Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 115 693
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 4 035
Ами пишете до общината, до Общинския съвет(най вече), има и работна група. Аз вече го направих,  само от писането  тук полза няма.
Може ли да ми дадеш линк с адрес, на който си писала, моля! Определено е абсолютно недомислено всичко, не е нормално учител в дадено училище да не може да си запише детето в него. Не е нормално да съсипват училища с традиции от години, профилирани с рисуване, музика, хореография или математика. Ок, нека да го има географския принцип, но категорично трябва да се пипнат критериите за училищата, в които са неприложими.

# 31
  • София
  • Мнения: 2 337
Цитат
Моя позната е подала и са го приели в училището
mready, молба или детето в училище, защото второто е невъзможно, не могат да знаят колко деца ще има преди него по точки.
Бубчето 15, ето ти два линка с e-mail -и на Общинския съвет и зам-кмета по образование

http://sofiacouncil.bg/index.php?page=contacts
http://www.sofia.bg/SO_adm.asp?dir=94
можеш и да Фандъкова да изпратиш
http://www.sofia.bg/tu1.asp?dir=141
Аз писах през системата им.

# 32
  • Мнения: 371
mready, молба или детето в училище, защото второто е невъзможно, не могат да знаят колко деца ще има преди него по точки.
Става въпрос за молбата или заявлението за прием. Аз предпочитам да го наричам заявление.

Ще се възползвам и аз от линка и благодаря за негоІ

# 33
  • София
  • Мнения: 4 035
Много благодаря, иска ми се да вярвам, че ще вземат предвид предложенията и коментарите, които получават.

# 34
  • Мнения: 1
И аз писах в Столичния общински съвет....
 Дано се вслушат в хората, а не да ни поставят пред свършен факт......

# 35
  • Мнения: 8
Заместник министъра Стаматов и зам. кмета Чобанов в сутрешния блок на БТВ:
http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi-sutrin/spravedlivi-li-sa … v-parvi-klas.html

# 36
  • Мнения: 41 879
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално. Ненормално е дете, живеещо срещу училището, да не може да се запише в него, защото местата са заети от деца, които ги карат с коли от другия край на града. И по соц време си беше така - аз съм имала избор между две квартални училища и толкова.

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.

# 37
  • Мнения: 4 274
Със сигурност подготвителните групи към училищата са ощетени в момента и би трябвало въпросният правилник да бъде променен или да започне да важни поне след една година. За това какво било по света пък какво трябвало да стане тук няма и да обсъждам, че да не започваме сравненията.

# 38
  • Мнения: 8
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално. Ненормално е дете, живеещо срещу училището, да не може да се запише в него, защото местата са заети от деца, които ги карат с коли от другия край на града. И по соц време си беше така - аз съм имала избор между две квартални училища и толкова.

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.

Само там където институциите не могат да се справят със създаването на близки качествени характеристики при обучението в отделните училища се налага райониране. По-жалкото е, че в част от страните политическата система явно толерира създаването още от крехката детска възраст на хора 1во качество, 2ро качество и т.н.
Аз лично не желая моите деца да учат в училище, в което ще им бъдат положени основите да бъдат второ или трето качество хора, но и няма да похарча безумни пари, за да живея някъде само заради училището на детето си. Много по-евтино ще ми бъде да си закупя временно постоянен или настоящ адрес. И понеже със сигурност всички родители ще направят така резонно възниква въпроса: какъв е смисъла от този критерий? Ето и отговора (цитира материал в интернет медия):
"Въвеждайки критерий близост до училището, експертите от МОН де факто признават безсилието си да се справят с подобряване на качеството на обучение в училищата и се надяват да съживят някои от тях като принудят родителите да записват децата си там."
Или с други думи казано: от МОН се опитват да трансформират собствения си провал в задължение на родителите и децата.

# 39
  • София
  • Мнения: 1 833

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.
Малко ми е смешно това изказване. Този, който има повече пари ще си запише детето в частно училище и хич няма да го интересува има ли райониране или не. А относно покупката на жилище - има райони в София, които се населиха с роми в последно време. И какво, да си сменям жилището през пет години ли? Покупката на жилище да не е като покупка на блуза.
А за по-желаните училища според мен си е най-добре да има тест или децата да влизат съгласно резултатите си за училищна готовност.

