Що за тъпотия са тези "проекти"???

  • 15 636
  • 128
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 11 982
В нашето училище от тази година предстои изготвянето на проекти/3 клас/ и не мога да взема отношение, защото още не са били задавани на децата.

Надявам се идеята да е наистина както при някогашните реферати, които сме писали- събиране, обработване, анализ на информация, подкрепена с илюстрации, снимки.

Мисля, че не е толкова важно дали се реже с ножичка или се работи на компютър.Важно е да се заинтригуват децата, да се научат да четат и отсяват информация.И наистина, ако не всяко дете има компютър, вероятно ще му е трудно да работи, затова предполагам, са тези "картони и ножички".

В описания случай по-скоро занижената оценка е несправедлива, но идеята за изготвяне на проекти ми харесва.

# 16
  • Мнения: 2
Имайте предвид, че интерактивното обучение помага на децата да запомнят по-добре. Едно дете ще запомни много по-добре като си играе, а не като учи по задължение или на изуст. Трябва да има подобни форми за да става по-интересно на децата на се обучават. Поне според мен.

# 17
  • Мнения: 8 970
Едно дете ще запомни много по-добре като си играе, а не като учи по задължение или на изуст. Трябва да има подобни форми за да става по-интересно на децата на се обучават.

Предполагам имаш предвид учениците в основното училище.

Нямам нищо против да си играят, но всяко нещо с времето си, моля. Остана и в Университета да го карат като на игра!

# 18
  • Мнения: 25 809
Защо не? Да свикват преподавателите.
Явно се подготвя почвата за времената, когато учениците ще са тотално неграмотни и ще общуват с учителите само чрез картинки.  Mr. Green

# 19
  • Мнения: 24 467
Аз много харесвам проектите, като принципна идея, която следва да намери реализация в образованието. При тях се набляга на разбиране на материала и възможността да го представиш в достъпна форма и вид, различна от чисто текстовата такава.
Харесвам много и рефератите и есетата. Авторските, разбира се, не копнатите.
Но ако се побългаряват и служат само за отчитане на дейност- от тях наистина няма смисъл.
За мен проектът е практическо изпълнение на поставена задача с основен акцент, поставен върху личната позиция и труд. Нашите правят такива по ИТ често- презентация, включване на картинки, схеми. Учителят, обаче, следва да следи за това, да няма преписване от интернет, което не е сложно. Знам от позната за Щатите, напр.- редовно се правят такива, като за преписване се проверява със специална програмка, която не е трудно да се изтегли и се ползва широко и при есетата.
Проектът, разбира се, не е задължително да бъде на електронен носител. Напр. такъв може да се възложи за запознаване на малките ученици с правилата на уличното движение или с определени езикови или математически правила. За по- големи ученици също е чудесен вариант- напр. ел. схеми или технология на работа на машинен елемент, кости на черепа, киселини и основи, падежни форми, предлози и т.н. Полето е неизчерпаемо. Тогава той се изработва точно на табло. В това също не виждам проблем. Спокойно като част от изпита може да бъде и обяснение на проекта пред публиката. Като в лекционна зала. Такъв час може да бъде много раздвижен и много полезен- и за публиката, която би разбрала материала може би по- добре, когато й се представи в по- различен от усвоения у нас почти единствен формат за преподаване на информация и за самия "лектор", който, от една страна опитва нещо, което у нас не се заляга в училище- презентиране пред публика, вкл. и отговаряне на въпросите й, а от друга- още по- добро разбиране на подготвения материал, чрез метод, познат от векове- учене чрез преподаване.

Във вашия случай считам, че проблем е по- скоро оценяването, срещу което имате възражения.
Да ви е задала госпожата едрина на шрифта или на фотосите? Или да ви е поставила конкретна задача- за какви цели ще се ползва съответното табло? Напр. ако е предназначено за учебна цел, то действително не би отговарял на целите един шрифт, който не може да се види от децата в цялата класна стая.
Не знам какво ви е било възложено и как ви е било обяснено да бъде изработено, за да коментирам конкретния случай.
Но човек трябва да свиква сам да избира най- удачни форми в училище още. Защото образованието не е само препредаване на научено от някой или някъде и отлични оценки, поставяни основно върху паметта и аз бих се радвала и у нас то да спре да съществува основно в тази му форма.

Последна редакция: ср, 05 ное 2014, 15:31 от Judy

# 20
  • Мнения: 6 323
докладите и рефератите ги разказвахме за 6
ако четеш, повече от 4 не можеше да получиш
сега предаваш картончето /картонището/ и си дъ бест - еми мерси, ама това не е образование за мен  Laughing

Колкото хора, толкова и мнения, но и моето субективно мнение е, че това са западняшки глупости, само като чуя думата "проект" и ме втриса. Пък и "там" учениците не са особено грамотни. Хич не го разбирам това да не се "зубри", а "творчески да се прилагат знанията", "да се мисли" и прочее клишета. Ами като нямаш знания, върху какво ще мислиш бе? Хайде да се хванем тук и дружно да мислим и да прилагаме творчество върху ядрената физика например. Дайте творчески да обсъдим как да направим ново поколение ядрен реактор. Ми не е ли смешно? Или проект да си направим.

Пълни простотии са тези проекти и презентации. Може да си тъп, ама ако изглеждаш добре и си направил красиви табла и презентации, си успешен, пък в главата ти празно отвсякъде. Разчупени методи били. Американски щуротии! Усмихвай се, мисли позитивно и изглеждай добре - ама направо ми се драйфа от тези глупости.

Някогашните реферати също много ги мразех и бяха огромна простотия, че нямаше и компютри и гугъл, ами ходехме по библиотеките да ровим кви ли не вестници и трудове на другаря Живков, та оттам да попрепишем и да направим реферат, особено на разни тъпи политически теми как Варшавският договор бил върха и колко лошо било НАТО. Видяхме докъде стигна Варшавския договор, а пък с все по-ширещата се в световен мащаб простотия не знам и целият свят докъде ще стигне.

# 21
  • Мнения: 24 467
През 1988 г. имах реферат за Германия. Никакви трудове на Живков не ми се е налагало да ползвам. Един от източниците, които ползвах за изготвянето му бе тогава разпространяваната като апокрифна книга "Как живеем- Германия". И други имаше, но тази беше най- интересна. Беше изключително интересно и полезно за всички. Съучениците проявиха голям интерес и към нея и целият клас я прочете за няколко седмици, за които научихме това, което за седем години никой не и казвал и едва ли щеше да ни каже.  Laughing
Учителката по география също се поинтересува и я прочете. Сподели, че и за нея е била много любопитно четиво.

Та не са лоши никак рефератите. Както и есетата и проектите.
Въпрос е по- скоро на това, как ги изисква учителят като изпълнение.
Те са начин на споделяне на научена информация. И никакъв проблем не е ученикът да поразсъждава когато ги подготвя и представя.

А за мита за неграмотните американци /руснаци, западняци, африканци и т.н./ винаги би ми било весело да почета, ако не ме пристягаше понякога от неинформираната нашенска склонност към неверни обобщения, базирана на стари наши комплекси на малоценност.

# 22
  • Мнения: 6 323
Аз всеки ден общувам със западняци, работя с тях, пък ти си говори за комплекси и неинформираност и си прави обобщения. И това какъв реферат ти си написала и как на всички било интересно сигурно автоматично означава, че всички реферати, които се пишеха, бяха много интересни и полезни и че не е било задължително да се ползват в тях "трудовете" на другарите Живков, Георги Димитров и други. За неверните обобщения всеки сам да си прецени.

# 23
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...Хич не го разбирам това да не се "зубри", а "творчески да се прилагат знанията", "да се мисли" и прочее клишета. Ами като нямаш знания, върху какво ще мислиш бе? Хайде да се хванем тук и дружно да мислим и да прилагаме творчество върху ядрената физика например. Дайте творчески да обсъдим как да направим ново поколение ядрен реактор. Ми не е ли смешно? Или проект да си направим.
....
Знанията идват от преподадените и научени уроци и вложени в проектите. Ако урокът е по ядрена физика, ще направим проект на реактор, но той не е, тогава сравнението ти е неуместно.
А смешното е твоето мислене.

# 24
  • Мнения: 24 467
Аз всеки ден общувам със западняци, работя с тях, пък ти си говори за комплекси и неинформираност и си прави обобщения. И това какъв реферат ти си написала и как на всички било интересно сигурно автоматично означава, че всички реферати, които се пишеха, бяха много интересни и полезни и че не е било задължително да се ползват в тях "трудовете" на другарите Живков, Георги Димитров и други. За неверните обобщения всеки сам да си прецени.

