СЕДМИ КЛАС ... апосиопеза - тема № 38

  • 43 220
  • 738
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 5 436
http://www.svetyivanrilski.com/new/  - за всички пловдивски ( и не само) деца. Състезанието за 7 клас е с формата на НВО. Добро е, препоръчвам го на всички кандидат гимназисти.

# 151
  • София
  • Мнения: 3 298
Грета Ей, написаните от мен  методи не  пасват много, много   на лафа на Симеонов "умен съм бил, сетил съм се" Mr. Green  ....

Ех, това не е лаф на Симеонов, аз го знам от времето, когато той е бил ученик още.

На познати детето беше с по-нисък бал и го приеха в провинцията в МГ при баба му. Планират да го изместят в СМГ след година. Не знам как става, но било легално.

# 152
  • Мнения: 14 491
На познати детето беше с по-нисък бал и го приеха в провинцията в МГ при баба му. Планират да го изместят в СМГ след година. Не знам как става, но било легално.

Да,законно е.Кандидатства в населеното място ,където живее-детето или родителите му-примерно в провинцията.Следващата година си сменят местоживеенето-издат в София и детето продължава обучението си в училище с такъв учебен план ,какъвто е имало това школо ,откъдето идва.

# 153
  • Мнения: X
Следващата година си сменят местоживеенето-издат в София и детето продължава обучението си в училище с такъв учебен план ,какъвто е имало това школо ,откъдето идва.
Ако има места... или връзки.  Mr. Green Иначе е съвсем законно. При наличие на свободни места може даже да смени профила, като държи приравнителни изпити.

Утре ще ви пусна входно по " Технологии". Идея си нямах, че са учили такива неща миналата година.
Последният въпрос е отворен - характеристика на едноличния търговец.
Има и други интересни неща - Да се начертае схема с два източника, свързани успоредно и два консуматора, свързани последователно; ако в два от изгледите наклонена равнина е изобразена като правоъгълник, то в третия изглед тя е ................... и прочее радости.

Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 18:01 от Анонимен

# 154
  • София
  • Мнения: 18 399
Гимнастиките с местенето от езикова в провинцията в неин аналог в София са  вратичка в закона, от която се възползват и съвсем оправдано трайно  местещите се  в столицата, и  други.... Но аз не говоря за тези местения, а за други -  примерно от 35 СОУ в 73 СОУ или  от 73 СОУ в 91 НЕГ, от друго софийско училище във френската или английската  и т.н., като това местене става по никое време през учебната година и очевидно не е в следствие на  издържани приравнителни.  Wink И няма и как да е при положение, че  такива не са били обявени никъде. А дори и да бяха, приравнителните са така направени във времето, че да запълнят освободено място чак през НОВАТА учебна година. А не в средата или в края й..

# 155
  • Мнения: 2 079
ех, а едно време имаше запазени места за внуци на активни борци  Laughing поне в моя випуск [завършила съм Френската], във всяка паралелка имаше по трима такива спуснати... във всички епохи е имало и ще има връзкарщини

а можело е съвсем легално и официално да се помисли върху вариант, както е например в Американския колеж - хубаво, приет - приет, ама при успех през годините на обучение под 4,50 да ги поканят да напуснат [то всъщност не знам сега дали има такива ученици в по-елитните гимназии, но преди не беше рядкост нивото да пада и едвам да връзват някои тройките] - така се освобождават места и след сакралния еднократен прием, които пък да са шанс за други ученици на по-късен етап

# 156
  • Мнения: 2 190
Гимнастиките с местенето от езикова в провинцията в неин аналог в София са  вратичка в закона, от която се възползват и съвсем оправдано трайно  местещите се  в столицата, и  други.... Но аз не говоря за тези местения, а за други -  примерно от 35 СОУ в 73 СОУ или  от 73 СОУ в 91 НЕГ, от друго софийско училище във френската или английската  и т.н., като това местене става по никое време през учебната година и очевидно не е в следствие на  издържани приравнителни.  Wink И няма и как да е при положение, че  такива не са били обявени никъде. А дори и да бяха, приравнителните са така направени във времето, че да запълнят освободено място чак през НОВАТА учебна година. А не в средата или в края й..

Да поговорим за "парашутистите" - имало ги е и ще ги, докато има "вратички" в нормативната уредба (да се разбира, докато търпим вратичките").

Значи Правилникът за прилагане на закона за народната просвета регламентира преместването. Най-интересен е този член, който вероятно вкарва парашутистите.

Чл. 52. (1) Учениците могат да се преместват при условията на чл. 51, ал. 4, т. 1 над утвърдения държавен план-прием в следните случаи:
1. по социални или здравословни причини;
2. при смяна на местоживеенето поради смяна на местоработата на родителите или настойниците.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) В случаите по ал. 1 ученикът се премества със заповед на директора на приемащото училище въз основа на представени документи, удостоверяващи обстоятелствата по т. 1 и 2. При отказ на директора на приемащото училище началникът на регионалния инспекторат по образованието взема решение относно преместването на ученика.


По т. 1 мъжът ми каза "социална причина да се разбира висок социален и финансов стаус".
Както виждате врата е широка - не пише какви са тези причини и най-вече за кого се признават.
Важи ли например преместване на жилище/работа от Младост в Люлин, за да ме приемат в НЕГ?

Дори и директорът да откаже, решението го взима РИО.

Какво можем да направим (ако искаме и имаме време).
1. Получаване на информация - всеки човек може да изпрати писмо до училището или до РИО-то по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) и да пита за дадено/и училища - колко деца са преместени/ приети над определения прием и на какви законови основания. Какви документи (видове) доказват тези основания. (Мисля, че не може да се пита за определено дете).
За всяко училище може да се пита и какъв е редът (ако има такъв).