# 40
  • София
  • Мнения: 2 337
Цитат
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално
Така е, но там няма такова различие в учебните програми. У нас какво ли не се предлага за ранно обучение от първи клас  - езици, изкуства и пр.
Безспорно за децата от квартала трябва да има място в близкото училище, от друга страна какво правим с утвърдените вече руско, такива с хореография, рисуване, музика и др. Някак си не са обмислени нещата много добре, освен това от интервюта днес стана ясно, че в сравнение с миналата година се очакват над 2000 първолаци в повече, а нови училища няма.
Цитат
Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище.
Никой не говори за "супер " училище, говорим за нормален квартал и нормално училище в него. Случайно да си брокер на недвижими имоти?
Цитат
Със сигурност подготвителните групи към училищата са ощетени в момента
В повечето училища подготвителните групи се формират по местоживеене, това е един от критериите им. Тази активност в момента е от родителите на децата в 145-то СОУ -Шилер, където има много ученици извън района на Младост. Би трябвало да  приемат някакви критерии само за заварените случаи на подготвителната група за тази година, смятам, че в СО просто не са догледали.

# 41
  • Мнения: 350
Подкрепям кученцето. Виждам, че на някои много им липсва соца, та чак го дават за пример - как е било. Освен избор между (само) две училища, избирахме само между "Добруджа" и "Бял хляб". В някои области като цитрусовите плодове не ни се налагаше да избираме, някой беше избрал вече (веднъж около НГ). Също така избирахме между Москвич и ЗАЗ. Тези, които се грижеха да не се затрудняваме с избор, те караха/возеха ги или  на Волга или на Мерцедес. Горе-долу това се опитва да върне разгърденият заместник министър. Той ще си приема децата в 119-то от квартала, а плебсът да си седи в Дружба и да не си навдига главата. Виждам, че лобито на недвижимите имоти се е пренесло и в темата с училищата. Досега мислех, че са намесени само интереси на частни училища, а сега съзирам и стремеж да се поразмърда пазара около училищата.  #2gunfire
Интересно ми е, този зам. министър колко пари е получил за ремонти на училището, на което бе директор ? Може ли да се сравнят тези разходи с разходите на примерно 145-то и да се види как двете училища са представени в националната класация за НВО ? Да видим този велик мениджър какви резултати срещу какви пари е постигнал. Съгласете се, когато се говори за равенство при избора на училище, редно е и самите училища да са равни по качество, поне що се отнася до материалната база, но също така и в предлаганото обучение.

# 42
  • Мнения: 371
Ето и отговора (цитира материал в интернет медия):
"Въвеждайки критерий близост до училището, експертите от МОН де факто признават безсилието си да се справят с подобряване на качеството на обучение в училищата и се надяват да съживят някои от тях като принудят родителите да записват децата си там."
Или с други думи казано: от МОН се опитват да трансформират собствения си провал в задължение на родителите и децата.
+1

# 43
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
Съгласна съм напълно с Черна Станция .Не искахме децата ни да учат и растат в квартала, в който живеехме и направихме всичко по силите си да сменим въпросния с оглед именно децата ни да учат и растат в нормална според разбиранията ни среда. Не съм съгласна с това, че някой е повече от нас в правото си, въпреки местоживеенето да развозва децата си в другия край на София, защото там искал те да учат. Избрахме жилище в близост до училища, които ни харесват- проучили сме...Е, не ми е много ясно кои от тях влизат в нашия район, но 2 със сигурност. Наложи ни се да запишем 2 от децата си в доста далечен квартал на ДГ и не е опция ежедневното развозване... При наличието на няколко детски градини в стария ни квартал точно за тях нямаше места...близнаци са и с много над 10 точки бяха...Ходих, молих се къде ли не за съдействие по район, но не се получи. Сега основно заради обучението на трите ни деца сменихме квартала и жилището си, за да могат да учат където сме решили- за нас това е приоритетно. Не съм съгласна и с това за тазгодишния прием да си е заварено положението, защото предучилищна са карали разни деца в училището, което са решили да изберат родителите им за 1 клас...Все някога трябва да се случи. Когато бяхме деца родителите ни имаха избор в кое квартално училище да ни запишат. Никой не им е давал възможност за избор на друго. Ами който е могъл от нас- изучил се е , който не е могъл- не е могъл. Не зависи от училището, а от възможностите на детето това. Началното образование полага основите на ученето. След това вече става ясно кой колко и за къде е готов да учи. Но това не е в първи клас, нито във втори, трети и тн...
Не ме изяждайте с парцалите! Изказах мнението си по тема, която ме вълнува в момента особено много.

# 44
  • Мнения: 4 274
betray от вашият постинг разбирам следното :  Вие сте имала избор да си избирате жилище според предпочитанията Ви за училище, а тези деца в подготвителен клас нямат такъв шанс, защото общината сега се сетила по средата на учебната година,  преди избори, че трябва да въведе правила за прием за първи клас.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт