Отново за проговарянето?

  • 23 661
  • 222
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 919
Изреченията от 2 думи ги казваме от няколко месеца насам,а педиатърката ми каза че по-сложните изречения се образували след 3 годинки,пък дали е права незнам :


 newsm25 Не е права. На 3 години повечето деца вече си говорят свободно.

Peace

# 151
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 997
Извинявам се, но това е поредната "компетентна" педиатърка и с риск да ви се сторя крайна, ще си кажа мнението!
Много добре би било както логопедът не се бърка в работата на педиатъра, така и недостатъчно осведомените педиатри да спрат да се бъркат в работата на логопеда!

Много е крайно това. Между педиатър и логопед трябва да има сътрудничество, а не да "не се бъркат" един на друг. Педиатърът е лекар, който се занимава изключително и само с деца. През него минават и "нормално" и "ненормално късно" проговорили, за да има общ поглед върху картината. Неговоренето до 3 години само по себе си може да не е проблем, отчитат се и други фактори от развитието на детето, а като общ лекар на деца, това би трябвало да е в компетенцията на педиатър. Поне тук, където живея, е точно така. Нищо не пречи, естествено, да се отиде на консултация при логопед, но пък това, че педиатърът не праща детето на специалист по презумпция не означава, че е "некомпетентен". 

# 152
  • Мнения: 118
Моят син след като навърши 3 год. изведнъж проговори, сега имаме проблем със звук "К", но забелязвам, че в някои думи вече правилно го изговаря. Смятам да се обърна към логопед ако на 4 год. все още го заменя с други звуци. по-рано може би ще го травмирам.

# 153
  • София
  • Мнения: 2 037

Между педиатър и логопед трябва да има сътрудничество, а не да "не се бъркат" един на друг.

Нищо не пречи, естествено, да се отиде на консултация при логопед, но пък това, че педиатърът не праща детето на специалист по презумпция не означава, че е "некомпетентен". 

Не това, че не праща детето при специалист го прави некомпетентен педиатърът, а изказвания от рода, че децата правят изречения след 3г.в., че по-важното е да разбира детето, нищо че не говори, че няма непроговорили деца и т.н.
Иначе, да, факт е че между логопед и педиатър трябва да има сътрудничество.  Peace


Моят син след като навърши 3 год. изведнъж проговори, сега имаме проблем със звук "К", но забелязвам, че в някои думи вече правилно го изговаря. Смятам да се обърна към логопед ако на 4 год. все още го заменя с други звуци. по-рано може би ще го травмирам.
Или, моят съвет е да изчакаш най-много до 3г.6м. и ако детето ти не каже звук "К", да го заведеш на логопед.
Ти знаеш ли как протича един логопедичен сеанс, защо се притесняваш, че детето ти ще се травмира? Какво смяташ, че ще му направи логопедът?  Hug

# 154
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 997
Е, наистина няма нужда от добавяне и преиначаване на думите на педиатъра.  Grinning За "сложни изречения" идеше дума. Корекцията, която  търпи е по отношение на това, че според казаното излиза едва ли не, че всички започват да говорят със сложни изречения след 3 години, което наистина не е вярно,  но пък действително има деца, които го правят тогава. Моят син е от тях. Детето, за което иде реч е на 2г. и 1мес. и се опитва да прави изречения от две думи. На тази възраст и за моя син казваха, че е най-важно, че разбира и изпълнява прости команди, и че не изостава по отношения на други аспекти в развитието си. Прости изречения не правеше. Знаеше няколко думи.

# 155
  • София
  • Мнения: 2 037
Нямам намерение да водя излишни спорове.  Hug
Предупредих, че може и да прозвуча крайно, но просто си казах мнението, основаващо се не на преиначаване на нечии думи, а основно на лични наблюдения.
Което не означава, че слагам всички педиатри под един знаменател. Достатъчно уважавам работата им!  Peace

# 156
  • Мнения: 698
Голямата ми дъщеря говореше много от много малка.
Малката не бърза толкова. Общо взето говори бебешки и никой не й разбира, само аз. Вчера обаче, когато излизахме, сложих слънчеви очила, тя ме погледна и каза съвсем ясно : "Аз нямам очила." Joy Трябва повече да ги провокираме тези деца явно...

# 157
  • Мнения: 668
Чета с интерес темата,но започвам да си мисля,че някой жени тук са от онези които се паникъосват от най-малкото.Мисля да спирам защото се усещам,че ми се предава и започвам да се изнервям в нас.Детето ми не може да приказва.Казва няколко думи ,но много ясно и много отчетливо.Тази психоза която насаждате тук,че едно дете на 2 години щом не говори значи му има нещо малко не ми се нрави.

# 158
  • Мнения: 1 918
Чета с интерес темата,но започвам да си мисля,че някой жени тук са от онези които се паникъосват от най-малкото.Мисля да спирам защото се усещам,че ми се предава и започвам да се изнервям в нас.Детето ми не може да приказва.Казва няколко думи ,но много ясно и много отчетливо.Тази психоза която насаждате тук,че едно дете на 2 години щом не говори значи му има нещо малко не ми се нрави.
Напълно съм съгласна с теб. Peace

# 159
  • Мнения: 121
и моят син не говори ,но съм сигурна ,че като тръгне на ясла няма да мога да му затворя устата  Mr. Green-сред децата си е друго,те копират едно от друго,а вкъщи колкото и да се занимавам с него ,той знае че е при мама и си прави каквото иска  Twisted Evil,но там ....... Mr. Green

# 160
  • Мнения: 1 918
Напълно си права и аз мисля, като теб.Средата сред децата си е друга. Peace

# 161
  • Мнения: 2 448
и моят син не говори ,но съм сигурна ,че като тръгне на ясла няма да мога да му затворя устата  Mr. Green-сред децата си е друго,те копират едно от друго,а вкъщи колкото и да се занимавам с него ,той знае че е при мама и си прави каквото иска  Twisted Evil,но там ....... Mr. Green

Дано при вас да стане, при нас това не проработи. Никакъв напредък в речево отношение нямаше в яслата.За други навици донякъде, но за говора , не.

# 162
  • Мнения: 184

Всичко започва с една триада - партньорство - подражание-реч. Ако липсва един от първите два компонента, нито отворени, нито затворени срички ще помогнат. Прави ми впечатление, че напоселдък се задава един и същи въпрос - кога да отида при логопед - и 80% от логопедите и 100% от  педиатрите отговарят след 3 или след 5 години. И когато при навършване на една от тези възрасти някой отиде на логопед и се окаже, че детето не партнира, ползва собствен език, ползва собствени жестове или изобщо озтказва да контактува, родителите се стремят логопеда да им направи звуковете. А това, дали детето партнира, дали подражава - не е важно. Както и не е важно, дали детето ще успее да навакса за оставащите му 2 или 4 години езиковото развитие, за да тръгне на училище.

Препоръчвам ви, за да нямате после угризения и да се чудите кои е виновен, да се замислите за следните неща и ако ви притеснява някое от тях, без занчение на какава възраст е детето, да отидете на логопед. Логопедът не хапе и не боли Wink
  • моето дете суче активно на втория ден
  • моето дете не се дави и не връща повече от 5 мл от храната
  • на 8 месеца моето детет се опитва да дъвче храната
  • нс 6 есеца моето дете "бръмчи", кава ака, ага, бабаба, мамама, ...
  • На 12 месеца съм махнала нощното хранене и всички биберони
  • на 12 месеца детето се опитва да яде само, звукоподражава, играе с мен, опитвам се да му махна памперса, посочва с пръст кртинка
  • на 12 месеца моето дете не седи пред телевизора или компютъра, аз си играя с него, не гледа Бейби Айнщайн, което не е на родния му език, а му чета приказки и му показвам картинки
  • на 18 месеца моето дете се опитва да бъде самостоятелно, прави изречение от типа мама "ла", мама "иш", строи кула, реди пъзели с ръжки и знае кое голямо и малко
  • на 18 месеца , когато моето дете се опитва да говори, езикът не излиза между зъбите
  • ние с тати сме избрали бавачката или бабата и тя има същите изисквания като нас към детето и ползва правилата на нашето семействоli]
    • на 24 месеца не се опитвам да накарам моето дете да научи азбуката и да чете или да решава задачи и да познава трицифрени числа
    • ако нещо ме притеснява, не чакам някои да ми каже кога, а просто отивам да питам, за собсвено спокойствие и за доброто на детето.
    • ако има проблем съм убедена, че с терапевта - които и какъвто и да, работим по една програма - той следва стъпките на нормалното развитие без да ги прескача, а аз и моето семейство следваме неговите инструкции