Жалко, че тези, с които ти работиш "всеки ден" са от такъв контингент, тогава.  Laughing
Та рефератът и всяка възложена дейност винаги могат да бъдат интересни и полезни. Както и скучни и безсмислени. Зависи от заданието, от изпълнението, от много неща зависи.
Бих казала също, че е жалко, ако на вас не са ви възлагали интересни задания или вие не сте правили такива.

Нашите по БЕЛ сега правеха презентации на тема "Гръцки богове и герои". Въз основа точно на представянията по по- разчупен и нестандартен начин в час от съученици моят син, да речем, разбра и научи за много по- кратко време много повече информация, отколкото при четенето на цялата книга за митологията на Гърция.
Имаха преди друг проект по език- за най- интересните факти. И езиковата тренировка е минала в часа и за децата той е бил и ползотворен и приятен.
Пък нека бъдат и преценени от по- консервативните хора такива методи като "американски глупости".
А, между впрочем защо пък и да са американски и това не разбрах. Имам близки роднини в Москва, чието дете учи в тамошно училище. Също правят такива неща.
А както вече споделих и за нас не са били непознати преди 20-30 години.

Последна редакция: ср, 05 ное 2014, 16:00 от Judy

# 25
  • Мнения: 8 970
Аз много харесвам проектите, като принципна идея, която следва да намери реализация в образованието. При тях се набляга на разбиране на материала и възможността да го представиш в достъпна форма и вид, различна от чисто текстовата такава.

Точно против това съм аз!
Не ми се вижда обосновано в различните часове да оценяват уменията ти да представяш знанията си в достъпна форма и вид. Ученикът или знае, или не знае учебния материал по съответния предмет - няма средно положение. Има всякакви деца - притеснителни и т.н., има и такива, които не могат да си позволят да отделят 5 лв. за проект всяка седмица. Това означава ли, че знаят по-малко от съучениците си?

Чисто реално погледнато при подготовката на такива проекти, които пак напомням са на хартия, а не в електронен вид, децата просто преписват от интернет и силно се съмнявам нещо да им влиза в главите, макар и под формата на игра. Те това после го четат и никой не иска от тях да го знаят. Освен това практически е невъзможно на тоя картон да се събере кой знае каква информация. Три изречения на кръст. Ама е важно да има снимки. Все едно не са виждали жаба /проекта миналата седмица беше за жабите/.

# 26
  • Мнения: 6 323
Не, аз ти казвам дай тука от форума да се хванем и да направим проект на ядрен реактор, като сигурно 99,9% от вас хал хабер си нямат от ядрена физика. Та и с проектите на децата е така. Първо трябва да се учи, да се придобият знания, и тогава да ги "презентираш". А придобиването на знания не става с лепене на картинки и копи-пейст от Гугъл или Уикипедия.

# 27
  • Мнения: 6 323
[

Жалко, че тези, с които ти работиш "всеки ден" са от такъв контингент, тогава.  Laughing


Ами добре, че знаеш от какъв "контингент" са. Ясновидка си сигурно. Не се и хаби, нямам намерение, нито пък желание да ти отговарям повече.

# 28
  • Мнения: 6 323
децата просто преписват от интернет и силно се съмнявам нещо да им влиза в главите, макар и под формата на игра. Те това после го четат и никой не иска от тях да го знаят.


Абсолютно е така, ама върви го обяснявай на видните специалистки в темата:)

# 29
  • Мнения: 8 970
Не, аз ти казвам дай тука от форума да се хванем и да направим проект на ядрен реактор, като сигурно 99,9% от вас хал хабер си нямат от ядрена физика. Та и с проектите на децата е така. Първо трябва да се учи, да се придобият знания, и тогава да ги "презентираш". А придобиването на знания не става с лепене на картинки и копи-пейст от Гугъл или Уикипедия.
Именно това имам предвид и аз.
Тези "проекти" за мен са напълно излишни и губене на време. Специално за 9-ти клас. На тази възраст на децата им трябва сериозно учене и сериозно изпитване. А не проекти с картинки и тестове, против които съм също.

Не се оплаквам от успеха на дъщеря си. Пълна отличничка е. Но я виждам, че не влага и 50% от себе си в ученето на уроците си, защото изпитването им е такова. Според мен не усвояват достатъчно знания в днешно време. Въпреки шестиците. Просто системата супер много се опорочи.

Общи условия

Активация на акаунт