2. Законодателна инициатива - писма с предложения за прецизиране на причините до МОН + помощ от журналисти.

# 157
  • Мнения: 2 079
мерси, че си посочила текста от Правилника Simple Smile прочетох и члена над него, той е за преместване в рамките на текущата година за освободени текущо или незаети места - излиза, че е възможно и е уредено, че се полагат приравнителни изпити по учебната програма на приемащото училище, но наистина ключовият момент е обявяването на тези места - имат срок от 3 дни да ги обявяват в училището и в РИО, но как технически го изпълняват - чрез забутана обява на някакво табло или на съответните сайтове - ще си остане загадка

# 158
  • Мнения: 478
По БЕЛ на входното има 5,25, а на рецитация - 6. По мат има 5 и 6. На всички други входни има 5-ци.
Тази седмица ще ходи на състезание и ще отсъства 2 дни от училище и вече се притеснявам, че ще изпусне важни неща... Добре, че няма да има други такива отсъствия през годината, защото практиката показва, че му излиза през носа.

# 159
  • Мнения: 266
http://www.svetyivanrilski.com/new/  - за всички пловдивски ( и не само) деца. Състезанието за 7 клас е с формата на НВО. Добро е, препоръчвам го на всички кандидат гимназисти.

И е единственото състезание в Пловдив по български език  Peace

# 160
  • Пловдив
  • Мнения: 9 780
http://www.svetyivanrilski.com/new/  - за всички пловдивски ( и не само) деца. Състезанието за 7 клас е с формата на НВО. Добро е, препоръчвам го на всички кандидат гимназисти.

И е единственото състезание в Пловдив по български език  Peace

Даже, ако не се лъжа, и единствено такова. Като говоря за състезание за всички класове, а не за пробни изпити.

Дано вече се провежда доста по-добре и по-организирано, защото аз имам изключително неприятен спомен от първото му провеждане в СОУ "Братя Миладинови"

Скрит текст:
Организацията беше под всякаква критика. И в началото публикуваха едни критерии за оценка, а после изведнъж критериите изчезнаха от сайта им и се появиха точки по съвсем друг критерий. На запитването ми защо така са постъпили не получих отговор.

Последна редакция: ср, 09 окт 2013, 09:45 от dundi73

# 161
  • Мнения: 5 436
Да, и според мен това е единственото състезание по български на територията на цялата страна. В последните години организацията е на ниво, седми и дванадесети клас са отделени - за тях се провежда в различно време. Ако може да се счете за недостатък - миналата година в декемврийското издание имаше въпроси от неизучаван материал. После, през февруари това бе изчистено ( а по голяма част от  материала бе минат ).  Всъщност това е недостатък на повечето ранни пробни и състезания с формата на НВО - допускагт се въпроси и задачи от все още невзет материал.

# 162
  • Варна
  • Мнения: 262
G..D.., кога приключват в училище с новият материал, кой месец, март, април? Питам, за да знам как да процедирам с пробните изпите и от кога да ходи моят хубававец, че имам колебания дали да е след нова година или да го пусна и на някой друг изпит през декември Thinking.
Споделете мнение.

# 163
  • Варна
  • Мнения: 85
Ще се опитам да ти обясня. Матурите по БЕЛ и МАТ се състоят от два модула. Първият, т.нар. НВО /национално външно оценяване/ е задължителен за всички ученици, завършващи 7 клас.
То носи 65 точки.
Вторият модул не е задължителен, на него се явяват тези, които искат да кандидатстват в профилираните паралелки. Този модул носи 35 т.
Всяко дете ще получи по две оценки за всяка от тези матури.
Първа - от НВО, образувана на база 65 т = 6,00
Втора - на база 100 т = 6,00
Втората оценка е балообразуващата при кандидатстването.
[/quote]

Извинявам се -от неразбралите съм.  Embarassed
Това означава ли че оценките от първия модул по БЕЛ и Математика - по никакъв начин не влизат /не влияят на балообарзуването за кандидатстване .
Винаги съм си мислила ( до сега) че оценката от изпита се образува - като средно ар. от сбора на модул 1 и модул 2 по предмета   и ако е така защо побъркваме децата с разни тропи , анафори и други от сорта . Сори за наивитета ми .    Оффф добре , че сте Вие да прогледна.

# 164
  • Мнения: 5 436
Различно е. Зависи от преподавателя. В училището на голения ми син миналата година така и не стигнаха до  " Н нивата". Взех му болнични 1 седмица в началото на май и ходеше ежедневно на уроци където му преподадоха останалия материал. В това време господинът по български изпитваше. Но в други училища успяват да преподадат материала по-рано и после работят с децата тестове. И нан нас това ни обещаха в началото... но действителноста се оказа друга. Ние обаче бяхме едно неприятно изключение от правилото( поне по български).
По принцип пробните се съобразяват с обема взет материал, но както казах - той е различен за различните училища, школи. Ето сега в класа на моя седмокласник децата масово са на уроци по математика. Там са им преподали материал който не е взет в клас. Децата се объркват, госпожата негодува и то с право. На родителската среща помоли родителите да говорят с частните учители да вървят успоредно с училищния материал, а не да го изпреварват, защото това много обърква децата.
Според мен пробни преди началото на март са донякъде излишни. Ако е състезание с формата на НВО - о.к
Пробните обаче са някакъв вид  отражение на подготовката и биха могли да стреснат детето ако се провали.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт