За частното образование

  • 65 004
  • 1 014
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 1 007
Имайте предвид, че от 5-ти до 7-ми клас, вкл. програмата е много натоварена и допълнителните занимания могат да бъдат сведени най-много до едно, максимум две (и то само ако второто е спорт). Относно транспорта - ако детето ви наистина има математически способности и успее да се класира сред най-добрите и да влезе, по-добре се абонирайте за такси, което да го води и прибира от елитното училище (ако приемем за елитно училището, за което борбата е най-жестока), отколкото да го оставите в частното.
Вярно е, че частните училища също трябва да извървят своя път и може би след време (20-40 години) ще станат по-добрите училища. Но докато най-голямото им предимство е транспортът и малкото на брой деца, за мен те ще си останат краен вариант. Ще кажа за частните училища това, което се каза за държавните - и в частните има способни, умни, будни и успяващи деца, но те са такива, защото ... са си такива, не заради училището. Такива деца има и частните, и в държавните. Но ние не коментираме единичните случаи, а изобщо. В този смисъл само СМГ (5-7-ми клас) се очертава към момента като бълващомасова успеваемост - тази година превзеха най-добрите гимназии - 91 НЕГ, СМГ с немски и т.н., масово се настаниха в тях Laughing Ключовата дума за добро/елитно училище е масова успеваемост. Иначе най-висок бал в София имаше едно момиче от училище в Люлин. Трябва ли от това да заключим, че това люлинско училище е елитно? Не, нали?
Пиша това не за хората, които вече са взели решение, а за тези, които се колебаят. В никакъв случай не искам да разубеждавам някого за вече направения избор  Simple Smile Интересна ми е дискусията и изказвам мнение.

# 256
  • Мнения: 264
Имайте предвид, че от 5-ти до 7-ми клас, вкл. програмата е много натоварена и допълнителните занимания могат да бъдат сведени най-много до едно, максимум две (и то само ако второто е спорт). Относно транспорта - ако детето ви наистина има математически способности и успее да се класира сред най-добрите и да влезе, по-добре се абонирайте за такси, което да го води и прибира от елитното училище (ако приемем за елитно училището, за което борбата е най-жестока), отколкото да го оставите в частното.
Като ще споделяме мнения да сме си полезни  Wink веднага да опонирам на горното мнение - всичко е субективно - детето ми е в посочения възрастов интервал, ходи на 5-6 извънкласни занимания, учи в частно училище и се придвижва с градски транспорт.
И го казвам не да се фукам, а за да споделя различна гледна точка, понеже тук едва ли не се изказва мнение, че ЧУ е предпочитано заради транспорта.
 Както и разразилият се  спор за СМГ и ПЧМГ е абсолютно излишен на този етап - ако директорът на частното училище бъде достатъчно амбициозен  след 10 години това няма да е така, просто всяко начало е трудно, а конкуренцията е най-хубавото нещо.  И ако направим ретроспекция за 10 г частните  училища в София много дръпнаха - профилират се, вдигат си нивото - все хубави неща  Wink

# 257
  • Мнения: 7 263
ОК, съгласна съм, че ПЧМГ са най-добрите. Явно нещо съм се объркала. СМГ няма такива постижения.


Спора е напълно безмислен - това са две различни училища и всяко от тях има своите плюсове и минуси. Никой никога не е отричал постиженията на СМГ - или поне аз никога не съм! Но не обичам да се омаловажават постиженията и на другите училища -освен всичко останало и друг път сме дискутирали, че София не е България и че колкото и добри училища да има тук има талантливи деца и в много училища извън София - особено силни са МГ в Русе, Бургас, както и ЕГ в Пловдив и Варна.
Тоест целта ми не е да "си ги мерим", а да се изтъкнат плюсовете на дискутираното тук образование - в случая частното, колкото до СМГ надали има живеещ в София родител, който поне веднъж не е помислил да запише там детето си на съботен курс - най-малкото.
Отделно всеки с дете със интереси и знания около и над средното по математика логично се цели именно там след 5-ти или след 7-ми клас!

Зависи, и ние сме с математически интереси, но не искам да учи в СМГ (макар че може би ще кандидатства за проба). Предпочитам си частната система. Там няма транспорт, няма извънкласни дейности, няма 10 часа английски седмично, има само една математика. Не виждам смисъл да замествам ПЧМГ със СМГ и после половин ден да обикалям с детето, за да му осигуря допълнителните занимания, които влизат в програмата на частните училища.

