Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 598
  • 739
  •   1
Отговори
# 690
  • Русе
  • Мнения: 11 924

Като събера трите части получавам отговор 51,575 км, което логически ми се струва малко.
Аз получих 120 от уравнението

# 691
  • Мнения: X
Детето е право. Ако означим целия път с Х, сборът на трите му части трябва да даде точно целия път ( който вече означихме с Х).

Като събера трите части получавам отговор 51,575 км, което логически ми се струва малко.
Вероятно допускате грешка при решаването на уравнението. Аз получавам 120 км. Друг е въпросът, че в пети клас май не са учили прехвърляне от другата страна на знака за равенство, но пък уравнението може да се запише и по друг начин. Примерно:
Х - 3/8Х-1/5Х=51

# 692
  • Мнения: 6 791
Бъркате някъде в изчисленията
3/8х + 51 + 1/5х = х
15х + 51*40 + 8х = 40х
17х = 51*40
Х = 51*40/17
Х = 120
Или второто уравнение предложено от Дидева
17х = 51*40
Х = 120

Последна редакция: ср, 03 яну 2018, 22:48 от Dincho

# 693
  • Мнения: 1 563
Благодаря, утре ще разгледам и решението на русалката.
А бихте ли помогнали за 1.4, втория израз С /пак от олимпиадата/?

# 694
  • Мнения: X
Останах с впечатлението, че сте я решили.
Малко ми е късно за търсене на интелигентни решения. Пускам първото, което ми дойде наум.

# 695
  • Мнения: 6 791
Това е моето, не претендирам, че е по-интелигентно

# 696
  • Мнения: 5 160
mavi, ако искаш с 1-ца:
1 - 3/8 - 1/5 = (40 - 15 - Sunglasses/40 = 17/40
51 км са 17/40 от целия път х.
х. 17/40=51
х= 51.40/17 =3.40=120 км

# 697
  • Габрово
  • Мнения: 1 220
mavi, ако искаш с 1-ца:
1 - 3/8 - 1/5 = (40 - 15 - Sunglasses/40 = 17/40
51 км са 17/40 от целия път х.
х. 17/40=51
х= 51.40/17 =3.40=120 км

Знам ли и аз какво искам.. искам да го разбера, че някак си и аз да го обясня..
Извода за мен до тук е че май ми липсват първите 11, а като си помисля, че занапред все по-трудно ще става... Head Band
Истината е, че детето понавъртя няколко хубави оценки, отдръпнах се, поспрях да се занимавам и изпуснах материала.

Извод: оценките не са показател

# 698
  • София
  • Мнения: 18 119
От мен едно разлагане с допълване (изкуствен метод с цел докарване на  единия множител, в нашия случай- първия от зададените).
(аb+bc+ac)(a+b+c)-abc=
=(ab+bc+ac)(a+b+c) -abc-bc^2-ac^2+bc^2+ac^2=
=(ab+bc+ac)(a+b+c)-c(ab+bc+ac) +c^2(a+b)=
=(ab+bc+ac)(a+b+c-c)+c^2(a+b)=
=(ab+bc+ac)(a+b)+c^2(a+b)=
=(a+b) (ab+bc+ac+c^2)=
=(a+b)[b(a+c) +c(a+c)]=
=(a+b)(b+c)(a+c)

Мави, най-лесно ще обясниш и на себе си, и на детето с чертеж.
Начертай една отсечка АВ. Единият край е градът А, другият -градът В.
А___________I______________________I_____________________B
        3/8                     51 км                            1/5

Отрази под отделните деления на какво се равняват според условието.
Разгледайте  първо първия и третия участък от пътя, понеже те са представени като части от цяло.
Пресметнете сбора им. Излиза, че  в тези два участъка са изминати  общо 3/8 + 1/5=15/40 +8/40 =23/40 от целия път. Тогава за средния участък остава от целия път 40/40 да извадите изминатия 23/40.
=> 40/40-23/40=17/40 На толква се равнява средният участък като част от целия път.
Кръстете сега с Х целия път в км.
17/40 от него са 51 км. Запишете го с уравнение.
17/40 * х=51
х=51 : 17/40
х = 51 . 40/17
х=  120 км

Последна редакция: чт, 04 яну 2018, 01:05 от пенсионирана русалка

# 699
  • Мнения: 1 738

Леко ме е срам, но сън не ме хваща. Задачата е за 3 клас, Аз и числата на СБНУ от 2017г. Би трябвало да е лесна, ама аз нещо не схващам как трябва да се реши това чудо.

# 700
  • Мнения: 4 145
и аз с питане за две задачи за 4 клас от математика за таланти 2013

по тази честно казано доста неща не са ми известни
след като задачите са 288-означава ли че всяка е трябвало да провери по 144
вторият ден госпожа У проверила ли е някакви домашни


при тази задача е объркващо в какви мерни единици да е скоростта
аз я решавам така
скорост на първия 6 км/ч
скорост на втория 3 км/ч
ако х е времето до срещата
6х= 750м(0,750км)+3х
3х=0.750
х=0,25ч което е 15 мин
но е доста объркващо как да разделиш 0,750 на 3
ако ми предложите по-прост начин

# 701
  • Мнения: X
Работете в метри и минути.
Мила изминава 3 км за 30 минути, т.е. 3000 м за 30 минути или 100 м за 1 минута.
Нина се движи  два пъти по-бавно, значи изминава 50 м за 1 минута.
Ако използваме вашата идея:
100Х-50Х=750 ( разликата от пътищата на двете момичета е 750 м)
50Х=750
Х= 15

Втори вариант. Двете момичета тръгват на разстояние 750 м едно от друго. За колко време Мила ще " стопи" тези 750 м между нея и Нина. За 1 минута Мила настига Нина с 50 м. 750:50=15 минути.

Госпожите Хикс и Игрек са обсъждани тук, но не съм разглеждала предложените решения.

Последна редакция: чт, 04 яну 2018, 09:57 от Анонимен

# 702
  • Мнения: 4 145
благодаря дидева

# 703
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Леко ме е срам, но сън не ме хваща. Задачата е за 3 клас, Аз и числата на СБНУ от 2017г. Би трябвало да е лесна, ама аз нещо не схващам как трябва да се реши това чудо.


Щом е за трети клас, сигурно отговорът е 980-(280+120)=580.

# 704
  • Мнения: 1 738
Леко ме е срам, но сън не ме хваща. Задачата е за 3 клас, Аз и числата на СБНУ от 2017г. Би трябвало да е лесна, ама аз нещо не схващам как трябва да се реши това чудо.


Щом е за трети клас, сигурно отговорът е 980-(280+120)=580.

То, детето така я беше решило, но на мен хич не ми изглежда реално това решение. Казах му, че не е вярна и то ми каза да я реша аз, като съм толкова умна:dizzy_face: И аз - блокирах. Има нещо недомислено в чертежа и в условието, или просто аз се вталявам повече от необходимото.

Общи условия

Активация на акаунт