    надявам се да съм помогнала, въпреки редките ми посещения  bouquet
Днеска не мога да спра да мисля над този пост. Уж чета за детското  развитие, но това, че е било тревожен сигнал, ако на 6 м. бебето не казва мама и баба, лично на мен ми дойде в повече. Извинявам се, че цитирам мнението на нина от друга тема тук, но другото място е за консултации, не за дискусии. [/list]

# 163
  • Мнения: 2 478
Лавиния аз не бих се впечатлила толкова,че някой си унифицира децата.Аз не искам моето да отговаря на критерии по месеци.И въпреки,че на 24 мес. все още не говори,а употребява само няколко думички,пак не се притеснявам.А и имам причина да не правя консултация с логопед,която и не смятам ,че за момента е нужна.

# 164
  • Мнения: 1 918

Всичко започва с една триада - партньорство - подражание-реч. Ако липсва един от първите два компонента, нито отворени, нито затворени срички ще помогнат. Прави ми впечатление, че напоселдък се задава един и същи въпрос - кога да отида при логопед - и 80% от логопедите и 100% от  педиатрите отговарят след 3 или след 5 години. И когато при навършване на една от тези възрасти някой отиде на логопед и се окаже, че детето не партнира, ползва собствен език, ползва собствени жестове или изобщо озтказва да контактува, родителите се стремят логопеда да им направи звуковете. А това, дали детето партнира, дали подражава - не е важно. Както и не е важно, дали детето ще успее да навакса за оставащите му 2 или 4 години езиковото развитие, за да тръгне на училище.
 
Препоръчвам ви, за да нямате после угризения и да се чудите кои е виновен, да се замислите за следните неща и ако ви притеснява някое от тях, без занчение на какава възраст е детето, да отидете на логопед. Логопедът не хапе и не боли Wink
  • моето дете суче активно на втория ден
  • моето дете не се дави и не връща повече от 5 мл от храната
  • на 8 месеца моето детет се опитва да дъвче храната
  • нс 6 есеца моето дете "бръмчи", кава ака, ага, бабаба, мамама, ...
  • На 12 месеца съм махнала нощното хранене и всички биберони
  • на 12 месеца детето се опитва да яде само, звукоподражава, играе с мен, опитвам се да му махна памперса, посочва с пръст кртинка
  • на 12 месеца моето дете не седи пред телевизора или компютъра, аз си играя с него, не гледа Бейби Айнщайн, което не е на родния му език, а му чета приказки и му показвам картинки
  • на 18 месеца моето дете се опитва да бъде самостоятелно, прави изречение от типа мама "ла", мама "иш", строи кула, реди пъзели с ръжки и знае кое голямо и малко
  • на 18 месеца , когато моето дете се опитва да говори, езикът не излиза между зъбите
  • ние с тати сме избрали бавачката или бабата и тя има същите изисквания като нас към детето и ползва правилата на нашето семействоli]
    • на 24 месеца не се опитвам да накарам моето дете да научи азбуката и да чете или да решава задачи и да познава трицифрени числа
    • ако нещо ме притеснява, не чакам някои да ми каже кога, а просто отивам да питам, за собсвено спокойствие и за доброто на детето.
    • ако има проблем съм убедена, че с терапевта - които и какъвто и да, работим по една програма - той следва стъпките на нормалното развитие без да ги прескача, а аз и моето семейство следваме неговите инструкции

    надявам се да съм помогнала, въпреки редките ми посещения  bouquet
Днеска не мога да спра да мисля над този пост. Уж чета за детското  развитие, но това, че е било тревожен сигнал, ако на 6 м. бебето не казва мама и баба, лично на мен ми дойде в повече. Извинявам се, че цитирам мнението на нина от друга тема тук, но другото място е за консултации, не за дискусии. [/list]
#CrazyНещо не съм много съгласна с цитираното тук. Shocked

Общи условия

Активация на акаунт