За родителските срещи

  • 14 066
  • 127
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 11 967
за Коледната размяна на подаръци класната беше сложила условие подаръците да са за поне 30 лв и направила забележка на дъщеря ми да измисли по-добър подарък от миналогодишния - книга, защото детето (уж) не било доволно. Класната отричаше пред родителите такива неприятни реплики, които е казала на децата, за подаръците пък обясняваше - ако нямам възможност, да купя за 20 - 25 лв и да добавя шоколад примерно.  ooooh!


Намирам  тази история за изключително възмутителна! Какво е това училище, вероятно е частно или друго, събрало хора с големи възможности.Но и да имат възможности, не мисля,  че е добре децата да се възпитават в меркантилност, особено от преподавателите.
В нашето училище децата също си разменяха подаръци, но изрично се подчерта до 10 лв. До,което означава,че може и по-малко.

Аз имах идея , но не посмях да я споделя- да се купят 28 книги на чуждия език, който децата изучават и да се тегли томбола. Но не посмях да споделя тази идея, знаейки отношението на повечето към книгите. Книгите бяха  добре оформени , от признати автори, с красиви илюстрации и на цена 7-10лв.

Това беше подаръкът, който закупи моето дете, но му се падна да подарява на едно от най-ученолюбивите и любознателни деца.Ако беше друго дете, май и подаръкът щеше да е друг. Но не и за повечеот 10лв.

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Намирам  тази история за изключително възмутителна! Какво е това училище, вероятно е частно или друго, събрало хора с големи възможности.Но и да имат възможности, не мисля,  че е добре децата да се възпитават в меркантилност, особено от преподавателите.
На прав път си! Не е частно. Но имам приятелки с деца в частни училища и не съм чувала такива неща от тях.

# 32
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Интересно ми е мамите в чужбина какво ще разкажат. Как е измислено това в различните държави...
Испания Мадрид

Родителските срещи от първи до четвърти инфантил (от 3 до 6 годишни) са за съответнотопление ниво, обяснява се на родителите проекта по който ще се работи, и в каква насока да работят с децата у дома.
Тези от 1 ви до 6 на примария ( 6 до 12 години) се събират родителите на целия випуски също се прави резюме на нещата , които ще изучават децата, съответно екскурзии .
На РС са дошли родители деца бебета някои се хранят, други пищят.Отегчени съпруги вземат думата и се радват на възможност а да говорят пред публика.
Класните се сменят през две години.Децата също се променят класовете в смисъл Разместватишина ги на случаен принцип. Така и не схванах логиката.
Институто  ( 12 до 16).
Събират се само родителитература на определения клас.Разяснявати се случаите при които учениците се санкционирати с парте (забележка) уточняват се датите за триместриалните изпити.и допустимия брой извинени отсъствия над който се уведомяват социалните.
Има тематични срещи, където се обсъждат екскурзии и езикови курсове в други страни.На тях се уточняват условия такси и други подробности.
Във всеки момент родителят може да поиска лична среща с учителя.
Всекипажът ученик има личен дневник, чрез който учителят комуникира с родителя.
Срочните оценки се дават на ученика в последния учебен ден от триместъра.Ученикът, трябва да ги върне подписани в първия учебен ден от новия триместър. Не спазил ите го биват санкционирати.
При парте, отсъствие , тест с не покрит минимум или тест покрит  на 100% родителят получава СМС.
Срок ите оценки се дават в последния учебен ден на триместъра и трябва да бъдат върнати подписани в първия учебен ден от новия триместър. При неспазване също има санкции.
Учениците се стремят да спазват правилника, защото ако вече имат парте ( забележка) не могат да бъдат включени в олимпиади, състезания, екскурзии и езикови курсове извън Испания.
При определени брой парте ученикът трябва да напусне училището.
При нисък успех учениците повтарят класа.


