паркирането на СА1234НН (например) до 13:32" в "Синя зона" или "Зелена зона". За неправилно изпратен номер на автомобил не носим отговорност."
Клиентът следва да напусне автомобила, след като е получил обратното съобщение, че е извършено заплащане за държавния контролен номер на този автомобил.
Направете проверка дали ДКН на автомобила отговаря на изписаният номер в SMS с обратен отговор от системата. Ако не може да бъде извършено успешно заплащане чрез SMS, клиентът предприема действия за паркиране с талон."

# 36
  • Мнения: 9 807
А на табелите в самата зона за паркиране какво пише?
Аз имах подобен случай преди години. Пуснала съм допълнителен смс малко след като е изтекъл предният час. От Градска мобилност ми предложиха да пусна жалба, за да ми върнат лъвчето за втория час. Само, че тогава грешката си беше моя, де.

# 37
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 906
Какво го повтаряте този цитат като мантра?! Tired Аз веднага посочих недомислиците в него.

Продължавам да се чудя как при смс не трябва да напускаш превозното средство, а за талон - можеш?  Crazy

# 38
  • Мнения: 78
Повтарям този цитат, защото това са правилата. Който както иска да ги оспорва, да си търси някакви измислени права и тн, но това са към днешна дата.
На въпроса за талона - когато търсиш служител, не се отдалечаваш на километър от колата, а ти е винаги на един поглед разстояние. А служителите са достатъчно, че за няколко минути да се появи човек.
Няма нужда от различни сценарии сега да се изреждат - а ако бързам, а ако 1 час няма смс, и тн. Правилата са да се спазват. Ако не ни харесват - или стигаме ниво, на което имаме възможност да ги променим, или ако не сме на това ниво, просто ги спазваме. Това е моя принцип, който ми пести доста нерви и излишни скандали с хора, от които не зависи нищо.

# 39
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 906
Аз пак казвам, че от сума ти време не съм виждала служителите на ЦГМ, които проверяват и продават талони. Наблюденията ми са основно от Зелената зона. Нито някой е идвал при мен, а съм стояла в колата и по 5-10 минути. Нито съм ги виждала, обикаляйки да търся свободни паркоместа. Според мен отдавна са редуцирали бройката на служителите, защото масово се плаща с смс и основната им функция е да обикалят по-широк периметър и основно да проверяват.

Точно за ЦГМ...не ми говори за закони и съвест Grinning

# 40
  • Мнения: 2 143
Повтарям този цитат, защото това са правилата.
Това не са правилата, а нечие тълкуване изтипосано в сайта на ЦГМ. Ако имаш желание да се запознаеш със самите правила, има една заповед на Кмета с която се определя реда за почасово платено паркиране. Обърни внимание кога и как се налага санкция по 167 от ЗДвП. А и много е любопитно какво задължение се вменява на оператора...

# 41
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Правилата, та правилата. Авторката е спазила правилата, въпросът е защо след като е направила това, което се изисква от нея, трябва да плаща два пъти за дефекти (случайни или нарочни) в системата на доставчика? Все едно да отида в заведение, да чакам един час да ме обслужат и като си тръгна, понеже не са ме обслужили, да ме глобят, защото съм седяла и чакала да ме обслужат. И що за обирджийство - пускаш смс, таксуват ти го, няма потвърждение от когото трябва, но пък ти трябва да идеш пак да платиш за талон, понеже работата с смс-а не се е получила не по твоя вина. Мда, добра схема за скубане на хората, която, кой знае защо, се счита за правило.

# 42
  • Мнения: 22 036
Правилата, та правилата. Авторката е спазила правилата, въпросът е защо след като е направила това, което се изисква от нея, трябва да плаща два пъти за дефекти (случайни или нарочни) в системата на доставчика? Все едно да отида в заведение, да чакам един час да ме обслужат и като си тръгна, понеже не са ме обслужили, да ме глобят, защото съм седяла и чакала да ме обслужат. И що за обирджийство - пускаш смс, таксуват ти го, няма потвърждение от когото трябва, но пък ти трябва да идеш пак да платиш за талон, понеже работата с смс-а не се е получила не по твоя вина. Мда, добра схема за скубане на хората, която, кой знае защо, се счита за правило.

+. И аз не мога да разбера къде точно е сглешила авторката. И тук има разни мобилни улеснения, но когато не работят, обикновено ми се извиняват и не само, че не ме таксуват двойно, а и ми е безплатно.

# 43
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Примерът със заведението не е много подходящ.
Бих го дала в следния вариант: отиваш на заведение, хапваш и даваш на някого пари за сметката, които той трябва да даде на сервитьора, но той ги дава след час и теб те глобяват, че не си платила, междувременно.

# 44
  • Мнения: 12 681
Не е изчакала смс и си е тръгнала.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт