Отговори
# 165
  • Мнения: 31
На щанд за коледна украса преди обед продали 30 кутии с играчки,а следобед -20 кутии.Колко играчки всичко са продали,ако във всяка кутия имало по 9 играчки?Реши задачата по два начина.           зад за 3 клас и още една

От три портокала 2 имат равно тегло,а третият е по-лек.Как с едно претегляне на везните може да се открие кой е по-лек?

# 166
  • Мнения: X
На щанд за коледна украса преди обед продали 30 кутии с играчки,а следобед -20 кутии.Колко играчки всичко са продали,ако във всяка кутия имало по 9 играчки?Реши задачата по два начина.           зад за 3 клас и още една

От три портокала 2 имат равно тегло,а третият е по-лек.Как с едно претегляне на везните може да се открие кой е по-лек?
2 зад.
Теглиш два от портокалите. Ако везната е в равновесие, третият е по-лекият. Ако не е в равновесие, ясно кой е по-лекият.
1зад.
30.9+20.9
(30+20).9

# 167
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 405
30.9 + 20.9 = ...
(30+20).9 =

с едно измерване с по един портокла от всяка страна - ако везната е в равновесие, значи третия е по-лекия, ако не е веднага се вижда кой е по-лекия. Simple Smile

# 168
  • Мнения: 581
Турист пътувал три дни. Първия ден изминал 3/8 от планирания път, втория ден -40% от останалото разстояние, а третия ден с 6,5 км повече от втория. Колко км е изминал туристът?


Ъглополовящата на ъгъл ВАС в триъгълника АВС пресича ъглополовящата на външния ъгъл при върха С в точка Д. Ако ъгъл АВС е равен на 70, намерете големината на ъгъл АДС?

Задачите са за 7 клас

# 169
  • София
  • Мнения: 18 421
Турист пътувал три дни. Първия ден изминал 3/8 от планирания път, втория ден -40% от останалото разстояние, а третия ден с 6,5 км повече от втория. Колко км е изминал туристът?

Ъглополовящата на ъгъл ВАС в триъгълника АВС пресича ъглополовящата на външния ъгъл при върха С в точка Д. Ако ъгъл АВС е равен на 70, намерете големината на ъгъл АДС?





Планиран път - х км. х>0
1 ден:  3х/8
Останал път за изминаване :  х - 3х/8 =  5х/8 км
2 ден: 40% от 5х/8 = 40/100 * 5х/8 =  х/4 км
3 ден:  х/4 +  6,5

1ден + 2 ден + 3 ден =х
3х/8  + х/4 + х/4 +6,5=х
3х+2х+2х +52=8х
7х-8х=-52
-х=-52
х=52км

За втората директно се прилага ОЗ и ъгълът е 70/2 =35 градуса. Ако трябва да се разписва, свирнете, решението тогава е без ОЗ.

Последна редакция: сб, 10 фев 2018, 19:58 от пенсионирана русалка

# 170
  • Мнения: 7 039
Ако първи ден е изминат 3/8*х то за останалите два остават 5/8*х. Втори ден 40% от 5/8*х а трети ден 60%. Трети ден 20% повече от втори за които е казано че са 6.5 км. 0.2*5/8*х=6.5 х=52 км.

Втората.

# 171
  • София
  • Мнения: 18 421
Динчо я е разписала Simple Smile, но в  1 модул е най-добре детето да пести време с ОЗ, понеже с тях нещата стават буквално наум. А за целта трябва да ги знае тези основни задачи седмокласникът. Ето ги:


http://sketchtoy.com/68529987

Последна редакция: сб, 10 фев 2018, 20:11 от пенсионирана русалка

# 172
  • Мнения: 4 285
Какво е ОЗ?

# 173
  • Мнения: 7 039
ОЗ са основни задачи. И да, много е добре да ги знаят наизуст. Но още по-добре е да знаят да си ги докажат, не само да ги наизустят, а това става с решаване по много.

# 174
  • Мнения: 4 285
И аз така мисля. Ако са решавали много задачи няма да се чудят коя ОЗ да приложат. При оценяването може ли да кажеш от ОЗ XXX следва еди какво си, нещо като теорема?

# 175
  • София
  • Мнения: 18 421
Разбира се, Динчо, че трябва да знаят и да ги доказват, понеже във втори модул тези дребни хитрини с цел пестене на време не минват Wink

ОЗ, Малинка, са нещо като теореми, ама не съвсем.. Начертах ги горе. В 1 модул, където никой не следи как е решена задачата, се прилагат директно и се пести време. Но във втори, където се оценява всяка стъпка, не се приемат и следва да бъдат доказани, което вече ги отличава от теоремите. И има ОЗ не само за ъглополовящи - има за височини, за медиана, за симетрали, за правоъгълен триъгълник с 15 градуса, за успоредник и т.н..

# 176
  • Мнения: 4 285
Много благодаря! Едно време учихме теоремите и аксиомите и не сме разчитали на основни задачи.

# 177
  • София
  • Мнения: 18 421
Малинка, ама нещата не са съвсем сравними. По наше време изпитът си беше от  няколко задачи за разписване. И времето за тях беше предостатъчно. Както е сега с 2 модул, в който въпросните ОЗ не вършат работа. Сега 1 модул с 20 задачи, макар и лесни за усвоилия материала ученик, е за 1 час. Ако сложиш 3-4 мин за нанасяне на отговори в бланката и за последна проверка още 4-5, минутите за работа станаха 50. И всякакви хитринки са добре дошли. Предтстави си една задача с  правоъгълен с 15 градуса да има в модула. Зависимостта  между дължината на височината към хипотенузата и самата хипотенуза се доказва с допълнително построение на медиана, с равнобедрен триъгълник и с правоъгълен с 30 градуса след това. Кой ще има време само за 1 задача да приложи горното, вместо директно да знае, че h=c/4? За мен поне истината е, че трябва еднакво добре да се знаят и ОЗ, и начините им за доказване. Тогава всичко ще ти е ОК и на двата модула. Поне аз така процедирах с моите деца - исках да са отработили и двете неща. Им и още по-трудоемки и времеемки задачи от тази за 15 градуса - примерно при симетрали в тъпоъгълен, там ако на 1 модул смяташ да минеш през всички стъпки, тежко ти... Но пък те са и по-сложни като цяло и тези от МОН не ги дават, съвсем умишлено според мен, ни в 1-ви, ни във 2-ри модул, защото се знае, че процентът деца, решили ги, ще е доста нисък.. А нали все гонят успеваемост да отчитат онези горе...с лесни задачи.

Последна редакция: сб, 10 фев 2018, 20:39 от пенсионирана русалка

# 178
  • Мнения: 4 285
Тези ОЗ могат ли да се реферират в решението или там просто искат отговор, без описване? Кога започват да ги въвеждат?В 7 клас ли ? Явно ще трябва да се учат много добре. Извинявай за въпросите, но съм много далеч от 7 клас.

# 179
  • София
  • Мнения: 18 421
В 1 модул всичко е или за заграждане, или за свободен отговор. Дори не се проверява черновата на детето, а само бланката, следователно никой не знае ползвал ли си ги ОЗ или не си.

Във втори не може да пишеш, че едикакво си следва по ОЗ. Доказваш си го от А до Я. Ако все пак го напишеш, ще ти дадат точка за получената числова стойност на ъгъл или отсечка, но ще те резнат сериозно за лиспващите стъпки, водещи иначе до този отговор.

А дали, кога и колко от тях се въвеждат...  Принципно времето е в 7 клас, но зависи от учителя. Едни показват всички ОЗ, други някои от тях, трети не ги и споменават дори. Както дойде..

Общи условия

Активация на акаунт