Stella Maria такива като нас са частен случай и не са определящи за трайната тенденция, а тук не мога да не се съглася с Черна Станция, че като цяло истински силните математици, които са приети в СМГ отиват именно там. Това е име и традиция, това ако щеш е и шаблон и болшинството родители се страхуват да заложат на ново и непознато училище без утвърдено име и традиции, каквото е ПЧМГ. Навремето най-големият ми син беше един от съвсем последните в списъка на приетите в СМГ имаше доста пропуски в обучението си до 4-ти клас ( не по математика, защото там се подготвяхме много усилено, но все пак).... освен това търсех частно училище с немски .... Тогава открих случайно ПЧМГ, тогава някъде вече бяхме дискутирали надълго и нашироко с Данибон ползите от частното училище и затова решихме да заложим именно на него. Прецених, че бидейки сред последните в списъка той ще бъде подложен на огромен натиск да догонва, от друга страна от 5-ти до 7-ми клас езиковото обучение в СМГ не е на нивото на ПЧМГ ( тогава го предполагах поради броя часове - но сега съм категорична, че е така) и така взехме решение да го запишем именно в ПЧМГ - решение, за което и до ден днешен се радвам по ред причини, че взехме. Напредъка му е безспорен, отделно езиковата му подготовка е на ниво езикова гимназия, а това беше нашата цел.
Тоест макар и да са сравнително малко има родители, които се не целят в СМГ по свои си причини. От випуска на Данибон има едно дете, което също познавам и което е със страхотни математически заложби - беше приет в СМГ и то на едно от челните места и въпреки това родителти предпочетоха да го оставят в 125-то училище, в което се беше подготвял и дотогава...
И да! Споделям тук информация и мнение за частното училище, не за да парадирам с нещо, а защото темата е за това и защото смятам, че моето мнение би могло да е полезно на някой, който мисли в тази насока, както е казал/а/ и Shumi . Синовете ми апрапо също се добират до училището си с градски транспорт и с наша помощ, тъй като съм преценила, че разхода за транспорт на този етап ми е излишен и мога да го вложа в изучаването на втори език за двамата - именно защото не съм с безгранични финансови възможности, но съм преценила че мога и трябва да вложа в образованието на децата си.

# 258
  • Мнения: 42 330
Зависи, и ние сме с математически интереси, но не искам да учи в СМГ (макар че може би ще кандидатства за проба). Предпочитам си частната система. Там няма транспорт, няма извънкласни дейности, няма 10 часа английски седмично, има само една математика. Не виждам смисъл да замествам ПЧМГ със СМГ и после половин ден да обикалям с детето, за да му осигуря допълнителните занимания, които влизат в програмата на частните училища.

Ясно, значи привлича те по-комплексният характер на ПЧМГ. А аз да съм казала, че това не е така?
Много старателно формулирах изказването си в точно този вид:

Цитат
Има ПЧМГ, но и те не са по-добри от СМГ от гледна точка развитие на таланти.

Или накратко - ако детето ти е изявен талант в математиката този талант ще бъде развит най-добре в СМГ. То се вижда от медалите и класиранията. Да съм писала нещо за английския, за допълнителните занимания и прочее? Който търси комплексност спокойно може да избере ПЧМГ. Това мисля отдавна го уточнихме с Лени и тя се съгласи. Не знам защо сега подскочи.

А че там имало САМО една математика е малко пресилено. Но няма да давам линкове към успехи по физика, информатика, та даже и английски.

# 259
  • София
  • Мнения: 62 595
Химикал е права за натоварването в основен курс и извънкласните занимания, както и държавните елитни училища! Няма лошо в частните училища и гимназии, но наистина имат още много път да извървят, докато стигнат най-добрите държавни, особено що се отнася до гимназиите. По мои впечатления основният принцип на действие на много хора е, ако не стане в добра държавна, тогава да отидат в частна, че детето да не остане в някое училище с много нисък бал. И парите не са за пренебрегване, хора се отказват от приема в АК и на второ класиране се мъчат да се закачат за някоя от държавните гимназии в "първа лига", защото установяват, че ще им е нанагорно с таксите и всички други харчове. За съжаление в частните все още подборът е повече по пари, отколкото по способности и показани резултати било на изпити, било по олимпиади и състезания. Ако аз трябваше сега да избирам, при всички равни други условия, бих предпочела да пратя детето си в СМГ в основен курс, отколкото в дори в най-доброто частно училище в София.

# 260
  • София
  • Мнения: 33
Тази година синът ми кандидатства в СМГ, ПЧМГ, 125то и 107мо - приеха го навсякъде, а в СМГ беше 59 в списъка. Детето има талант, но не е гениален. Тогава седнахме с мъжа ми и направихме разбор какво всъщност искаме за нашето дете и стигнахме до извода, че нямаме амбиции да става състезател и не искаме да се занимава професионално с математика. На този ранен етап искаме да учи много и да има реални знания по всички предмети и затова избрахме ПЧМГ. Разбира се, че транспорта не може да бъде основен фактор при избиране на училище, но е добра добавена стойност.
Изборът е много индивидуален и зависи първо от разбиранията на родителите и разбира се възможностите на самото дете. Моят син примерно е едно нормално разсеяно момче и състезател от международно ниво няма да стане, но ние не ги и искаме от него.
И само да се оплача, синът ми ми каза, че онзи ден в буса някакво момиче от 6 или 7 клас е пускало чалга в буса и то 2-3 песни. Мислех си, че в частното училище ще избегнем това, но уви....

