ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 24 003
  • 316
  •   1
Отговори
# 180
  • Русе
  • Мнения: 11 931

Не, не! Няколко поста назад, дадох пример за хубава и ясно формулирана задача по геометрия:

"Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?"

 И кои деца ще решат тази задача,виждайки я за първи път, в ограниченото време, в което имат да решават още двайсетина такивая. Подобни задачи предполагат че децата виждат целия набор от възможни триъгълници и започват да разсъждават за възможностите на решения. Като преподавател, колко от децата, които обучавате се справят с тази задача, виждайки я за първи път и за колко време я решават.

# 181
  • Мнения: 42 307
Цитат
"Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?"

И стой та гледай как децата с двойки ще решат тази задача Joy

# 182
  • София
  • Мнения: 18 463
Ivo_Ivanov, а тази задача откъде я взехте? Няма такава в тазгодишния тест, нито в миналогодишния.

Предлага я като илюстрация за добре зададена задача, проверяваща знание и мислене.

# 183
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не е лоша задачата, но за НВО ли е?
Отнема минута-две, до пет. Но за двоийите... и аз бих попитала: ще я решат ли?

# 184
  • Мнения: 1 007
равнобедрен правоъгълен триъгълник с височина към хипотенузата?

# 185
  • Мнения: X
Ivo_Ivanov, а тази задача откъде я взехте? Няма такава в тазгодишния тест, нито в миналогодишния.

Предлага я като илюстрация за добре зададена задача, проверяваща знание и мислене.
Предполагам, че от math10.  Grinning
Там задачата присъства в примерен тест по математика за кандидатстване след 7 клас, предоставен от Николай Ефремов Чакъров, Професионална гимназия по облекло и хранене и химични технологии
 "Професор Асен Златаров" Шумен.
Съдейки по броя на задачите в теста, вероятно същият датира от времето, когато имаше изпит, включващ 50 задачи за три часа и си беше изпит, а не НВО.

# 186
  • София
  • Мнения: 18 463
Ivo_Ivanov, а тази задача откъде я взехте? Няма такава в тазгодишния тест, нито в миналогодишния.

Предлага я като илюстрация за добре зададена задача, проверяваща знание и мислене.
Предполагам, че от math10.  Grinning
Там задачата присъства в примерен тест по математика за кандидатстване след 7 клас, предоставен от Николай Ефремов Чакъров, Професионална гимназия по облекло и хранене и химични технологии
 "Професор Асен Златаров" Шумен.
Съдейки по броя на задачите в теста, вероятно същият датира от времето, когато имаше изпит, включващ 50 задачи за три часа и си беше изпит, а не НВО.

Да, и аз констатирах същото. Тестът е даден като примерен баш по формата до 2009 вкл. с 50-те задачи. Ако някога направят НВО + 2-ри модул да наподобява тогавашния изпит, то на оплакващите се тази година тазгодишният изпит песен ще им се стори на фона на  този с 50-те въпроса. Да не стане тоагва: Внимавай какво си пожелаваш...

# 187
  • Мнения: 30
Ivo_Ivanov, а тази задача откъде я взехте? Няма такава в тазгодишния тест, нито в миналогодишния.

Предлага я като илюстрация за добре зададена задача, проверяваща знание и мислене.
Именно!
Ще я решат тези деца, които са внимавали в час, писали са домашни и са решавали задачи. Между другото във всички учебници за 7 клас има по няколко задачи за равнобедрени правоъгълни триъгълници. Въпросът е да се мисли, защото ето тази задача не се решава с наизустени формули.

# 188
  • Русе
  • Мнения: 11 931
   Мислене и прилагане на правилата и решаване на формати задачи не са съвсем тъждествени неща.Мое мнение , с което не ангажирам никого е, че изобщо не са . И доколкото разбирам се говори за решаване на задачи освен домашното. Като домашните по мое наблюдения са наравно с домашните по чужд език по обем - по няколко страници. Значи всеки ден детето трябва да решава страници задачи, освен останалите в седми клас езици, 5 разказвателни, а сега се гтовят да смъкнат и материал от 8 клас по история и география. Това не ми се вижда балансирано.

# 189
  • Мнения: 30
Мисленето, преценката, усета - кое правило, къде и как да се използва, се изгражда. Това е които носи удовлетворение на децата и вярата в собствените възможности. Не считам, че е нужно много да се набляга на сборници и курсове. Абсолютно е задължително обаче, да бъдат решени всички задачи след всеки урок в учебника. Добре са подбрани във всички издателства. Това са по-скоро примери, които илюстрират материала. Не са толкова много, примерно 8-10-12 примера. При нормална работа и старание се решават за 30 мин.

# 190
  • Пловдив
  • Мнения: 9 787
Ivo_Ivanov, и са крайно недостатъчни за добра подготовка по МАТ. Дори и да добавим към тях учебните тетрадки.  Peace

# 191
  • Мнения: 30
Ivo_Ivanov, и са крайно недостатъчни за добра подготовка по МАТ. Дори и да добавим към тях учебните тетрадки.  Peace
Не споря, но си зависи от детето. Наистина мисля, че един седмокласник, ако си реши задачите от учебника и наистина и задачите от двете уч. тетрадки, разбере си спокойно материала и не се стресира от атмосферата при тест, с лекота ще изкара 5++ на НВО.
Това обаче не е никак малко труд!

# 192
  • Пловдив
  • Мнения: 9 787
Понеже съм минала по този път съвсем скоро пак казвам, че учебник + учебна тетрадка са крайно недостатъчни за добро подготовка по МАТ, която да позволи оценка над 5 на НВО.
А да не забравяме, че в големите градове, особено в София, оценка под 5,50 може да се окаже недостатъчна за прием в най-желаните училища.

# 193
  • Русе
  • Мнения: 11 931
   Шести клас завършихме с учебника на Архимед и учебната тетрадка. Всички задачи от учебника и учебната тетрадка са решавани като домашно и в клас. Проверявам домашните и ако не е разбрал или сгрешил, обяснявам подробно и от време на време давам задачи от сборник на Веди, както и задачи от контролните на съфорумки, които ги споделят. Изобщо не мога да се похваля с някакъв резултат в математиката. Като оценка го докара добре, благодарение на офанзивата от моя страна преди всяко контролно и класното. Но изобщо не отчитам осмислен и разбран материал.

# 194
  • Пловдив
  • Мнения: 9 787
Да допълня.
Ако учебник+уч. тетрадка бяха достатъчни, уважаващите себе си учители по МАТ нямаше да прибягват до сборници. Детето ми е било с допълнителен сборник по МАТ още от първи клас. И сега продължава да е така. Да не говорим, че учебни тетрадки не се ползват, понеже задачите в тях са на ниво малко над Среден.

Общи условия

Активация на акаунт