Последна редакция: пт, 02 дек 2016, 17:17 от sl

# 33
  • Мнения: 1 463
При нас не е за пари.
Примерно последната беше за новите правила за отсъствията. Безумие според мен. Толкова народ да излезе по-рано от работа, за да ги уведомят за елементарно нещо, при положение, че има толкова други начини.
В същото време покрай общите приказки не остава време да се обърне персонално внимание на децата, които наистина имат проблем.
Причината не е в учителите. Класните са задължени да отделят това време за новата нормативна уредба.
След това родителите вече са отегчени и не остава време по същество за успеха и дисциплината на всеки един ученик, за съжаление.

# 34
  • София
  • Мнения: 9 517
Ходя на всяка родителска среща, още от детската, и на двете деца.
Мнението ми е, че колкото по-нагоре отива детето, толкова по-безмислено е... за съжаление.
И съм ужасена от излъчването /да кажа така, за да не звучи по-грубо/ на някои от учителите. Хубавото е, че има и нормални, но ми се чини, че с всяка изминала родителска среща, все по-малко стават.
Ужасена съм от организацията в училище, пълната липса на информация, дистанцирането на учителите от децата, незаинтересоваността им, ще ми се да върна децата с в моя училищен живот, но за съжаление това е невъзможно...
ПП На 30-ти минаха родителските срещи при нас и още ми държи влага...

# 35
  • Мнения: 54 660
Винаги ходя.
За 11 години, без да броя ДГ,  да съм пропуснала не повече от 2 срещи и то по уважителни причини.

# 36
  • Мнения: 960
Интересно ми е мамите в чужбина какво ще разкажат. Как е измислено това в различните държави...

САЩ
Голямото ми дете е в държавно основно училище. За частните нямам впечатления.
Ние имаме т.нар. конференции с учителя. Срещата е един на един и трае горе долу 15минути. През това време учителят ти казва как се развива детето, върху какво да работите вкъщи, как общува с другите деца и т.н. В края си задавам въпросите, които при мен винаги са много. Отделно от това учителката всеки петък изпраща имейл с информация какво са правили през седмицата.
Училищната администрация също изпраща имейли всяка седмица, за какво ли не, обикновено свързано с разни мероприятия, събиране на дарения и т.н. И тук често искат пари, но са за различни каузи, не само за училището. Примерно за Денят на Благодарността събираха храна, която да се дари на семейства с ниски доходи.
Ние живеем в хубав квартал и училището ни е добро. Но в други квартали има училища, където децата само дето с оръжие не ходят, така че тук от училище до училище има огромна разлика.

# 37
  • Мнения: 24 467
Ходите ли на родителските срещи? [color=blue]Да.[/color]
Намирате ли ги за полезни? Не особено.
Изобщо мислите ли, че те имат значение за изграждането на по-добра среда- емоционална, за класа например. Да, но не във вида, в който се провеждат.
Задавате ли въпроси на преподавателите, влизате ли в несъгласие с тях, изисквате ли разни неща и какви....Те не посещават род. срещи, а родителите от всички класове се юрват по кабинетите и чакат на километрови опашки, което за мен е пълна безсмислица и не участвам в това начинание.

Аз лично намирам родителските срещи за ценно нещо. Но ще бъде по-правилно ако кажа, че намирам идеята за тях за чудесна - да се видим, да си сверим часовника, класния да ни запознае с класа, с атмосферата, с интересите, изобщо какво се случва.Ако има казус той да се обсъжда. Ние като родители си задаваме въпросите. Аз си позволявам да влизам в спор с преподаватели - държа да отбележа, че не го правя за спорта, а когато имам категорично несъгласие и критика.[color=blue]Смееш да имаш критики? Не ти завиждам. Рядкост са хората, вкл. в това съсловие, които разсъждават обективно и приемат, че могат и да бъркат.[/color] Да точно така, имам и критики - отново не общи а конкретни ситуации, които са ме изкарвали от кожата. Никога не съм си позволявала груб тон, надменно и невъзпитано общуване. Напротив уважавам преподавателят и човекът пред мен, но имам и въпроси, които си задавам, оттам се получава понякога добър разговор, понякога преливащо от пусто в празно спор...
 Не мисля, че РС са момента, в който отиваме информират ни, ние се връщаме и трием сол на главите на орочетата си... Отдавна не правя тази грешка. Не смятам да принасям децата и изобщо семейството си в жертва на нечий нелекуван невротизъм. Иска ми се те да са градивната част от нашето общуване...

Та? Вие сте на ход Simple Smile

Моята опция от анкетата я няма - Да, но мисля, че си губя времето.

Системата, за която накратко разказва Gabonka, звучи много смислено и полезно. Съжалявам, че съм в такава, като нашата.

Последна редакция: пт, 02 дек 2016, 22:22 от Judy

# 38
  • Мнения: 9 896
И аз ходя редовно. Има какво да чуя. И на лични срещи ходя. Използвам ги, за да си сверя часовника с успеха на другите деца, и на моето. И по отношение на проблемите на децата.
При нас не се казва поименно, а всяко дете има номер.
И са групирани по номера:

Децата с номера: 1,5,8, 12 - това и това.
всеки път всяко дете е с различен номер.

За мен са полезни честно казано, лошото е че някой път са твърде дълги, а аз съм и с малко детенце и се налага да бързам.

# 39
  • Мнения: 683
Интересно ми е мамите в чужбина какво ще разкажат. Как е измислено това в различните държави...

Канада
При децата до 8клас
Определят се дни за среща с учителя и си записваш час. Срещата е индивидуална за около 10мин. Как се справя детето, препоръки, проблеми, въпроси.
Всякаква друга информация идва по имейл. Пари не са ни искали, понякога дарения искат под формата на дрехи и други за разни каузи. Имаме и ап за тел или компютър, къдете учителката слага снимки, клипове или припомня за екскурзии и тн.
В гимназията
Определя се двн за род среща. Можеш да отидеш между 16- 20ч. Към 18ч учителите имат 30мин почивка де. Учителите са във физк. салон на отделни маси с табелка с името. Търсиш учителите на твоето дете. Тук всеки срок са различни. Има столче, сядаш и си приказвате. На мен ми отнема около 20 мин да говоря с всичките, със все чакането. Пред някои учители понякога има опашка, та за това. Предлагат се кафе и разни сладки докато сновеш. Писала съм как е в училищата в на www.expatbgmum.com  за който му е интересно
Май и за родит. срещи ще напиша подробно

# 40
  • Мнения: 10 998
Винаги ходя. Итересно ми е какво ще каже учителката. За парите е ясно. Минимум сто лева се събират. Отделно почти всяка седмица се дават я 5 я 10 лв. За театър, за цирк, 37 за екскурзия на съвсем близко разстояние, на което реалната цена е не повече от 10 лв. Но какво да се прави. Радвам се че мога да покривам тези разходи. Не разбирам кому са нужни ен на брой помагала и прочие простотии, но не споря.

# 41
  • Мнения: 1 610
Родителските срещи са много полезни, само когато учителката има интерес да работи с децата.
Отегчена ли е някоя класна, има ли си друга обществена работа и др нагласа, горко и на класа и на родителите.... Кошмар ще е всяка една учебна година.   ooooh!

Мисля, че родителските срещи трябва да са задължителни и по често. Поне веднъж на месец със всички родители, а за проблемни деца всяка седмица, дори с психолог.
Винаги има проблеми особено в класове, в които класните се сменят често. По преценка на класната трябва да са родителските срещи, докато нещата не тръгнат.
 Така и колектив и дисциплина и общество ще има.
 ----------------------------------------------
В нашия клас се отчита дейност... бла бла бла ...
Класната ни е под всякаква критика, дори не ми се говори вече... Няколко пъти  писах тук...
Отличниците ги мачка, а толерира тези с лоша дисциплина и успех.
На последната родителска среща всички учители искаха самостоятелно в коридора да говорят с родителите на тези 4-5 ученика.... И каква "случайност "- любимците на нашата класна.... ooooh!
А родителите на тази клика ги нямаше.

Какво да говорим повече, когато се говореше за екскурзиите повече време, отколкото за дисциплината на класа и нейната клика...
Никой не смее да и каже копче...вкл и АЗ-/ научих се на послушание  Embarassed...Ей каква съм смирена вече   ooooh! /  
Ама сина ми вече е почти 60 кила и може оня двойкар да го направи на възел, щото му е и до пъпа...
Та така, като не може  госпожата, ще научат с кютек къде е мястото на двойкарите /с лоша дисциплина.../
Имаме си Джунгла ..... с перест папагал за класна...   ooooh!

 
ПС. Има ли такава опция, когато учителите се оплакват от даден клас,  да  да се смени класната.
Ми това е първото когато нещата не вървят от към дисциплина в даден клас.   newsm78
--------------------------------------------
Чухте ли за новата програма за развитие на Кунева....  Joy Joy Joy   Пак автогол  във вратата на Образованието.... Ама го считат за победа, защото са го вкарали...  Wink

Кунева ще развива евродвойкарите, пък се оказало , че отличници попълнили списъците... Blush
Само 20 училища  bouquet bouquet bouquet bouquet /съвестта на обществото, bouquet bouquet  отказали унижението- да се впишат като изоставащи  ...
 Така се води програмата  ooooh!  
Всички други 80%училища се записали за  евроинтеграцията на Кунева и записали желаещите отличници  Joy .... Като преглътнат евроидиотското название - изоставащи в  образованието.    Mr. Green

Двойкаджията можеш да го стимулираш само със санкции Куневаааа!!!!  ... а отличника с програма за развитие, не ги бъркай тези неща, че и на теб не ти са ясни...май май...
 Двойкаджията ще спи на програмата или няма да я посещава-най вероятно!  ooooh!
А българските отличници подлагате на унижение да се записват на програми за изоставащи...  
ooooh! ooooh! ooooh!  за да печелят световни награди....   bouquet

Тенкю, Кунева! ... моя отличник  също се записа в отбора за изоставащи и много сме доволни, а учителя  Heart Eyes  ни е супер по любимия предмет....  Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green   

Последна редакция: вт, 06 дек 2016, 17:13 от маманет

# 42
  • Мнения: 4 216
Ходя, за да добия лични впечатления от всеки отделен преподавател и да знам какво може да се очаква от него. С кого може да се говори и с кого е напълно безсмислено.
Дотук не съм имала разминавания от впечатления в началото и резултати в края.
Да се изказва човек по такива също е безсмислено. Дори и да се говори някаква истина, останалите, дето също я знаят, мълчат, налягат си парцалите и мигат гузно - не смеят да се обадят пред зоркото око на учителите и класната. Да няма последствия, естествено. Или пък другият етап- на изхвърлянията- колко пари да се съберат, какви бомбастични работи да се поръчат/накупят и пр, сякаш непременно трябва да си ги мерим публично и колко сме по-по-най. 

# 43
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Ходя винаги. Полезни са ми! Peace Но ги "провеждам" основно с другите родители и дневника.  Mr. Green

# 44
  • София
  • Мнения: 44 230
Ходя почти винаги, намирам ги... не много полезни.
От първи до четвърти клас имах личен контакт почти ежедневно с класната, така че от гл. точка на детето ми бяха безразлични тези срещи, по-точно от административна, финансова, организационна гл. точка вършеха работа.
Сега в горния курс... общо взето същото. До колкото знам  учителите нямат право да обсъждат на общи родителски срещи конкретно дете, така че ако влезе някой говори само най-общо за класа.
Няколко учители са си оставили телефоните по принцип, а също има ежемесечни консултации, на които може да отидеш и да говориш конкретно за детето си или ест може да помолиш извън това за лична среща с някой, ако има конкретен проблем.
Въпроси задаваме, ако имаме, но в повечето случаи са общи засягащи  целия клас, програмата, подход на учител и т.н.
Конкретна случка, намирам подходящо да се обсъжда някак по-лично.

Общи условия

Активация на акаунт