# 261
  • София
  • Мнения: 1 655
Тази година синът ми кандидатства в СМГ, ПЧМГ, 125то и 107мо - приеха го навсякъде, а в СМГ беше 59 в списъка. Детето има талант, но не е гениален. Тогава седнахме с мъжа ми и направихме разбор какво всъщност искаме за нашето дете и стигнахме до извода, че нямаме амбиции да става състезател и не искаме да се занимава професионално с математика. На този ранен етап искаме да учи много и да има реални знания по всички предмети и затова избрахме ПЧМГ. Разбира се, че транспорта не може да бъде основен фактор при избиране на училище, но е добра добавена стойност.

Никого не агитирам да се записва в СМГ, и без това е препълнено училището,
но основният аргумент за СМГ 5-7 клас е точно многото и реални знания по ВСИЧКИ предмети -
учители с много високи изисквания и деца с висока мотивация и капацитет, не само в областта
на математиката. За езика съм съгласна - дъщеря ми компенсира с Британика, сега знае
английски по-добре от мен след подготвителен клас в АЕГ.
За талантите в математиката - те са макс 10-тина деца на випуск, останалите са просто
деца с математически способности. Никой никого не прави насила състезател.
С горното просто уточнявам фактите от кухнята - все пак съм родител в гимназията четвърта
година с две деца там.  Peace

Последна редакция: чт, 11 окт 2012, 12:00 от Carmela Biscuit

# 262
  • Мнения: 42 330
...но основният аргумент за СМГ 5-7 клас е точно многото и реални знания по ВСИЧКИ предмети -
учители с много високи изисквания и деца с висока мотивация и капацитет, не само в областта
на математиката.

За талантите в математиката - те са макс 10-тина деца на випуск, останалите са просто
деца с математически способности.

Много добър постинг.

1. Който се съмнява да погледне резултатите от ВО 7 клас.

2. Всеки родител на умно и буднo дете казва "то има талант". Да де, ама в контекста на дискусията (специализирано училище за таланти) се имат предвид не децата със способности, а само тези десетина деца с истински талант. И точно за тези деца в момента само в СМГ има шанс за развитие.

# 263
  • София
  • Мнения: 5 081
Въпрос относно СМГ и ПЧМГ: къде, към колко часа и какво обядват децата в периода 5-7ми клас?

# 264
  • София
  • Мнения: 33
2. Всеки родител на умно и буднo дете казва "то има талант". Да де, ама в контекста на дискусията (специализирано училище за таланти) се имат предвид не децата със способности, а само тези десетина деца с истински талант. И точно за тези деца в момента само в СМГ има шанс за развитие.
[/quote]

Абсолютно съм съгласна с горното. И в този ред на мисли - трябва ли да се създава училище за особено надарени деца, като говорим за 10 деца на випуск. В другите области (музика, танци, спот) има добри специализирали училища, който би трябвало грижат за талантите.
Явно сме много малко като нация, за да е финансово обосновано едно такова начинание.
По скоро е работа на учителите да открият тези деца и да изискат събсидии за тях.

# 265
  • София
  • Мнения: 33
Въпрос относно СМГ и ПЧМГ: къде, към колко часа и какво обядват децата в периода 5-7ми клас?

В ПЧМГ от 5 клас на горе нямат уреден обяд в училището. Носят си храна от вкъщи и си купуват от лавката.

# 266
  • София
  • Мнения: 5 081
Благодаря, Mihunia   bouquet 

# 267
  • Мнения: 1 007
Въпрос относно СМГ и ПЧМГ: къде, към колко часа и какво обядват децата в периода 5-7ми клас?

В ПЧМГ от 5 клас на горе нямат уреден обяд в училището. Носят си храна от вкъщи и си купуват от лавката.

Значи след 5-ти клас са по цял ден на училище? Това наистина ме изненада. След 5-ти клас материалът става много сериозен ...  Thinking Освен ако не учат по някаква специална програма.

# 268
  • Мнения: 7 263
Химикал ако си правехте труда да четете темата ( само три страници по-напред), щяхте да видите, че е писано че след 5-ти клас обучението е полудневно.
Иначе смятам, че дадохме доста информация и доводи по темата, ако на някой му е важно ще се справи  Peace

# 269
  • София
  • Мнения: 33
Въпрос относно СМГ и ПЧМГ: къде, към колко часа и какво обядват децата в периода 5-7ми клас?

В ПЧМГ от 5 клас на горе нямат уреден обяд в училището. Носят си храна от вкъщи и си купуват от лавката.

Значи след 5-ти клас са по цял ден на училище? Това наистина ме изненада. След 5-ти клас материалът става много сериозен ...  Thinking Освен ако не учат по някаква специална програма.

Съжалявам не съм обяснила подробно - не, не са по цял ден на училище. Почват в 8:00 и имат от 6 до 8 часа, което означава, че между 13:00 и 14:30 свършват училище взависимост от програмата. От 14:00 до около 15:20 имат организирани различни школи, които са пожелание. Децата, които ползват транспорт тръгват с бусовете в 15:10 часа от двора на училището и взависимост от дестинацията най-късно в 16:00 са си вкъщи.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт